Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

lilla juni 2014 tråden.

Kia: vet inget om vändningsförsök, men att bebisen har vänt sig med huvudet uppåt betyder han den KAN vända sig fortfarande och då kan den mkt gärna vända sig neråt igen! Vid 33 veckor så har bebisen ändå några veckor på sig att hamna rätt igen!

• DevilsDaughter

Tänkte också så när min moderkaka låg långt ner.. Det kändes mer ok efter ett tag så visst hjälpte det att försöka ställa in sig på att det fanns risk att det kunde bli så. Är du säker på att det är huvudet du känner och inte rumpan? 

• DevilsDaughter

Ne, jag slipper det. På ultraljudet i v 32 hade moderkakan flyttat sig en liten bit och det var precis att det räckte för att få en vaginal förlossning. SKÖNT!

• DevilsDaughter

prindo: Förstår det! När jag är utan jobb i en vecka så blir jag tokig! Saknar liksom motivation till att GÖRA något eftersom det är motigare i kroppen än vad det är som ickegravid. Fast det där med motivation och ork kommer och går lite tycker jag.. 

Någon här som tänker dricka hallonbladste sista biten eller som har provat det förut?

• DevilsDaughter

Kia: Lite svårt att hitta tyckte jag eftersom det inte ska vara andra saker inblandat i teet, jag beställde på nätet, men ska kolla här i stan i te-butiken sen tänkte jag, för det jag beställde räcker inte så länge.. Tänkte prova en liten dos först och se om jag klarar av att dricka det, hatar nämligen te i alla skepnader;) Varför äter man ananas? Tycker om ananas så är det bra så kan man ju äta det.. 

• DevilsDaughter

prindo: Jag har aldrig provat så jag vet inte så mkt om det.. Men vad jag har läst mig till ska man de sista veckorna dricka tre koppar om dagen och mellan v 35-37 1-2 koppar om dagen.. Hallonblad ska funka på lång sikt så man ska börja redan när man gått 35 veckor för att det ska ha verkan.

Kia: ok, kanske får bli en kombination av ananas och hallonblad då! När du åt ananas, när kom bebisen?  

• DevilsDaughter

jansson: Jag var också av den åsikten förut.. Tills det visade sig att mina barn helst inte kommer alls.. Med sista barnet gick jag över tiden 3 veckor och när jag kom in för igångsättning (pga att fostervattnet var slut) så visade det sig att jag inte var mogen alls, så det var ett himla bökande för att ens kunna göra något för att sätta igång mig.  Så denna gången är jag beredd att testa lite av varje för att dels vara mer mogen i kroppen när det är dags och dels förhoppningsvis tidigarelägga förlossningen för att få komma igång av mig själv och slippa igångsättning.

Kia: Kanske ska ta å prova annanas någon dag då, bara för å se om den ger mig sammandragningar, har nämligen väääldigt lite sammandragningar som det är nu. 

Dricker hallonbladste 2 ggr om dagen, men har inte mer sammandragningar för det så vet inte om det funkar på mig. Känner av en om dagen typ:/ Kände av mkt mer tidigare i graviditeten. Fattar inte hur min kropp fungerar.. Känner mig inte alltför hoppfull när det gäller hallonbladsteet längre faktiskt.. Anledningen till att det ska funka är ju att det innehåller samma ämne som igångsättningsdroppet gör på förlossningen. Men när jag sattes igång sist så fick de öka det droppet REJÄLT innan jag kände av någonting över huvud taget, fick inte ens sammandragningar av det först.. och då var jag ändå ganska rejält överburen och borde ha kunnat gå igång lätt. 

• DevilsDaughter

Jo, det känns ju som att man gör något iaf och man blir väl lite peppad av det antar jag..

har senaste veckan känt tryck neråt och att det då ilar i tappen osv. Det ger mig faktiskt lite hopp! Jag hoppas att det är bebisen som fixerar sig! Även om bebisen fixerar sig så behöver ju inte det betyda att den kommer tidigare såklart, men mina två sista fixerade sig inte alls och då gick jag som sagt över, bm fick liksom trycka ner ungen på förlossningen, för trots att jag var fullt öppen så va det liksom inget huvud där! Så jag hoppas på att det tyder på att detta barnen vill ut i tid:)

