December bebis 2013
Igår var Ludwig väldigt orolig på eftermiddagen och kvällen. Han gnällde och behövde bäras runt. Han är annars väldigt nöjd i famnen. Vid 21 tänkte jag att han var hungrig för han verkade hungrig. La mig med honom i sängen. Han andades så häftigt att han nästan hyperventilerade. Kastade sig på bröstet sög girigt men släppte och började då skrika. Han tog det igen och andades fortf lika häftigt. Släppte och grät och så höll han på. Rapade honom lite och bytte bröst men han fortsatte. Tillslut grät han med vårtan i munnen. Pärra tog honom och satt med honom till 24. Han grät inte och verkade inte direkt orolig. Sedan somnade han på sambons bröst och det kom massa pruttar. Han åt nästa gång kl 05 då hade det gått 7 timmar sedan senaste matning. Kl 05 åt han lugnt och fint och även kl 07 igen. Jag blir seriöst oroad för honom när han beter sig som igår kväll. Bröstet ska ju lugna men han är ju nästan ångestfylld. Så här har han varit några tillfällen vid 03-04 på morgonen och då har jag trott det är gaser. Men varför är han lugn hos min sambo? Har frågat BVC om det men de kan inte ge några svar. Snälla är det fler som upplevt detta? Någon som har erfarenheter/teorier? Jag är orolig att det är något fel. Min dotter gjorde aldrig så!