• LovisaC

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2013-11-29 17:55:10 följande:
    Mitt namn här är en så fånig historia från när jag var typ 14. Jag var kanske lite vild när jag var liten och vid ett tillfälle när jag och mina vänner hade fått i oss lite för mycket alkohol så försökte vi komma på vad jultomten hette på tyska och i våra berusade hjärnor tyckte vi att gubben hilfe var den uppenbara översättningen. Jag har använt det som användarnamn på olika ställen sedan dess.
    HAHA!!! :D :D
  • LovisaC
    mamiama skrev 2013-11-29 20:35:40 följande:
    Haha! Usch vad jobbigt med en sån chef!! Ja, bäst att undvika ;)

Min mamma har redan kommenterat mitt humör å "retat" mej för hormonspel så många ggr att jag nu inte vill prata med henne för tillfället. Kvittar vad jag säger så är det mina hormoner som talar och tydligen tar dom över precis allt å jag e inte jag längre med egen vilja, bara hormoner.... MORR!!
    Men fy vad tråkigt! Visst påverkar det i princip ALLT, men hormonerna styr ju inte KÄNSLAN - bara udden av den. Man blir upprörd på samma saker som normalt (fast kanske 10 gånger mer upprörd än normalt) och man blir glad av samma saker som normalt (bara mer glad!). Man är ju liksom inte besatt av en djävul!
    .....även om det ser ut så på min kropp just nu. Jag som brukar vara fit och fin.... Suck.
  • LovisaC

Fy vad trist! Det är ganska sjukt att det typ är praxis att berätta efter v.12 när så många har svårt att dölja det låååångt innan... Jobbigt att vara utslagen i flera veckor, har du åkt på hyperremesis (stavning)?

Jag känner inget obehag av att ligga på magen men däremot av åtsittande byxor. Jag bor i mammabyxor redan (v.7+0)! Mina supersnygga, ganska nya, kompressionstights kan jag inte träna i längre :/ ....okej jag kan knappt träna heller. Är det inte orken som tryter efter 2 minuter så blir jag sjuuukt illamående direkt.

• LovisaC
    Pluttan skrev 2013-11-30 13:32:54 följande:
    Haha..har just nu såna nojjor att jag ligger och klämmer bebisen om jag ligger halvt på sidan när jag ska sova (favvo ställning)..Likaså när troskanten går in för hårt :D..
    Än så länge ligger embryot gömt innanför ditt blygdben. Det är ingen fara, det som känns obehagligt är trycket på livmodermuskulaturen och inte själva embryot :)
  • LovisaC
    Pluttan skrev 2013-11-30 16:28:58 följande:
    Ursäkta att jag är lite otrevlig. Men nu när jag gick in i vecka 9..Shit vad flytningarna har ökat..:P Nån som upplevt samma. Vet att det är normalt. Men icke trevligt..

Hehe det sägs att de gör det. Ooooch sp ska man helst inte använda trosskydd. Jääääj, vi får snigelspår efter oss när vi går....

/Vecka 8 och fasar för nästa vecka
  • LovisaC
    gubbenhilfe skrev 2013-11-30 17:09:53 följande:
    Vid ett tillfälle lite senare i graviditeten var det så illa att vi åkte in akut till gyn för vi trodde att det var fostervattenläckage. Det var det inte. Där emot var det jäkligt pinsamt!

Hihihi!

Vilken tur att CB numera faktiskt har trosskydd som upptäcker fostervattensläckage ;)

De måste man ju kunna ha?!
  • LovisaC

Men tjejer ni kan ju inte ska ens slänga ett tröttöga på reklamen längst upp på sidan ;)

CB har massa spännande produkter!

• LovisaC
    MiaEnzi skrev 2013-12-01 09:10:55 följande:
    Tyvärr fick jag missfall inatt så lämnar er nu. Lycka till alla

Åh nej! Jag beklagar verkligen :(
  • LovisaC

HUR irriterande är det inte att jag fått svamp nu?!? Inget kli som tur är, ingen lukt heller, men alltså.... trevliga flytningar. NOT.

Överallt står det att jag måste vänta 4 veckor och 5 dagar med att behandla (i vecka 13). Blääääää! Stackars embryo!!

• LovisaC
    Flip12 skrev 2013-12-02 10:19:47 följande:
    LovisaC varför måste du vänta till vecka 13? Jag hade svamp för några veckor sen. Går utmärkt att behandla med Canesten.

Det är vad det står överallt när jag googlat. Det står dessutom att just Canesten är väldigt starkt och rekomenderas därför bara i trimester 2 och 3...
Svar på tråden Julibebis 2014