Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-05-19 22:58:52 följande:

En hobby 560 kmfe de lux
    Vi har en Hobby 720 UKFe Prestige.

Min man har lastbilskort så vi jan dra den men det är otympligt att komma in på många campingplatser.
    Frida Andersson skrev 2014-05-20 07:47:47 följande:

Fan hur sover ni på nätterna? Kan inte ligga på sida då ded gör så ont... ligger jag på rygg får jag knappt luft och blir så tungt och får inge luft

Jag svettas som en gris fram till tre på natten och har svårt att sova.
    som en sol skrev 2014-05-20 21:18:41 följande:

Jag orkar inte ens plocka ögonbrynen, än mindre sminka mig eller försöka klä mig fint. Går omkring i mjukiskläder, idag har jag en trasig tröja på mig :) jag är ändå bara tjock. Ser ut som en valross efter 20 kg viktuppgång och väntar mig att gå upp minst 10 kg till ännu. Folk som ser mig blir förvånade när jag säger att jag har två månader kvar. Senast idag sade kvinnan som städar hos oss att hon trodde jag var inne på sista veckan. Jag orkar inte ens ta illa upp, jag är verkligen så tjock. För övrigt kan jag verkligen rekommendera städservice för alla tjocka, trötta, illamående, andfådda och/eller annars gravidkrämpande kvinnor.

Det trodde läkaren om mig också när hon såg mig. Oj är det 6-7 veckor kvar sa hon när jag sa att jag var i v33 snart v34. Men jag känner mig inte som en valross utan som en urvriden disktrasa med sammandragningarna.
    som en sol skrev 2014-05-20 22:27:22 följande:

Jag känner mig som en urvriden valross i så fall :) pga illamående och andfåddhet.

Vi får ligga på stranden och sola oss som strandade valar och flåsa ikapp
    Poison82 skrev 2014-05-22 07:02:20 följande:

Ska på glukosbelastning idag. Också ska vi boka in tid för tul . I vanliga fall mår jag mest illa på morgonen men klart jag ska vakna hungrig just idag.....

Jag fattar inte hur man klarar av att dricka den där sörjan. Jag är glad att jag har sluppit. Har en kompis som fick göra det och hon har alltid kräkts.

Här i Halland sa min bm idag att de snittar 10 -11 dagar innan bf.

Poison82 skrev 2014-05-27 07:55:22 följande:

Är i chock, fick 4 timmars sömn i sträck mellan 01 och 05. Tror bebisen sjunkit ner för det är ett jäkla tryck mellan benen. En sak som gjorde mig mer konfunderad var det blodblandade slemmet när jag torka mig :-/

Kan vara slemproppen. Vilken v är du i?
    Poison82 skrev 2014-05-27 09:36:39 följande:

Bara 31
    Oj! Det är ju inte riktigt bra. Kanske du skulle åka in för kontroll så de kan mäta slemhinnan.
    Poison82 skrev 2014-05-27 09:53:03 följande:
    Fast det är nog inte slemproppen. För då borde jag fortsätta blöda lite. Detta var ju kl 5 imorse och sen nästa gång jag va på toa så var där inte tillstymmelse till varken rött eller rosa.
    Min slempropp gick i omgångar i min förra graviditet från v35 men livmodertappen var inte påverkad ändå kom det lite av den några gånger i veckan. Krukset är ju att man inte vet hur mycket som kommer komma av slemproppen. Så jag hade nog kollat upp det eftersom du är i v31
    Frida Andersson skrev 2014-05-31 08:42:33 följande:

Kom att tänka på en sak inatt när jag låg vaken... som vanligt. Nån som vet hur det är med pearcingar vid snitt?? Har nämligen en i näsan, en i tungan och en i labretet. Alla dessa tre är risk att växa igen supersnabbt. Måste man ta bort dom?????

Ja man ska ta ut dom men det gör de på sjukhuset om det behövs. Alt åk och köp i plast och byt ut.

Mun dotter hade i sina och behövde inte ta ut sina då hon födde vaginalt och inga komplikationer och de sa att de tar bort dom om det behövs.

Jag hittar inte väskan! Så jag kan inte packa. Min man vägrar åka 10 mil denna gången för att hämta saker till mig. De andra gångerna har vi haft från några kilometer till 2,5 mil till förlossningen men nu är det desto längre.

Humlan26 skrev 2014-06-19 12:04:48 följande:

V. 39 idag och inte en endast sammandragning eller förvärk hittills. Bebisen växer som den ska, sf mått idag 36.

BF 2/7
    Åh va skönt. Jag har haft det fruktansvärt med sd och förvärkar sedan v32/33
    Smalltowngal skrev 2014-06-19 16:00:10 följande:

Måste fråga vad du menar med "färdknäpp"? Har sett att du skrivit så förra gånger men fattar inte :p
    Färdknäppen är när man har sex och låter mannen tömma sig. Spermier innehåller ett ämne som kan starta förlossningen om tappen är mogen. Men oftast behövs upp till fyra satser på raken för att uppnå rätt mängd relaxin.

Har fått vår lilla Liesel i måndags. Bf-2.

Blev igångsatt efter en hel helg på förlossningen med pinvärkar som kom och gick. Hela kalaset tog mindre än sju timmar.

Här var det livat flickor. Hulda växer så det knakar och spränger snart 10kg gränsen och är inte ens sex månader.

Linda 147 skrev 2015-01-04 10:42:18 följande:

Oj va det var länge sedan jag tittade in här, men det verkar vara rätt lugnt här! ???? Lilla Sixten blir snart 6 månader, tiden går så fort! Sist vi va på BVC var han drygt 5 månader och vägde 9,1kg och var 72cm lång ????

Oj då är han i samma klass som min. 9265g och 69 på fem månaders kontrollen
Svar på tråden Julibebis 2014