• Plopps80

December bebis 2013

Ludwig har slutat bajsa på nätterna och på morgonen. Så jag byter inga blöjor på nätterna. Byter på kvällen och morgonen. Han har senaste dagarna bajsat 1-2 ggr/dag. Vid jul bajsade han säkert 5 ggr/dag och även på natten. Är så skönt att slippa dessa eviga blöjbyten

• Plopps80

Givetvis byter jag blöja på dagen också när den är kissig. Men skönt att slippa byta som när han var nyfödd 2 ggr/timme.

• Plopps80

Verkar inte som man ska träna bebis att ligga på magen direkt efter matning. Ludwig som hade fin skjortbody och fin svarta byxor då vi ska på kalas kräktes över hela sig och hela mig efter träningen av nacken. Jösses. Har bara två svarta amningsbhar och nu är bägge i tvätten. Får ha vit och det är ju lagom snyggt. Men hitta en klänning som funkade till vit bh (som inte syns) och till min ofantliga kroppshydda. Börjar känna mig stressad. Tycker inte jag hinner någonting med två barn. Dammråttorna hopar sig jag som är överpedant mår dåligt. Mannen städar så gott han kan men även han har ju händerna fulla hela dagarna. När jag bara hade dottern stressade jag och städade jämt men nu har jag ju både Ludwig och Filippa att ta hand om. Dessutom drar hon fram grejer hela tiden. Lägenheten svämmar över av leksaker, pyssel mm. Garderoben är en enda röra och jag kan inte ha några kläder knappt. Har fortf mammajeans. Måste gå ner 13 kg. I april åker vi på badsemester så det är min morot. Ska köra Olga Rönnberg och gå promenader. Sluta med läsk och saft och bara äta sötsaker på lördagar. Fattar bara inte hur jag ska klara sockret är sjukt sockerberoende!

• Plopps80
    islandpeak skrev 2014-01-05 17:21:18 följande:
    Idag har bäbis en sovdag! Kanske återhämtar sig efter ännu en vakennatt eller laddar för en till, jag vet inte ;)

God sömn på dagen föder god sömn på natten har jag hört
  • Plopps80
    Repan skrev 2014-01-06 02:28:09 följande:
    Jag blir sjukt stressad av stök o får panik över att inte hinna städa. Kan inte ens m bebis i bärsjal, mitt underliv gör för ont än för o springa omkring m honom :(

Det är det som är svårt när man får bebis, att man inte styr över sin egen tid. En del kan släppa det och bara njuta och låta dammet hopa sig. Bästa kompisen levde i morgonrock första månaderna iofs hennes som hade svår kolik och skrek varje natt i 9 timmar plus massa på dagen i tre månader. Men hon har förmågan att släppa allt runt om. Många njuter av att amma medan jag känner mig låst. Jag är som sagt ingen spädbarnsmänniska. Vid 3 mån då börjar jag njuta ordentligt. Försöker njuta nu också. Han är oerhört mysig. Gillar att ligga nära och kika över min axel. Han började le igår och idag var det inga tvivel. Det är belöningen :>
  • Plopps80

Idag märks det verkligen att Ludwig genomgått ett utvecklingssprång. Det första vid 5 veckor. Han har vaknat ur bebiskoman är mer vaken på dagen och han söker ögonkontakt och ler och idag sa han gouuw när jag lekte med honom. Han tittar förundrat på leksaker och ja man ser att han tagit ett kliv i utveckligen. Så himla fantastiskt

• Plopps80
    sarak skrev 2014-01-07 10:39:27 följande:
    2 superbra nätter när Rasmus sovit mellan 23 och 04 har nu åtföljts av 2 ganska jobbiga nätter. Han sover förvisso, men bara om han får sova precis bredvid mig. Och så har han ont i magen. Stånkar och sparkar med benen. Han vaknar inte av det, men det är helt omöjligt för mig att sova. Jag vänder på honom, tar upp benen mot magen och han pruttar som tusan, men det verkar aldrig ta slut. Kommer bara mer och mer. Jobbig för mig och jag tror inte han sover särskilt djupt och bra heller

Exakt så har vi haft det ett par nätter nu. I natt vaknade Ludwig dessutom varannan timme och ville äta mellan 23-09. Där i mellan har han knorrat rört sig gnällt och pruttat massor plus bajsat i sömnen. Får inte en blund i ögonen när han håller på så. Dessutom blir han jobbig vid bröstet när han har magknip han sliter och drar i det och släpper å tar det igen. Suck! Längtar ärligt talat till denna period är över. Vid 3 mån brukar ju magknipet ge med sig.
  • Plopps80

Jag ligger och ammar. Lägger Ludwig på sidan mage mot mage och så somnar vi båda. Lägger inte honom på rygg. Han ligger stadigt på sidan en gång har han rullat över på mage.

Svar på tråden December bebis 2013