• Plopps80

December bebis 2013

Försökte natta Ludwig i sin säng igår. Han var jättetrött men kom inte till ro i sängen. Mannen gick 5 min med honom så somnade han för natten och la ner honom i sängen. Han sov till 24 och sedan efter amning till 01:30 och sen ville han bara amma och amma och amma. Låg bredvid mig och fäktade och sparkade och knorrade. Vet inte hur många ggr jag ammade fram till kl 07;30. Då somna han och sov en timme. Sen gick vi upp. Är helt döööd av trötthet. Åt choklad i helgen så antar att det var de som straffade sig. Är ju bortskämd med att han sover rätt bra.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-19 20:52:54 följande:
    Plopps80- va mysigt att ni fick lite egentid! Både för henne och för dej!!

Ja det känns bra. Svårt att få tiden att räcka till.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:14:33 följande:
    Det hjälper här med som tur är. En illvrålandes kallsvettig unge var inte kul.. Göteborgare. Vågar vi oss ut snart? En däjt i februari?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag är på.
  • Plopps80

Tror Ludde hade torsk förut. Tungan var väldigt vit med en tjock beläggning. Det brände i brösten efter amning. Glömde fråga varje gång på BVC och plötsligt var det borta. Lite vitt på tungan har han men det är normalt.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-21 10:20:23 följande:
    Repan skrev 2014-01-20 21:34:41 följande:
    Ja :)
    Hemmateäff eller på byn?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Mig spelar det ingen roll. Kan vilket som. Vad tycker ni andra?
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-21 10:15:31 följande:
    Ahh blir tokig - varför började jag med amningsnapp(?) lillan vägrar att ta bröstet utan napp.. Kan man ändå amma vidare med napp?! Alla är så negativa till nappen så därför undrar jag.

Men funkar det för er är det ju kanon. Jösses folk ska verkligen ha en åsikt om allt. Sålänge bebis är nöjd och går upp i vikt har ju nappen ingen betydelse i sammanhanget.
  • Plopps80

Tycker amningen är en ren plåga om jag ska vara brutalt ärlig. Tråkigt man sitter fast och hela ansvaret enbart på mig. Gör det enbart för mina barns skull. Lillen bråkar på kvällarna sliter och drar i bröstet misshandlar det. Blir så trött att jag vill lägga ner amningen på studs. Han kollar aldrig på mig när vi ammar. Just nu känner jag att jag knappt kommer stå ut till maj med att amma. Just eftersom han sliter och drar i bröstet på kvällen och för att jag aldrig får sova en hel natt och för att han helst vill använda mig som levande napp på nätterna. Tillåter inte det men då är han ju vaken och lite orolig. Vägrar ta napp på natten. I min värld låter flaskmatning som rena drömmen. Men förstår att man känner sorg över att man inte får uppleva det!

• Plopps80
    Repan skrev 2014-01-21 11:33:18 följande:
    Spelar ingen roll så men om äldre barn är med blir de kanske uttråkade på kafé? Bara man kan byta blöja är jag o bajsmannen nöjd. ;)

Tänkte nog utan stora barn, iaf första gången. Eller vad säger miss kaos? Finns ju en del fik som är barnvänliga med skötbord och plats för barnvagn. Inte för att jag kommer ihåg vart vi hängde 2008
  • Plopps80

Oj vad negativt mitt inlägg lät om amning. Är bara så trött på ludwigs eviga stök på kvöllen. Det gör så ont i brösten när han håller på och jag vet inte vad jag ska göra! Annars är det smidigt. Sen är jag sjukt trött just nu och allt jag drömmer om är en hel natts ostörd sömn.

• Plopps80

Jag är ju lite rädd för nordstan. Men allum eller hemma hos dig miss k. Beror på om vi ska storasyskonen med. Våra barn är ju ganska jämngamla. Ni är välkomna hit också det är vilket som. Ska bli så kul att träffa mammor med bebisar i samma ålder. Saknar det! Känner ingen med bebis just nu. Bara bebis på jäsning.

Svar på tråden December bebis 2013