December bebis 2013
Ja eller hos dig repan såg att du också skrivit. Ska vi vara på stan eller hos repan skippar vi de stora barnen. Här eller hos miss k kan vi ju ha de med så de får leka. Jag bor i Hisings kärra. Vart bor ni?
Ja eller hos dig repan såg att du också skrivit. Ska vi vara på stan eller hos repan skippar vi de stora barnen. Här eller hos miss k kan vi ju ha de med så de får leka. Jag bor i Hisings kärra. Vart bor ni?
Ja men ska vi ta hos dig då miss k? Så kan ni komma hit nästa gång eller hos repan. Kul att ses IRL. När ska vi ta det?
Japp det passar perfekt. Grejen är att dottern går på dagis 9-14 tis-tors. Är sonen hemma eller är han på dagis? Hon kan ju bli ledig den dagen om de stora ska leka. Annars måste jag åka så jag kan hämta henne senast 14. Lite segt.
Jag helammade dottern i 6 månader och hon har alltid varit pappas tjej. Hon kröp efter män som liknade honom och grät efter pappa så jag är övertygad om att man knyter exakt lika starka band till någon som inte matar en men som ger en mängder med kärlek.
Hur mycket sover era små runt 2 månader? Igår sov Ludwig 3 timmar i stöten och var vaken 1 timme och åt och var lite social. Han somnade för natten 18:30 och åt en gång vid 21. La honom i sin säng och han sov till 01:30 sedan sov han till 04:30 och efter det var det lite knorrigt med mkt amning till vi gick upp 07:30. Fattar inte hur han kan sova så mkt. La honom i vagnen vid 12:30 och han somnade där medan jag fixa lunch och han sover ännu. Vissa kvällar lever han iofs rövare och är vaken många timmar i rad fram till 24. Undrar när det blir lite mer stabilt. Vissa kvällar somnar han ju väldigt tidigt för natten. Rutinmänniskan längtar efter rutiner
Varför läkare miss k
Ja ska vi boka det då? Tis v 6 hos dig miss kaos. Inboxa din adress så jag hittar. Tar bilen. Finns det plats för parkera?
Ludwig verkar vilja använda mig som levande napp på kvällen/tidig natt. Han suger länge kanske en timme och somnar gott men såfort jag lirkar ut tutten ur munnen vaknar han och blir fruktansvärt orolig, vevar med armar och gråter. Han somnar lite och vaknar och så höll han på tills mannen tog honom och gick med honom. 00:30 somnade han. Sen är det inga problem. Han sov till 03 och åt en slurk för att direkt somna om till 07. Jag vill inte att han ska vänja sig vid att ligga och suga på bröstet hela tiden för att kunna sova. Eftersom han inte tar napp kommer det bli skitsvårt att vänja honom av med det sen. Samtidigt asjobbigt att inte få sova. Är ju inte varje kväll men oftast när jag ligger och ammar honom till sömns. Han är två månader idag och borde väl börja vänja sig av med detta ständiga sugande. Blir så less. Han har inte slitit i bröstet på två kvällar och det är skönt! Vad tycker ni?? Snälla behöver råd. Ska jag amma halva natten och vänja honom vid det eller ska vi fortsätta som vi gör och lära honom att somna utan att behöva suga flera timmar? Min dotter var mkt enklare i denna åldern med sömn. Hon skrek varje kväll men somnade runt 22 och hade inte mig som napp. Hon hade tummen. Hoppas Ludwig hittar tummen. Det är en befrielse.
Ja för jag funderar på om det ens är någon ide att göra något åt det just nu. Är det någon nytta med att vägra bebisen bröstet och ingen sover. Är som sagt inte så här varje natt men tycker det blivit mer det sista. Igår tog han nappen efter mkt om och men och somnade direkt så allt handlar om sugbehov. Han sov 3-5 min men vaknade sedan med ett ryck och börja veva och söka efter bröstet. Lustigt att när mannen tar honom somnar han snabbt. Är som att doften av mjölk stör honom. Vi sover väldigt tätt. Vet inte om jag orkar ge efter kommer vara helt slut. Sover dåligt när jag ligger och ammar. Slumrar mest.
Fia det är de andra utvecklinssprånget va? Har boken växa och upptäcka världen. Den är bra. Jag har märkt sedan en vecka tillbaka sedan L blev 8 veckor att han är extremt snuttig. En dag åt han varje timme :O På dagen får han gärna äta ofta men just detta att ligga och amma timme ut och timme in. Jag fixar det inte. Har lisen också velat snutta mkt på nätterna? Vad beror detta på? Tillväxtperiod eller utvecklingssprång? Kanske båda eller?