December bebis 2013
Åt broccoli och kronärtskocka i förrgår. Är det gasbildande? Jag fick nämligen gaser och kraftig magknip efter det.
Åt broccoli och kronärtskocka i förrgår. Är det gasbildande? Jag fick nämligen gaser och kraftig magknip efter det.
Var på BVC idag. Ludwig hade gått upp 350 gram på 10 dagar. Hon sa att det är tillväxtperiod nu runt 6 veckor därav det konstanta ätandet på mig. Idag har han inte sovit mer än 20 min själv efter promenad med vagnen. Han vill sova klistrad på mig och det är inte alls lätt när jag ska ta hand om dottern. Avskyr bärsele och sjal men får väl testa. Fråga på BVC om att Ludwig sover i vår säng. Deras rekommendationer är ju att bebisen ska sova i egen säng men Ludwig vill inte. Först sa hon att han är så liten så han behöver närhet och att han sitter ihop med mig senare sa hon att jag kunde börja träna honom att sova i egen säng. Hur tränar man ett spädbarn på det?? Jag blir stressad. Vill verkligen att han ska kunna sova i egen säng men som läget är nu är han i extremt behov av närhet.
I natt sov Ludwig bra första halvan. Han somna lixom för natten 17:30. Åt 21:30 och sov vidare till 02. Sedan till 04 men då hade han så ont i magen pruttade och var väldigt orolig. La ett jättelass och ville sedan äta. Somnade väl om efter 05 men vakna igen 06:30 och var orolig. Låg och viftade och knorrade och ville äta. Somna om halvt om halvt och var klarvaken 07:30. Mannen är föräldraledig denna vecka och tog honom och lämnade dottern på dagis. Jag sov vidare ett par timmar. Men, det övergår mitt förstånd hur jag ska fixa att gå upp kl 07 och lämna dottern på dagis. Eller som när hon är ledig. Vara en fungerande mamma. Men det är väl så här det är att vara tvåbarnsmor. Dottern vaknar ofta 05-05:30 och mannen åker till jobb kl 06. En timme kan hon bara uppe själv. Egentligen sover nog Ludwig rätt bra för att vara så liten men jag sover hiskeligt dåligt när han ligger bredvid. Man tar ju hänsyn och ligger fastfrusen så man inte klämmer honom.
Jag gör egen krydda och har man ätit den ett tag vill man inte ha köpenryddan. Den smakar kemiskt. Du får väl pröva dig fram. MK