• LovisaC

Julibebis 2014

Skenhede skrev 2013-12-08 20:40:39 följande:
    Du kan lägga till mig som vän. Så lägger jag till dig i gruppen och så kan du ta bort mig direkt efter :) Michaela Skenhede hetrer jag

Jag har skickat en vänförfrågan! :)
  • LovisaC
    fantasifull skrev 2013-12-09 20:29:13 följande:
    Vet inte om jag fick Svar tidigare men var den privat? :)
    Ja, den är privat. :)
  • LovisaC
    Nimah skrev 2013-12-11 12:37:03 följande:
    Nu lämnar även jag gruppen. Vi var på ultraljud idag, v 9+5, och den lilla levde inte längre. Känner mig helt tom. Vi såg ju ett hjärta i v 8. Ska skrapas på fredag. Lycka till med era graviditeter. Hoppas inte någon mer måste lämna nu.

Men nej! Nej nej nej! Åh jag blir så ledsen för din skull! Jag beklagar verkligen! :'(
  • LovisaC
    Bettanspettan skrev 2013-12-11 15:19:38 följande:
    Nytt vul idag, fortfarande inget synligt hjärta men fostret hade växt och syntes tydligt och var tydligen så stort som det skulle vara. Jourläkare igen, med mycket dålig svenska.. Kommer nog inte känna mig helt trygg förrän efter kub ul om 2,5 v. Måste se ett hjärta känner jag...

Beklagar alla som får tråkiga besked
    Heeelt ärligt så vet inte riktigt jag vad läkaren menade för blinkande när jag fick se hjärtat i v.6+4 - jag tyckte hela blobben blinkade lite. Hon var dock nöjd med det hon såg och då hade vi ändå ett prat på ungefär 5 minuter innan om att det förmodligen inte ens skulle synas ett hjärta. 
    Sist, i v.8+2, såg jag det dock för då var det tydligare vad som var hjärta! Då var det typ ett vallmofrö i kroppen och inte hela kroppen som blinkade :P
  • LovisaC
    gubbenhilfe skrev 2013-12-11 16:13:29 följande:
    Herregud! Jag fick jobbet! Börjar i mitten av februari. Jag är så glad att jag nästan spricker. Villkoren är mycket bättre än på mitt nuvarande jobb och dessutom höjde jag min lön med 17,6% och det känns ju jäkligt bra nu när man ska vara genom med FP.
    GRATTIS! Äntligen lite roliga och BRA nyheter! 
    Fan vad härligt att ditt liv rullar på nu - 2014 blir ditt år! :D
  • LovisaC

Jag är ARG. Jag köpte ett par mammabyxor på tradera för några kronor (typ 100 eller nått) och fick dem idag. De är FULLA i katthår och STINKER rök. För näsan är inte alls känslig när man är gravid?!? Är det inte common sense att tvätta skiten innan man skickar iväg det??

Nä, soptunnan på dessa.

• LovisaC
    gubbenhilfe skrev 2013-12-11 19:49:21 följande:
    Fy. Jag tycker dessutom att det är rätt viktigt att skriva ut i annonsen att man har både djur och röker med tanke på allergi och så.
    Jag är allergiker och hyperkänslig just nu :(
    Hela bilen stinker rök nu! Bara av att hämta ut paketet på posten, öppna brevet och sedan lämna det i ungefär en timme. BLÄ!
  • LovisaC
    Fiamedbarn skrev 2013-12-11 22:10:21 följande:
    På mitt VUL idag sa jag att jag blivit lovad upprepade UL pga min oro efter tidigare missfall, det är så jag kommer ihåg det. Men gynläkaren sa att de inte gör så, ungefär.

Ikväll läste jag detta. Enligt resonemanget så finns det evidens för att upprepade UL sänker stressnivån hos oroliga mödrar och därmed minskar missfallsrisken något:

Endast en metod visar på vetenskapliga grunder ett förhöjt graviditetsutfall, nämligen TLC (tender-loving-care). TLC innebär bland annat att kvinnan får gå på upprepade ultraljudsundersökningar för att se fostrets utveckling i tidig graviditet. Också i den senare tredjedelen av graviditeterna erbjuds kvinnorna ultraljudundersökning för att dokumentera fostrets utveckling. Ultraljudsundersökningen bidrar till en trygghet som sänker stressnivån, vilket i viss mån kan gagna graviditet. För att TLC ska fungera bör det vara samma gynekolog och barnmorska som sköter om undersökningarna av mamman under hela graviditeten.

Skaffa en ultraljudsdoppler! Då kan du lyssna på hjärtljudet! :)
  • LovisaC
    Pluttan skrev 2013-12-12 14:41:46 följande:
    Varit på vul idag. Och fick se det lilla hjärtat picka så fint. Så underbart. Blev också framflyttad fyra dar. Så nu är jag 11+4.
    Men, men, men - hamnar inte du i Juni då din fuskis? :)
  • LovisaC
    gubbenhilfe skrev 2013-12-12 16:00:06 följande:
    Vad härligt. Men fick du göra ett Vul när du gått så långt? Jag ska på nytt ul i morgon och förutsätter att jag slipper vaginalt. Jag är bara i v. 8+2 då.
    Jag gjorde vul i vecka 8+2 vilket av en händelse var i måndags :)
Svar på tråden Julibebis 2014