jansson: Jag var också av den åsikten förut.. Tills det visade sig att mina barn helst inte kommer alls.. Med sista barnet gick jag över tiden 3 veckor och när jag kom in för igångsättning (pga att fostervattnet var slut) så visade det sig att jag inte var mogen alls, så det var ett himla bökande för att ens kunna göra något för att sätta igång mig. Så denna gången är jag beredd att testa lite av varje för att dels vara mer mogen i kroppen när det är dags och dels förhoppningsvis tidigarelägga förlossningen för att få komma igång av mig själv och slippa igångsättning.
Kia: Kanske ska ta å prova annanas någon dag då, bara för å se om den ger mig sammandragningar, har nämligen väääldigt lite sammandragningar som det är nu.
Dricker hallonbladste 2 ggr om dagen, men har inte mer sammandragningar för det så vet inte om det funkar på mig. Känner av en om dagen typ:/ Kände av mkt mer tidigare i graviditeten. Fattar inte hur min kropp fungerar.. Känner mig inte alltför hoppfull när det gäller hallonbladsteet längre faktiskt.. Anledningen till att det ska funka är ju att det innehåller samma ämne som igångsättningsdroppet gör på förlossningen. Men när jag sattes igång sist så fick de öka det droppet REJÄLT innan jag kände av någonting över huvud taget, fick inte ens sammandragningar av det först.. och då var jag ändå ganska rejält överburen och borde ha kunnat gå igång lätt.