Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

lilla juni 2014 tråden.

Prindo: fy va jobbigt! Men tror absolut inte du behöver vara orolig för fk. De har ingen som helst anledning att neka dig något!!

Cassidy: låter absolut som att någon bor i din mage! Känner igen det där med illamåendet, för mig kommer de i vågar, mår ganska bra några dagar för att sedan må dåligt i några, men som du säger, inte lika dåligt som tidigare. Känns som att kroppen spottar ut hormoner i intervall och varje gång man får en boost mår man dåligt ett tag.

• DevilsDaughter

Cassidy: Usch vilken otur! Tror dock att du absolut inte behöver vara orolig för barnet! Antagligen mår du illa pga chocken, såvida du inte slog i huvudet.. Jag har också trillat under graviditeter och usch vad orolig man blir, men barnet är väldigt skyddat där inne och oftast tar det inte skada alls, och nu slog du dessutom inte i magen. 

• DevilsDaughter

Vi har inte köpt någonting än.. bilstol och andningslarm är det enda jag känner att jag måste ha innan bebisen kommer, det andra kommer jag vänta med till slutet av graviditeten. Andningslarm och bilstol kommer jag köpa efter att jag gått 24-26 veckor ca..

• DevilsDaughter

När ni räknar vad ni gått upp, räknar ni från innan ni var gravida då? Jag gick ju tex ner 4 kg i början när jag kräktes så mkt.. vilket jah har gått upp igen pluss lite till.. ska man räkna på de 4 kilona på min viktuppgång då el hur tänker ni?

• DevilsDaughter

Om man räknar från normalvikt så har jag gått upp ca 2 kg.. men magen är enorm!! Den har blivit det på bara några dagar, alla runt omkring bara gapar och undrar vad som hänt. Har gått från nästan ingen mage alls till jättegravidmage. Kanske gav magmusklerna upp om att kunna hålla in magen längre.. måste ju vara sånt härsom gör att man får bristningar? Alltså när magen växer så fort så att huden inte hänger med? Eller det har kanske inte med det att göra?

• DevilsDaughter

Min foglossning har hittills varit i princip obefintlig, men nu när snön kommit (bor i söder) så har jag fått foglossning, var ju bara en tidsfråga.. Detta mjuka klafset att gå i är verkligen inte skonsamt för fogarna.. 

• DevilsDaughter

BM har bett mig ta järntillskott från och med v 20, har gått 21 veckor imorgon men har inte börjat än.. Mitt järnvärde var väldigt högt på inskrivningen, men tydligen så var inte reserverna tillräckligt bra (nåt nytt de kan mäta tydligen.) Kommer nog inte börja med järntillskott förren jag behöver det pga att järnvärdet börjar bli lågt.. Tycker det är ett elände att få i sig sånt, dels att svälja det pga kräkreflexen, dels för att magen blir kaiko.. Överväger om jag ska börja ta de svagaste tabletterna och sedan ta lägre än den rekommenderade dosen, bara för att dryga ut behovet lite, har jag tur så klarar jag mig på det..

• DevilsDaughter

Håller också med om att det kändes som att man kom närmre bebisen när man visste vad det var för kön.. Inte för att könet spelade någon roll, (vi visste inte inte ens vad vi helst ville ha), men känns som att man känner individen mer på något sätt. Kändes lättare med namn också, när man liksom visste att nu blir det en flicka. Vår lilla tjej kommer heta Agnes Elinor och vi är såå nöjda med att ha kommit överens om det redan så här tidigt. Visst kan man ju alltid ändra sig men nu känns det så bra! 
    Med de andra barnen har vi inte vetat kön så var lite orolig att det skulle kännas fel att veta nu, men det gör det absolut inte!

• DevilsDaughter

Grattis till lyckat RUL EmmaDaniella!

Jag tyckte att de sista veckorna till 20 veckor var jättesega, kändes som att varje vecka tog två veckor.. När jag väl nådde målet (20 veckor) så gick tiden jättefort sen, nu är jag i v 21+3 och det känns för första gången på länge som att tiden går hyfsat snabbt! Men nu blir väl nästa milstolpe 24 veckor(När det börjar finnas chans till att barnet klarar sig om det skulle födas).

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.