• LovisaC

Julibebis 2014

HUR kan jag ha missat den tillhörande tråden till BF-listan?! Alltså, jag tyckte det var konstigt att det bara var massa namn sida efter sida :P
    Jag hoppar in här! 29 år, maken 28, väntar vårt första barn. Det känns helt sjukt att säga det eftersom jag fick synliga streck (och digitalt) först i förrgår - jag har liksom inte fattat det än!!  

• LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-10 10:12:14 följande:
    Vi har en emmaljunga citycross och en baby jogger city mini tror jag den heter. Sonen fyller tre några månader efter bf så vet inte om man behöver syskonvagn. Känns ändå för tidigt för att våga tänka på sånt för mig.

Tog ett nytt digitalt idag i v 5+2 men fick 2-3 istället för 3+. Kan ju inte räkna med att den slår över exakt på dagen men känns ändå jobbigt. Önskar jag inte testat igen. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska köpa ett till. Men de är rätt dyra och ger ändå ingen garanti för att allt är som det ska. Avskyr de här första veckorna när risken är så stor att nåt går fel.
    Jag kan inte påstå att jag är "orolig" men däremot är jag ganska uppgiven och känner att jag inte kan vara glad riktigt ännu. Två missfall har jag haft tidigare, båda väldigt tidigt. Självklart kunde inte jag låta bli ett digitalt jag heller för att se ATT det slagit över. Varför gör vi så mot oss själva?!
    Jag är bara i v4+1 och förväntade mig såklart 2-3 idag. Varför nöjer jag mig inte med att stickorna stegrar fint!?
  • LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-10 13:32:45 följande:
    Ah, en galning till! Skönt man inte är ensam. Så dumt att utsätta sig för oron! Jag har sett dina stickor i en annan tråd och sett att de stegrar jättebra. Hur mycket bekräftelse behöver man liksom. Det är säkert som Tattines skriver också, att man inte kan vara helt säker vilken dag man är på. Även om man vet när äl var vet man ju inte exakt när ägget befruktades eller exakt när de fäste.

Grattis till de nyplussade! Må veckorna till jul gå snabbt nu så vi jan njuta lite av våra magar sen!!
    Jag vet inte, kanske det inte är verkligt än och man därför behöver bekräftelse?! Det är ju min första och vi har kämpat ett litet tag. Är det inte  din första också..? Eller har jag fått för mig fel? Det börjar bli lite rörigt att hålla koll på alla eftersom de flesta har ganska anonyma nick. Men jag försöker iaf :) 
  • LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-11 07:54:35 följande:
    Det är min tredje graviditet och förhoppningsvis andra barn. Har en son som är två år. Vi har förhöjd missfallsrisk på grund av risk för ärftliga kromosomfel, så det gör att jag blir extra nojjig så klart. Men man kan ju inte påverka det där ändå, så det är bara att försöka slappna av så gott det går tror jag.
    Aha! Då är jag med. Jag måste ju säga att i har ganska goda chanser med tanke på din historik; många stackrare är ju gravida många gånger innan de lyckas. Din kropp kan ju redan detta och borde därför komma ihåg det! Tänk på att människan kan öva på nästan allting och bli jätteduktig. Vi kan lära oss springa lågt, utöva kampsport perfekt, vi kan till och med lära kroppen att bli hungrig på en viss tid.

Kroppen är fantastisk, glöm inte det!
  • LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-11 13:12:31 följande:

Glömde bilden... phpYvWglH33689.jpg

Whaaaat? Det går ju inte ens att dölja! Hur gör du!?
  • LovisaC
    Bebisfabriken skrev 2013-11-12 19:49:48 följande:

Pemlarsson. Jag och min sambo har gjort inseminering. Då får man göra rutin VUL i v7. Hade en minimal blödning förra veckan. Men då såg allt bra ut. Men tydligen har den slutat växa i vecka 4-5

Åh vad tungt! Jag lider med dig, jag vet hur det känns...
  • LovisaC
    Bettanspettan skrev 2013-11-12 18:45:02 följande:

Då ligger du och jag lika, också 4+3 idag smile1.gif
    Samma här! :)
  • LovisaC
    SannaM skrev 2013-11-17 19:55:30 följande:
    Min kära fru har nu sovit sedan 17-tiden... mycket trevliga kvällar vi har. Själv har jag PMDD (värsta pms-sorten) och mår som ett as dryga två veckor i månaden, vill ungefär dö och har humörsvängningar, gråtattacker ocv vansinnig trötthet. Inte så kul att vara vår tvååring just nu... Första gången det känns halvkul att vara två kvinnor som väntar barn faktiskt. När jag var gravid hade jag iaf en stabil fru vid min sida, jag kan tyvärr inte överta den rollen nu som icke-gravid...

Höll på att säga "tips någon?" men ni är ju preggo alla här inne och i samma sits som min fru.
    Hej Sanna! Jag hamnade här av en slump bara och vill bara dela med mig av min historia.
    Jag lyckades på försök 7 efter mycket analyserande av kroppen. I flera år tidigare har även jag lidit av PMDD och symptomen trappades upp ytterligare av försökandet. Jag ändrade i kosten så det kan vara en anledning.
    Av en slump bestämde jag mig för att ge progesteronkräm en chans. Inte nog med att jag lyckades på första försöket - A L L FUCKIN' PMDD JAG UTSTÅTT I EN HERRANS MASSA ÅR BARA FÖRSVANN! Det enda PMS-symptom jag fick var lite ömma bröst och det sitter såklart i ännu. Krämen är ganska kostsam men jag kommer att fortsätta med den så länge det behövs. 
    Man smörjer från ägglossning tills beräknad mens (sedan kommer mensen ungefär två dagar senare) och trycker på repetera nästa månad. 10-20mg på morgon+kväll, man får prova sig fram eftersom vissa behöver mer. Det finns tydliga instruktioner i det lilla paketet som skickas hem.
    Här kan du hitta krämen som tar bort ALLA självmordstankar, alla känslor om värdelöshet, det dåliga närminnet, de minst 2kg vätska som envisas med att samla sig på magen, depressionen, obefintlig sexlust, ja - du vet:

http://www.femalebalanceshop.com/pms/progesteronkram-progesterall 

Avsätt gärna en stund för att läsa igenom några av de underbara kommentarerna. 
    Lycka till! 
  • LovisaC
    Surrih skrev 2013-11-24 07:43:12 följande:
    Jaha, vaknade vid halv sju, av att fingrar och händerna domnade bort! :0 så nu en stund efter så är mina fingrar som små prinskorvar!! :(( ömt är det också, varför blir det så??
    Karpaltunnelsyndrom är inte ovanligt att man åker på som gravid. Det extra blodflödet får ju både händer och fötter att svullna - och det kan ge ett tryck på tunneln i handleden som nerverna ligger i. Googla lite, det kan i vissa fall kräva kirurgiska ingrepp där de "lättar på trycket".

Jag hade det en sväng när jag överansträngde handlederna. Jag sov med skenor och var noggrann med att hålla handlederna raka och som tur var löste kroppen det själv! 
Svar på tråden Julibebis 2014