• DevilsDaughter

Kia: hade du lustgas under krystningen? Jag har också bara använt mig av lustgas, men (här iaf) blir man alltid fråntagen den när det ska krystas då lustgas är strängt förbjudet under krystningen.. Förra gången så tyckte jag att det var så jobbigt att bli fråntagen den när jag kände att jag behövde den som mest, det störde mig oerhört att inte få ha den kvar så denna gången är faktiskt min plan att inte ha lustgas alls just för att inte vänja mig vid tryggheten jag tycker att masken ger om jag sen måste ge bort den. Kommer denna förlossningen fortsätta i samma anda som de tidigare så kommer jag nog ändå öppna mig ganska snabbt. Dock vet man ju aldrig hur det blir och kanske blir det lustgas igen, men absolut inget annat. Är mer rädd för sprutor av olika slag än något annat..

jansson: Mitt tips är att läsa på massor för man blir ofta lugnare av fakta och samtidigt förbereda dig på att du faktiskt inte vet exakt hur din förlossning kommer att bli. Det är lätt att bli besviken om man har speciella förväntningar så jag tror att det är bra att samtidigt som man är laddad med fakta så är man inställd på att det kan bli precis hur som helst.

• DevilsDaughter

Kia: Jag trodde att det va så överallt! Vad konstigt! Som du säger så är det skönt att bara ha den liksom, men det är absolut inte ok här...

• DevilsDaughter

Kia: Jag har fött i Karlskrona.. Åhh va synd att vi inte råkade prata om detta en dag tidigare för då hade jag kunnat fråga på MVCbesöket eftersom jag hade en tillfällig BM som hade fått hoppa in som extrapersonal från förlossningen, hade ju varit så enkelt att fråga henne om det då!

jansson: vad bra! 

• DevilsDaughter

prindo: Vad spännande! Kan som du säger ändå dröja men det känns ju himla hoppfullt ändå när det händer grejer!!

• DevilsDaughter

Kia och gelehallon: Kan inte annat än hålla med er...

jansson: har också blivit ledig nu och försöker verkligen fylla ut dagarna och  göra saker, åka iväg och så, men det är verkligen inte lätt. Blir lätt att man bara sitter och väntar tycker jag.. Min man börjar jobba imorgon efter att ha haft 2 veckor semester, så nu kommer han jobba tills bebisen kommer, så nu blir det ännu svårare att fylla dagarna..

• DevilsDaughter

Kia: känner precis lika som dig! har dock haft en himla massa förvärkar idag! hade sex imorse och efter det har jag haft förvärkar konstant, en del har gränsat till att göra ont.. Dock har de under dagen kommit glesare och blivit svagare, och nu har de i princip lagt av helt. "värst var de imorse.. Jag har gått över 1 vecka med 1:an, 2 veckor med 2:an och 3 veckor med 3:an (då sattes jag igång), så jag vet precis hur du känner gällande att hoppas på att det är på G nu innan BF men att samtidigt fasa för att gå över nu också (vilket ju antagligen är troligast)..

• DevilsDaughter

grattis prindo! Vad skönt att de kunde ta hål på hinnorna så du slapp vänta ännu längre!

Kollar också på serier, hehe.. Försöker undvika att sova på dagen för att kunna sova bra på natten, men nu senaste två dagarna har jag slumrat en stund på dagen då jag varit sjukt trött! 

• DevilsDaughter

jansson: Antagligen är det ingen fara. Jag hade likadant för ett tag sen, men då åkte jag faktiskt in.. Att hon var så lugn kombinerat med att sf-måttet minskade gjorde mig orolig men inne på förlossningen visade det sig att allt var bra!

kia: Jag har varit öppen för två fingrar sen senast v 37 (har inte kollat innan v 37), men det har varit oförändrat sen dess tyvärr. Jag hade också en hel del sammandragningar igår och ryggont, men vi var iväg på lång  bilresa så antar att skumpandet i bilen bidrog lite till att känningarna ökade. Idag har jag inga känningar alls.. Känner du av något idag?

• DevilsDaughter

kia: lite komiskt för jag känner nästan alltid igen mig jättemkt i det du skriver! Jag har också bara haft rosa flytningar strax innan förlossningen satt igång, men nu har jag haft det till och från 3 TRE veckor och än har det inte hänt nåt. Är också ojämn i humöret, blir depp emellanåt för att jag varit så inställd på att det är på G och så har det visas sig vara ingenting alls. Om och om igen och varje gång blir jag lika lurad.

jansson Vad skönt! Kul att det händer något med!

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.