• LovisaC

Julibebis 2014

Cecam skrev 2013-12-02 09:46:56 följande:
    Kom precis tillbaka från vårt första VUL, är i v.9. Vi var otroligt nervösa eftersom jag knappt haft några symptom och de symptom jag har haft har kommit och gått, men vi fick se vår lilla bebbe och ett starkt pickande hjärta!

Lyckan är total, och bara det att få det bekräftat känns helt underbart skönt!

Vad kul, grattis! Fick du med dig någon bild? I vecka 9 ser ju embryot ut som en minimänniska ;)
  • LovisaC
    Flip12 skrev 2013-12-02 11:03:39 följande:
    LovisaC. Canesten kan du använda utan problem. Jag var på mvc och de sa att det var okej, Apoteket sa också ok. Däremot ska du inte använda Pevaryl.

Då ska jag minsann köpa det för dessa flytningar är inte speciellt..... trevliga. Den enda fördelen är att mängden avtagit...
  • LovisaC
    Cecam skrev 2013-12-02 11:13:49 följande:
    Tack LovisaC! :) Ja, vi fick med oss en bild på vår lilla minimänniska. Den är ju som sagt väldigt liten i v. 9 men man ser dom små konturerna av kroppen. Häftig känsla! :)

Åh vad roligt! Grattis till den lyckade IVFen!

Herregud vad jag längtar, två lååååånga veckor till mitt vul!
  • LovisaC

Jag är så otroligt glad! Jag har blivit gravid tack vara en kräm innehållande gulkroppshormon och det är några andra tjejer, de flesta med lika hemsk pms som jag haft vilket är ett tecken på brist (även upprepade missfall är tecken på brist), som provar den nu. Den som först nådde BIM "plussade" idag!!! Det är så underbart att jag fått dela med av den kunskap jag lyckats samla på mig - och framförallt denna underbara känsla av att vänta barn!

• LovisaC
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-12-02 22:12:47 följande:
    Å vad härligt!!!! Måste nästan kännas som ett till plus för din del! :D

Haha, ja, faktiskt! Med alla hormoner vi nu har i kroppen började jag böla direkt :P

Det gjorde jag inte ens när jag läste Gravid på mitt CB digital, hihi!
  • LovisaC
    mmod skrev 2013-12-03 20:17:04 följande:
    Hej aallihopa. Är en tjej på 22år som är gravid i vecka 9 (8+4) idag. plussade 5november och både jag och min sambo öronen jätte lyckliga. Har ett starkt illamående, trötthet, humöret är inte att leka ned ibland och kylskåpet luktar slit enligt mig...har varit på inskrivning men ska dit igen 13 december för provtagning osv. har även kontaktat privat bm mottagning här i Göteborg för ett tidigt ultraljud då vi tänkte berätta för familjen vid jul så det vore skönt att veta att det finns något ;)
    Grattis och välkommen! 
    Det låter som att du mår ungefär som jag, jag kan inte annat än beklaga :/ -men å andra sidan råder det ju inga tvivel om graviditet, eller hur?!
  • LovisaC
    normajeanbaker skrev 2013-12-04 17:18:57 följande:

Tack för ditt svar. Vi har ingen gynakut i min stad, närmaste ligger sju mil bort, därför tänkte jag vänta tills imorgon bitti med att ringa. Hade jag blödit mer så hade hag nog åkt de där sju milen..

Jag har inte ont, men tycker såklart att jag känner lite molande mensvärk (inte växtvärk). Men det är lite som att man börjar må illa så fort man hör att någon blivit magsjuk, så jag tror att det bara är inbillning..
    Jag har haft liknande, speciellt det där med det slemmiga bruna. Blödningarna har aldrig varit röda för mig utan lätt ljusrosa i det vanliga sekretet.. Jag fick göra ett VUL och se ett litet blinkande hjärta! 
    Shit shajse vad nervös jag var! Jag trodde jag skulle spy innan de hittade den lilla cookien! 

Molvärk är inget ovanligt vid graviditet, inte blödningar heller. Blödningar som hamnar i trosorna - och som är större än en femkrona i storlek - ska man oroa sig för. Även små blödningar som kommer lite senare i graviditeten bör kollas upp, sa de till mig innan jag gick efter VUL. 
  • LovisaC
    AAS10 skrev 2013-12-04 21:22:17 följande:
    Kommer ni ihåg att jag rådfrågat om jag skulle berätta för min nya chef om min grav då jag sökte en fast tjänst. Hon ringde ikväll då hon inte fick tag i mig på jobbet idag om att jag fick tjänsten så från o med måndag e jag fastanställd. Så nu e frågan när jag ska säga upp min gamla tjänst..... fundeear i feb/mars så jag verkligen e helt aäker att jag gjort rätt

Grattis!!! Jag visste att du gjorde rätt som berättade! Vad skönt det måste kännas nu, du kan liksom njuta av att du fick jobbet TROTS att du kommer vara borta i ett år. Det är DIG de vill ha! :D
  • LovisaC
    Fiamedbarn skrev 2013-12-07 12:23:34 följande:
    Fast det är ju inte mycket jag kan göra så jag kanske borde ta ett gravtest....om det är ett mf på g kanske hormonerna har börjat sjunka...

Ta ett av marknadens mes5 okänsliga i så fall, RFSUs röda. De borde du få maxutslag på om allt är som det ska och hormonerna inte sjunkit drastiskt (teststecket jättestarkt jämfört kontrollstrecket). :)
  • LovisaC
    fantasifull skrev 2013-12-08 18:21:18 följande:
    Är det någon mer som känner lite mugg och stick i magen på lite olika ställen till & från? Asså ibland gör det obehagligt ont ..

Samma sak ner i jumsken.. Sjukt !

Det gör jag med men det är inget konstigt. Livmodern är en muskel och när den växer drar den i ligamenten runtom :) Den ökar nästan 1.2-1.5 kg under en graviditet. Tänk om typ Biceps hade den utvecklingen! Konstant träningsvärk då ju! :)
Svar på tråden Julibebis 2014