Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Jag kör på panodil när jag verkligen måste.... Som igår när den här omgången förkylning blommade upp o jag hade ont i heeeela kroppen o en fruktansvärd huvudvärk... Tror som så många andra att nån tablett av nån sort då o då inte gör nån större skillnad för bebis!!!

• Hilmas Mamma
    mars2011 skrev 2014-02-04 15:49:14 följande:
    Hej på er! Det var länge sen jag skrev pga. att jag har problem med inloggningen på mobilen men jag följer er dagligen:) Idag var vi äntligen på rul och allt såg bra ut med bebisen, så skönt att få höra:) Jag blev framflyttad och är idag på 18+4 (istället för 18+2) och BF är numer 3 juli. Tyvärr kunde inte barnmorskan se om det var en kille eller tjej. Det blir en lång nyfiken väntan för oss båda....

Då har vi samma Bf nu då!! Vi börjar bli ett gäng just den 3/7!! 😊 vi ska på RUL på torsdag!! Känns som om det ALDRIG blir torsdag den här veckan!! 😋 vi ska inte ta reda på kön!! Det för bli en överraskning på förlossningen!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2014-02-04 14:09:33 följande:
    V 11+2 och 15+4. Det händer lite i alla fall.

Jättefin mage!! Ska försöka få till en bild jag oxå o lägga upp sen!! Tycker själv inte att det hänt nånting med magen de senaste veckorna... Kan iofs bero på att jag gått ner ca 5 kg sen inskrivningen 17/12!! 😋
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2014-02-04 16:07:54 följande:
    Tack. Jag har bara går upp strax under ett kg, men det fanns nog en del plats från början. Tycker inte heller att det händer så mycket men när man jämför så här så syns det en del.

Fanns nog väldigt mycket plats här oxå innan!! 😋 Men jag är nöjd över att gå ner i vikt även denna graviditet!!! Så länge bebis mår bra så är det bara ett plus om det försvinner några kilo från min kropp!! 😋
  • Hilmas Mamma

Weeeeiiiiii!!!! Halvvägs idag!!! Går in i vecka 20(19+0) just precis idag!!! Ser att ni diskuterat när man byter vecka... Jag har Bf 3/7 o byter på fredagar både enligt bm, fl o en app till jag har! Men enligt två andra byter jag på torsdagar... Men jag går på vad bm säger!! 😋

• Hilmas Mamma
    yoshimi skrev 2014-02-07 20:15:29 följande:
    Ni Som har barn sen innan, när kom de i förhållande till BF? Max var punktlig och kom på BF. :)

Vår dotter hade det lite för bra i magen... Hon var beräknad till 1/8 men kom först 17/8... Sååååå låååånga 16 dagar kan jag säga.... Men väl värd att vänta på såklart!!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-08 13:50:06 följande:
    Jag har inte fått en enda unge på bf. 1:an bf+4, 2:an bf+4, 3:an bf-13, 4:an bf+21 och 5:an bf-9.

21 dagar??!! 😱 Får man gå så länge över? Jag skulle bli igångsatt 15 dagar efter Bf, men fick en ny tid till 17 dagar över, men dottern kom spontant på Bf +16!! Egentligen får man i te gå mer än Max 14 dagar över här, men det var lite platsbrist just då så jag fick vänta lite eftersom dottern mådde så pass bra i magen!! Men fyyyyy för att gå över så länge säger jag bara!!!
  • Hilmas Mamma

Jag har moderkakan i framvägg denna gång.. Förra gången låg min moderkaka neråt.... Fick gå på väldigt täta kontroller sista veckorna för att kolla om den flyttat på sig så att jag kunde föda vaginalt.. Är visst ganska ovanligt att ha den rakt neråt... Men lyckligtvis hade den flyttat på sig så pass att jag klarade att föda vaginalt! Men det var precis på gränsen!! Har inte känt bebis alls förutom lite sånt "fisksprattel" för flera veckor sen... Men eftersom jag har moderkakan i framvägg den här gången så sa min bm att det nog dröjer ca två veckor till innan jag kommer känna nåt! Då är jag i slutet på v 21 ca...

• Hilmas Mamma
    Belfen skrev 2014-02-11 11:32:19 följande:
    RUL igår.  Allt såg helt perfekt ut och jag är i v.19+0 idag :) Någon som kan gissa om det är en tjej eller kille vi väntar? ;)

Hahaha!!! Jo nog syns det att det är en pojke det där!! 😋 STORT GRATTIS!! ❤️
    Smalltowngal skrev 2014-02-11 16:13:23 följande:
    Vill verkligen se vad ni ser men jag förstår inte ens vad som är upp och ner och fram och bak på bilden :p vart är huvudet på bilden? Måste vara blind!!

Finns o get huvud på bilden! 😋 Det är stjärten , benen åt höger o vänster o en snopp i mitten! Bilden är nog tagen rakt underifrån upp mot rumpan!! 😊
  • Hilmas Mamma
    lollisen skrev 2014-02-12 15:42:28 följande:
    Konstigt!! Min BM sa att man ALDRIG lyssnar på hjärtljud innan vecka 25, pga att man kanske inte hittar några hjärtljud!! Ja, hon har väl varit rätt gullig innan, men gullig räcker tyvärr inte för mig.... Hon tar mig inte riktigt på allvar och jag blev så förvånad över att man inte ska ha något besök mellan vecka 12 och vecka 25... Det är rätt trökigt att vänta så länge tycker jag? Kollar man runt rent generellt så har många besök runt vecka 11-12, inskrivning och sen ett till runt vecka 19-20 och sedan ett ytterligare i vecka 24-25?
    Per Aspera ad Astra!

Din barnmorska verkar ju lite snurrig.... Vaddå ALDRIG?? Jag har fått höra hjärtljud både med dottern o den här bebisen typ i vecka 13-14!!! Iofs har min bm sagt Böda gångerna att det inte är säkert att vi kan hitta hjärtljuden, men det har lyckats utan problem båda gångerna!! O så lyssnar dom ju ALLTID på hjärtat vi RUL o det gör man ju i typ vecka 18-20!!! Koko!!!
Svar på tråden Julibebis 2014