Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-02-05 07:28:44 följande:

Finns en tråd som heter julibebis 2014-bildtråd där kan ni lägga alla fina magbilder

Jag lägger in min RUL bild där senare idag. Ska ditt kl 10:00. Jag tror det blir en pojk och jag hoppas hon kan se ifall det stämmer,

Min teori sprack om att bara få pojkar på jämna år. Det blir en liten tös och jag blev flyttad från den 3:e till den 9:e. Räknar man från senaste mens så var det den 7:e så bebisen är precis så stor som hon ska vara.

Tack! Det blir fyra flickor och två pojkar i familjen och när hon föds blir hon inte bara lillasyster utan även moster.

trz skrev 2014-02-05 19:57:50 följande:

Lättast att känna sammandragningar är nog att känna på magen. Livmodern blir hård och spänner sig. Jag har säkert 50 om dagen.. Fast jag inte gör något! Jättekonstigt!

trz.blogg.se Amy 111019
    Livmodern drar sig samman under hela förlossningen för att förbereda sig för förlossningen. Det är när de gör riktigt ont som man ska bli orolig och om de är återkommande.
    lillagreizn skrev 2014-02-05 22:52:18 följande:
    Jag tycker den är god, gillar att göra kräm på torkad frukt! Ska såklart vara torkade aprikoser och katrinplommon annars kan du äta dom som dom är men krämen funkar bättre :) 
    Man jan även koka katrinplommonen och aprikosen ihop med havregrynsgröt. Bara man mixar frukten först lite grann. Sedan kan man även ha i hackade hasselnötter om man gillar det. Jag gjorde alltid det föra gånger i veckan när jag jobbade på äldreboende. Så serverar man den gröten till äppelmos och mjölk.

Nej det är inte farligt att bada bubbelpool så länge inte vattnet har gått.

Idag köpte jag första saken till tösen. En MaM napp i lila med en liten lila anka på 0-2 månader. Jag har alltid köpt en napp till varje barn men bara 3/5 har använt det.

AAS10 skrev 2014-02-07 18:30:23 följande:
    Skönt att du fick planerat med andra. nu har du ju väl inget annat val kan jag tänka mig heller???

Läser man min FL joural ser den inte hemskt ut utan det är det psykiska som är fruktansvärda.  så bara det där med att veta att man nu behöver "övertala" någon att ge mig ett dyrt snitt känns ju bara BLÄ var ju lixom inte något medicinskt förrutom att barnet låg helt tokigt och typ ingen smärtlindring tog öppnade mig inget, eller bemötandet var helt vedervärdigt från läkare men det står inget om bemötandet som är det jobbiga..... 
    Fast psykiskt mående är mycket viktigare än fysiskt faktiskt. Psykisk ohälsa är inget att leka med.
    Ssr skrev 2014-02-07 15:25:05 följande:

Idag har jag varit på rul :D den lille levde totalt rövare där inne så barnmorskan fick skrattandes jaga efter för att se bra, haha :) så underbart att se, låg och grät hela tiden! Vi blev inte flyttade något så bf 3 juli fortfarande. Vecka 20 idag :D

Va roligt! Och en vildbatting. Jag säger bara lycka till!
    Sannas Mamma skrev 2014-02-07 20:26:27 följande:

Rul idag! v 17+6, bf 11/7. Det blir en liten pojke! <3

Grattis!
Svar på tråden Julibebis 2014