Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2014-01-20 10:57:11 följande:
    Jag trodde ett tag att jag läckte fostervatten, men efter några gånger förstod jag till min förskräckelse att det var kiss! Det kan ju också vara flytningar. Och förhoppningsvis inte fostervatten!!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Nä kiss är det inte eftersom det inte luktar urin och just nu går jag på penicillin så urinen luktar fruktansvärt. Fostervatten tror jag inte heller men ibland är det trådigt slem och väldigt mycket och ibland bara vattnigt. Kommer inte ihåg att jag hade så mycket ökad när jag väntade de andra fem så här tidigt utan fick använda skydd i slutet efter v 30 pga det. Nu är jag bara i v 17 (16+3).
    EmSaH skrev 2014-01-20 11:44:02 följande:
    Har du en symaskin? Jag ska sy ett själv smile1.gif verkar ganska enkelt när man googlar på det. Köper man ikeas 12kr kuddar och slaktar till stoppning kommer man ju undan ganska billigt, istället för att köpa dyrt vadd. Ett babynest är dyrt tycker jag, så kan man sy lite lönar det sig att göra eget smile1.gif
    Min mamma köpte tyg samt vadd på stoft och stil och fick ut två babynest på 140cm brett tyg. Och då kostade vardera 150kr i material.
    AAS10 skrev 2014-01-20 13:44:39 följande:

BEBISSKROCK::

Kinesiska kalendern: flicka

Ringtest: flicka

Bikarbonattest x 2 med 2 veckors mellanrum 2ggr varje gång: flicka.

Har RUL den 10/2 så då får vi se om det stämmer. 

med sonen så stämde ringtestet men inte kinesiska kalendern. och då sa magkänslan klart och tydligt kille vilket det inte gör nu...

Man kan göra ring testet vid handleden och får då reda på kön samt antal. Dvs man håller på tills ringen är stilla. På mig har det stämt. Flicka, flicka, pojk, flicka, pojk och ska det stämma så skulle vi få en pojk nu och när jag testade igen så stannade ringen och då blir det inga fler. Så även om du redan fött barnen så börjar den ALLTID på barn nr 1
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-20 16:30:23 följande:
    Man kan göra ring testet vid handleden och får då reda på kön samt antal. Dvs man håller på tills ringen är stilla. På mig har det stämt. Flicka, flicka, pojk, flicka, pojk och ska det stämma så skulle vi få en pojk nu och när jag testade igen så stannade ringen och då blir det inga fler. Så även om du redan fött barnen så börjar den ALLTID på barn nr 1
    När jag gör ringtestet över magen (som bara visar barnets i magen) visar den pojke.
    EmSaH skrev 2014-01-20 14:53:58 följande:
    Kanonpris smile1.gif de är ju dyra att köpa. Så jag tänkte ge mig på att göra ett själv.
    Mamma sa att de var enkla att sy förutom att kantbandet som är längst ner i botten vid fötterna inte blir snyggt att sy med maskin när man ska sy andra sidan så hon fäste den med handstygn. Här är den hon sydde till min dotters son.
    Linda 147 skrev 2014-01-21 10:55:37 följande:

Så här blev mitt babynest! Kan rekommendera att använda vadd på rulle istället för vadd från ex.vis ikea-kuddar då den lösa vadden klumpar sig när man tvättar den. 

Jo man ska ha vadd på rulle.

Ett tips är att sy små lakan med plastad frotté som man syr ihop som man kan lägga i så man inte måste tvätta hela babynestet varje gång bebisen kräks upp eller dreglat
    Fiamedbarn skrev 2014-01-21 19:17:59 följande:
    Ja visst är det fånigt! Vad skönt att uppleva någon som har samma erfarenheter!! Just det är med kaffet handlar ju om att man inte blivit vuxen än...mormor tjatade alltid om "Har du inte LÄRT dig dricka kaffe än?" sådär på ett lagom arrogant sätt som bara hon kunde. Jag säger ofta att många i min ålder föredrar te, att kaffe inte är så utbrett längre men det spelar ingen roll vad jag säger. Pappa kanske börjar bli dement smile5.gif

Tänk om man på motsvarande sätt skulle ge pikar till att dom minsann ligger i farozonen för att bli alkoholister varje gång de tjatade om spriten. DET hade nog inte varit populärt smile1.gif Men hos svärföräldrarna är det fördrink, vin till maten och drink efter maten. VARJE gång! Trots att det är barn med! Och är del fler än vi där ska de gärna sjungas massa fåniga snapsvisor för att legitimera alla huttar.

Och jag är inte ens nykterist! Jag har festat mycket i mina dar men efter att jag blev gravid första gången tycker jag att det finns något oerhört ofräscht i att dricka. Jag har också börjat med parfymfria duschtvålar...

Ytterligare en sak som gör mig irriterad är att min pappas familj alltid ska kommentera att man inte ska äta massa choklad och sånt (som jag är svag för) medan de själva alltid pimplar alkoholhaltiga drycker när det är mys på kvällarna. Sån trist dubbelmoral! 
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Va skönt att höra att det finns fler som jag. De första 10-15 åren trugade min mans föräldrar att jag skulle ta ett glas vin "va nu inte så tråkig" kunde de säga. Jag tackade nej ändå. Kan säga att mina barn avskyr när det ska vara alkohol på ALLA tillställningar. Men jag ska säga det nästa gång de försöker

Tyvärr jag jobbar inte på att bli alkoholist,
    johannatys skrev 2014-01-21 21:59:26 följande:
    Folk har allmänt svårt att acceptera att man inte dricker upplever jag, vilket är synd
    Det som stör mig mest är när de försöker förlöjliga den som inte dricker vad den än må vara

Kaffe-är du inte vuxen ännu

Alkohol-va nu inte så tråkig.

Tro fan jag blir tråkig när en idiot kallar mig tråkig när jag som vuxen väljer att inte dricka.

Men jag tror innerst inne att de nog egentligen också skulle vilja kunna ha det roligt och trevligt utan alkohol men de kan inte.
    Frida Andersson skrev 2014-01-22 06:49:31 följande:

Gillar den där tv reklamen om Anders som i princip blir tvingad att ta en kaka till... är ku precis så med alkohol.

Ja FRIDA TA EN KAKA NUUUUU!
Svar på tråden Julibebis 2014