Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Jag hoppar in här om jag får. Är beräknad till 7/7 enligt bim. Gjorde test på halloween och på allahelgonadagen då mensen uteblivit. Båda två var positiva men det tog exakt de minuterna man skulle vänta innan det visade något. De andra barnen har det visat positivt så fort urinen kommit på stickan. Ska göra ul imorgon för att konstatera graviditen sitter där den ska och ska sedan gå på innohep alt fragmin resterande tid inkl tre månader efteråt om allt ser bra ut imorgon.

mamiama skrev 2013-11-14 08:47:24 följande:

Har oxå ätit postafen 3 graviditeter, blev inte glad när jag fick höra den nyheten, men man kan ta ett snack med läkaren för säkerhets skull...

Detta är min 4 grav och jag e redan rejält svullen... Och gasig så det e ju tarmarna, haha! ;)

Man får be om primperan

Var hos läkaren idag. Såg ett litet litet pickande hjärta. Enligt sista bim så skulle jag vara 6+4 men läkaren trodde mer på 5+4. Jag har alltid oturen att få dra tillbaka det. Med min fjärde drog de också tillbaka en vecka när jag gjorde vul i v.8 och på RUL drog de tillbaka ytterligare 2 veckor. Sedan gick jag tre veckor över tiden dvs hade de inte dragit tillbaka tiden på vul och RUL hade jag gått fem veckor över tiden. Ändå pulsade jag på bim och då borde jag egentligen ha blivit gravid månaden efter. Någon som fattar hur det kan bli så?

drömmaromsmått skrev 2013-11-15 20:22:36 följande:

hur stort var fostret då? när jag var i 6+4 och gjorde vul var fostret 5mm stort och det var knappt man såg hjärtat i v5+ brukar man ju inte se så mycket mer än hinnsäcken.. i 5+6 brukar fostret vara typ 2mm stort.
    Hon sa att det var 4mm men det var som en svart rand och sedan fortsatte det ovanför så det kunde likaväl ha varit 6-7mm men hon vågade inte mäta den delen för hon kunde inte riktigt uppfatta om den delen ingick med det pickande hjärtat.
    drömmaromsmått skrev 2013-11-15 20:41:20 följande:

då är du nog i 6+4 som sagt min son var 5mm i 6+4, googla vuk 5+4 så får du upp fler som gjort utan att kunna se något alls i den, finns även ett inlägg här på fl där en tjej tog kort på fusklapp från sin gyn och där står 5+6 fosterlängd 2mm
    Okej! Jag tror också att jag är i 6+4 eftersom jag hade senaste mens 30/9 och skulle haft mens den 27/10 och pulsade på halloween 31/10. Men när jag tänker tillbaka på min tredje dotter där jag blev tillbaka flyttad två veckor enligt ul och sedan kom hon tre veckor över tiden så undrar jag ibland.
    drömmaromsmått skrev 2013-11-15 20:44:08 följande:

sa hon föresten hur stor hinnsäcken var? i 6+3 ska den ligga runt 15mm i diameter.

Hon mätte bara embryot.
    Jo anna skrev 2013-11-15 21:33:15 följande:
    Min syster har blivit flyttad tre veckor tillbaka med båda sina barn. Väldigt konstigt. Men dom har kommit enligt ultraljudets BF. En kompis blev också flyttad ca tre veckor och hennes kom också enligt ultraljudets BF.

Jag tycker det är märkligt. För om man till tillbaka flyttad borde man ju inte haft mens när man hade den sist.
    HollyH skrev 2013-11-16 13:00:39 följande:

Jag får ingen reson på illamåendet. Det kommer lite närsom och lite hursomhelst. Ibland på morgonen, ibland på kvällen, ibland trots att jag ätit precis och ibland när jag itne ätit på länge. Jag förösker ätal iteo ch ofta för att hålla det på stången men ibland kommer det ändå. Igår mådde jag itne illa förrn på kvällen, idag mår jag illa från start... Om man kunde veta så man kunde planera...
    Mina tips är iaf:
    Ingefärste på morgonen
    Mandlar kontinueligt hela dagen
    Seabands
    Mandariner

Jag fick äta primperan de första 7 månaderna i min förra graviditeten. Jag mådde illa i 9 månader. Det är inte alls roligt. Nu mår jag hyfsat än så länge.
    Lyrasmamma skrev 2013-11-16 16:43:41 följande:

Fick höra något intressant idag. Min kompis fick höra av sin BM att 8 veckor är det "nya" 12. Alltså att det är redan efter 8 v som missfallsrisken sjunker. 12 veckor är något som hänger i sen långt tillbaka då det oftast dröjde så länge innan man visste att man var gravid förr.

Nja är inte riktgt säker på det. De flesta foster dör oftast i v 7-9 men ligger kvar i ytterligare en månad dvs missed abort (kvarhållet missfall).
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-16 17:01:46 följande:
    Nja är inte riktgt säker på det. De flesta foster dör oftast i v 7-9 men ligger kvar i ytterligare en månad dvs missed abort (kvarhållet missfall).
    Måste förtydliga. OM det är något fel på fostret
Svar på tråden Julibebis 2014