SannaM skrev 2013-11-17 19:55:30 följande:
Min kära fru har nu sovit sedan 17-tiden... mycket trevliga kvällar vi har. Själv har jag PMDD (värsta pms-sorten) och mår som ett as dryga två veckor i månaden, vill ungefär dö och har humörsvängningar, gråtattacker ocv vansinnig trötthet. Inte så kul att vara vår tvååring just nu... Första gången det känns halvkul att vara två kvinnor som väntar barn faktiskt. När jag var gravid hade jag iaf en stabil fru vid min sida, jag kan tyvärr inte överta den rollen nu som icke-gravid...
Höll på att säga "tips någon?" men ni är ju preggo alla här inne och i samma sits som min fru.
Hej Sanna! Jag hamnade här av en slump bara och vill bara dela med mig av min historia.
Jag lyckades på försök 7 efter mycket analyserande av kroppen. I flera år tidigare har även jag lidit av PMDD och symptomen trappades upp ytterligare av försökandet. Jag ändrade i kosten så det kan vara en anledning.
Av en slump bestämde jag mig för att ge progesteronkräm en chans. Inte nog med att jag lyckades på första försöket - A L L FUCKIN' PMDD JAG UTSTÅTT I EN HERRANS MASSA ÅR BARA FÖRSVANN! Det enda PMS-symptom jag fick var lite ömma bröst och det sitter såklart i ännu. Krämen är ganska kostsam men jag kommer att fortsätta med den så länge det behövs.
Man smörjer från ägglossning tills beräknad mens (sedan kommer mensen ungefär två dagar senare) och trycker på repetera nästa månad. 10-20mg på morgon+kväll, man får prova sig fram eftersom vissa behöver mer. Det finns tydliga instruktioner i det lilla paketet som skickas hem.
Här kan du hitta krämen som tar bort ALLA självmordstankar, alla känslor om värdelöshet, det dåliga närminnet, de minst 2kg vätska som envisas med att samla sig på magen, depressionen, obefintlig sexlust, ja - du vet:
http://www.femalebalanceshop.com/pms/progesteronkram-progesterall
Avsätt gärna en stund för att läsa igenom några av de underbara kommentarerna.
Lycka till!