Fiamedbarn skrev 2014-01-21 19:17:59 följande:
Ja visst är det fånigt! Vad skönt att uppleva någon som har samma erfarenheter!! Just det är med kaffet handlar ju om att man inte blivit vuxen än...mormor tjatade alltid om "Har du inte LÄRT dig dricka kaffe än?" sådär på ett lagom arrogant sätt som bara hon kunde. Jag säger ofta att många i min ålder föredrar te, att kaffe inte är så utbrett längre men det spelar ingen roll vad jag säger. Pappa kanske börjar bli dement
Tänk om man på motsvarande sätt skulle ge pikar till att dom minsann ligger i farozonen för att bli alkoholister varje gång de tjatade om spriten. DET hade nog inte varit populärt
![smile1.gif](http://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Men hos svärföräldrarna är det fördrink, vin till maten och drink efter maten. VARJE gång! Trots att det är barn med! Och är del fler än vi där ska de gärna sjungas massa fåniga snapsvisor för att legitimera alla huttar.
Och jag är inte ens nykterist! Jag har festat mycket i mina dar men efter att jag blev gravid första gången tycker jag att det finns något oerhört ofräscht i att dricka. Jag har också börjat med parfymfria duschtvålar...
Ytterligare en sak som gör mig irriterad är att min pappas familj alltid ska kommentera att man inte ska äta massa choklad och sånt (som jag är svag för) medan de själva alltid pimplar alkoholhaltiga drycker när det är mys på kvällarna. Sån trist dubbelmoral!
Luck is what happens when preparation meets opportunity
Va skönt att höra att det finns fler som jag. De första 10-15 åren trugade min mans föräldrar att jag skulle ta ett glas vin "va nu inte så tråkig" kunde de säga. Jag tackade nej ändå. Kan säga att mina barn avskyr när det ska vara alkohol på ALLA tillställningar. Men jag ska säga det nästa gång de försöker
Tyvärr jag jobbar inte på att bli alkoholist,