Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Usch.... Här kör vi magsjuka.... Både dottern o jag... Fy bubblan... Vet inte hur jag ska orka... Blir nog att ringa hem sambon från jobbet....

• Hilmas Mamma

Vad härligt för er som fått se era små godingar för första gången! ❤️ Jag skulle ha varit hos bm i morse o gjort sockerbelastningstestet, men eftersom jag låg o kramade toaletten hela dagen igår fick vi flytta fram det till nästa onsdag...

• Hilmas Mamma
    Blivandetrebarnsmor skrev 2014-01-14 20:19:49 följande:
    Är glukosbelastning redan nu? Jag är i V 15 och min nästa tid är för rul 14/2. Har för mig att man gjorde den senare???

Jag skulle ha gjort den idag v 16(15+4)... Men fick skjuta fram det till onsdag nästa vecka eftersom jag är magsjuk...
  • Hilmas Mamma
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-15 15:44:46 följande:
    Jag har nog en ganska stor blåsa efter snittet med andra sonen då det blev stopp i katetern och jag hade 1,2 liter i blåsan när de tog bort den (men då var jag kissnödig vill jag lova!:) så det ska mycket till om jag ska behöva gå upp på natten och kissa. Tyckte jag var lagom kissnödig när vi var på kub-ul förra veckan men fick gå och kissa för att bebis låg helt ihopklämd så hon inte fick nån bra vinkel! :P

Haha!! Var samma för oss när vi gjorde ul 23/12!! Bm undrade o. Jag inte skulle gå o kissa innan vi fortsatte... Du måste vara SÅÅÅÅÅÅ KISSNÖDIG!!! Men jag var inte direkt nördig alls!! 😋
  • Hilmas Mamma

Det finns en grupp på Facebook heter Julimammor 2014! Den är sluten så man måste be om inträde o det har Zannah Ljungström styrt o ställt med!! 😊 hon vill att man skickar ett meddelande till henne på Facebook o talar om vem man är så lägger hon till er som vän på Facebook o lägger sen till er i gruppen!!!

• Hilmas Mamma
    Velociped skrev 2014-01-18 17:18:39 följande:
    Jag måste bara få gnälla lite! Jag har inte presenterat mig förut men har bf 9e juli. Har ett barn på två år sedan tidigare. Nu är jag alltså i vecka 16 och det känns som om jag har varit sjuk konstant de senaste tre månaderna! Just nu har jag nån sorts skum magsjuka med jätteont i magen. Till råga på allt har jag precis börjat ett nytt jobb, där jag fick börja första dagen med att berätta om graviditeten. Att vara sjukskriven var och varannan vecka bättrar INTE på den starten! Snälla ge mig bara litet röstande ord, om ni kan! Känner mig uppgiven!

Jag har oxå varit sjuk konstant sen jag plussade.... Det har varit halsfluss, luftvägsinfektion, feber, förkyld, ögoninflammation, hysterisk hosta o nu senast en hemsk magsjuka..o mellan mina sjukor har dottern varit sjuk så jag har fått vabba..... Jag har haft ett långvikariat sen början på september, med slut nu siste januari, o det känns som om jag varit mer hemma än där... Känns skittrist!!! Men vad gör man??? Hoppas du får vara frisk o kry från o med nu!!!
  • Hilmas Mamma
    Velociped skrev 2014-01-18 17:41:57 följande:
    Hilmas mamma - jag förstår dig precis! Det känns dock inte lovande med en sån här start. Kanske kan man hoppas på att det blir bättre när vintern gått över?

Det får vi verkligen hoppas!!! Jag är sååååå trött på att aldrig få må bra!! Dessutom har jag ju mått illa konstant sen typ vecka 5-6... Som tur är verkar det bli lite bättre nu!! Håller tummarna för att våren, värmen o friskhetstiden kommer SNAAAAAART!!! För oss båda!!
  • Hilmas Mamma

Vi har inte köpt nånting alls än!! O vi kommer inte köpa nånting innan bebis kommer heller, om det inte slinker ner nån nalle eller så, men inget stor! Vi har allt, vagnar, sängar, babysitter, gåstol, babyskydd, skötbord, neutrala kläder till allra första tiden, eftersom dottern bara är 2,5 år o inget av det är slitet eller förstört så kommer det fingera finnemang! Kommer nog bli lite kläder inköp efter att bebis kommit o vi vet vad det ör för kön! Jag är lite emot den här hetsen att det ska vara helt nya grejer för 10000 -tals kronor, när det man redan har är i toppskick... Men alla är vi ju olika!

• Hilmas Mamma

Vi köpte ju allt nytt till dottern o har sparat det pga att vi ville ha ett syskon till henne i framtiden! Skulle ALDRIG köpa nytt den hör gången igen bara för att det är nya modeller på allt... O jag köper gärna begagnat om det är helt, rent o fräscht! Men o andra sidan måste ju mån köpa nytt för att jag ska kunna köpa begagnat!! 😋 Alla gör ju precis som dom vill!! Det är ju det fina i kråksången!! 😊

• Hilmas Mamma
    Passion skrev 2014-01-19 11:00:34 följande:
    Är det bara jag som är anti-ROSA? Om vi får en dotter så blir det inte ett enda rosa plagg som hon ska behöva bära om hon inte själv säger att hon vill ha det. Jag älskar turkost och grönt, så det ska vårt barn få ha på sig (och lite andra färger också givetvis, men INTE rosa och lila!).

Jag gillar inte heller rosa... Tyvärr är det vääääldigt svårt att undvika... Så det är rätt mycket rosa här ändå... Lila älskar jag, men det finns det inte mycket av heller dessvärre... Turkost, svart, grått har iofs dottern massor av!!
Svar på tråden Julibebis 2014