Julibebis 2014
Åååh jag är ta mig tusan helt säker på att det är fostrets hjärtljud jag plockar upp med dopplern. Jag är alldeles skakis! :D
Åååh jag är ta mig tusan helt säker på att det är fostrets hjärtljud jag plockar upp med dopplern. Jag är alldeles skakis! :D
Både makens och min släkt består över ägande av män så jag bara VET att det är en liten kille! Karln "vet" dock att det är en flicka.
Vi tar gärna den överraskningen på RUL så att det blir mer verkligt :)
Min livmoder låter "patjoff patjoff patjoff" i snabb takt! Efter blödning i helgen gör det mig MER än lycklig!
Om jag får spekulera lite i detta med livmoderns storlek andra gången så tror jag faktiskt att det kan vara som med annan muskelmassa i kroppen. Musklerna har ju något form av "minne" - har de en gång varit väldigt tränade blir de lätt tränade igen. Vissa har extremt lätt att komma dit, andra "bara" lätt andra gången. Kanske det är samma med livmodern som ju också är en muskel?
Att tjejer vars muskler har bra "minne" får en större livmoder tidigare andra gången än andra tjejer?
Låter det galet?
Jag blir jätteorolig när jag läser Veronicas ord... jag har både rosa och bruna flytningar titt som tätt. Efter 5 var jag iväg (6+4) och fick se hjärtat blinka, efter 7 blödningar (8+2) fick jag se embryot vinka men nu har det varit 3 till. 3 blödningar kombinerade med smärta.
Hjärtat hittade jag för första gången jättetydligt i vecka 9+2 och nu är jag i 10+1. Vad är oddsen för att det snabba hjärta jag hittar INTE är bebisen? Min vilopuls är förvisso rekordsnabb (25 slag högre/minut än när jag innan detta var löptränad!!) men den är inte typ 170 som detta lilla lokomotiv.
Peppa peppa, äntligen börjar jag må bättre! Illamåendet hålls enkelt i schack när jag äter som jag ska. Det är dessutom enklare att äta nu, jag kan äta allt som smakar gott! :)
Magen svullnar titt som tätt vilket gör mig ENORM emellanåt. Cookien i livmodern är strax ovaför blygdbenet nu, jättehäftigt! Det är så enkelt att hitta honom :D ...men två sekunder senare flyttar han på sig, hihi!
Jag lämnar er nu, tjejer. Detta är alldeles för tidskrävande - men jag finns kvar i fb-grupperna.
Lycka till allihop, gott nytt år!!