lilla juni 2014 tråden.
jansson: Jag saknar SEX!!!
Cassidy: häftigt med två ändå! Känner att min har ganska så bra plats än så länge..
jansson: Jag saknar SEX!!!
Cassidy: häftigt med två ändå! Känner att min har ganska så bra plats än så länge..
Ett glas riktigt kallt vitt vin hade inte varit helt fel heller förstås.
Rebecca: jag blödde ofta efter sex med mitt senaste barn, då berodde det på sköra slemhinnor, det va alltså tappen jag blödde ifrån och det har inget med barnet att göra. I v 16 denna graviditeten så började jag blöda efter sex och trodde det var samma sak då, nåt blodkärl från tappen.. åkte iaf in och det visade sig vara moderkakan jag blödde ifrån och då är det ju bebisen som blöder. Fick tabletter utskrivna och blev ordinerad vila och sexförbud.. så man vet aldrig även om det troligaste är att man blöder från livmodertappen..
Rebecca: jag tror att den ilande känslan kan vara att bebisen kommer åt nerver där nere, behöver inte ha med blödningen att göra. Men det är nog bra att åka in å kolla upp det.
jansson: Hur har det känts sen? Åkte du in?
Vad tror ni om detta? Jag är sån som väger mig hela tiden (varje dag), både som gravid och icke-gravid. Bara för att ha koll liksom.. Har märkt senaste 2 veckorna att vågen slutat gå uppåt och jag har tänkt att va bra att viktuppgången stannat av lite.. Men nu har jag faktiskt börjat gå ner lite? Bara nåt kilo ner iofs men det har skett under några dagars tid med något hg i taget. Det var nog minst tre veckor sedan jag vägde under 67.0, brukar väga runt 68, men imorse vägde jag 66,7.. Är detta ok? Borde jag ringa MVC? Känns inte som att jag gått ner i vikt direkt..
prindo: Nu när du säger det så kom jag på att jag läste nånstans häromdagen att ämnesomsättningen ökar vid den här tiden.. Kan ju faktiskt vara en sån enkel grej.. Men varför förbränner man mer nu?
Jansson: att det ilar är antagligen nerver du känner när bebisen "borrar" huvudet neråt. Det kan ta flera veckor av nervilningar där nere innan den är fixerad, eller så går det jättefort. Först är huvudet rörligt, sen ruckbart och till sist fixerat och då sitter det helt fast och barnet kan inte gå upp igen utan då vet man att huvudet sitter där.
Jansson: skulle ringa förlossningen å rådfråga.. orange är ju ändå då lite blodblandat.. antagligen är det slemproppen som börjat lossna.. den kan ju ombildas igen och behöver inte betyda något egentligen. Men jag skulle ändå ha ringt in och checkat av om det är ok att avvakta och låta det va.
Som kia säger kan den se ut typ hur som helst. Min slempropp med första barnet var kritvit. Med de andra två barnen såg jag aldrig till någon..
Jansson: bra ändå att du ringde, de på förlossningen har koll liksom så eet känns ju bra att npgon som vet uttalar sig! Låter som foglossning!