Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2014-01-17 14:03:12 följande:
    Barnet är det enda man får lov att bära efter snitt Glad
  • lillagreizn
    Fiamedbarn skrev 2014-01-17 15:14:57 följande:
    Vad skönt att höra att du mådde relativt bra efter snittet! Men varför var du så länge kvar på sjukhuset?
    Pga förtidig födsel och tillväxthämning. 
  • lillagreizn

Känner jag mig själv rätt kommer det bli mycket nytt! Vi har en uppsjö av kläder och andra saker man kan behöva har vi oxå. Men sonen kommer fortsätta vara minst lika bortskämd, gillar att ge dom det lilla extra och älskar att köpa speciella leksaker och lite dyrare kläder. Vill  absolut inte att sonen ska ha på sig samma sak som alla andra på förskolan, i våran stan verkar folk inte fatta att det finns annat än lindex och kappahl.

• lillagreizn
    Passion skrev 2014-01-19 11:00:34 följande:
    Är det bara jag som är anti-ROSA?
    Om vi får en dotter så blir det inte ett enda rosa plagg som hon ska behöva bära om hon inte själv säger att hon vill ha det.

Jag älskar turkost och grönt, så det ska vårt barn få ha på sig (och lite andra färger också givetvis, men INTE rosa och lila!).

Jag hatar rosa! Å har sagt till släkt och vänner redan när sonen skulle födas att kommer dom med rosa plagg så ger jag tillbaka dom! Gillar inte rosa överhuvudtaget och blir detta en tjej så blir det absolut ingen rosa, fören hon kan tala själv och säga att hon vill ha det! Tycker dock att det är synd att det ska vara så svårt att hitta tjejkläder som inte innehåller rosa, tyckte det var lättare förr men nu tycker jag alla butiker blivit galna i rosa. Gillar inte rött heller så då blir det ännu lite svårare att hitta kläder, lila är dock en av mina favorit färger :) 

Turkost och grönt är nog det som jag har mest kvar av sonens kläder, har enormt mycket kläder kvar, fast jag sorterat bort massor efter sonen växte ut det, tror det blir en till rensning innan bebisen kommer :) 

• lillagreizn
    johannatys skrev 2014-01-19 19:02:27 följande:
    Jag älskar rosa själv och tycker att det är så roligt att få köpa klänningar och rosa till min dotter, hennes rum är verkligen favoritrummet att pyssla i. :) Om det blir en pojke kommer han nog få ha mycket rosa i början på lakan och så för vi tänkte inte ta reda på kön så inte heller köpa något innan bebisen kommer. :) Förutom en vagga.

Vad är föresten era favoritsaker som ni inte hade klarat er utan när ni fick barn? 
    Alltså jag måste nog säga att babyvakten var värd varenda krona och det är något jag aldrig skulle ha klarat mig utan, då jag hade sonen sovandes ute alla tupplurar under dagen! Glad 
  • lillagreizn
    HaBaNiTa skrev 2014-01-20 22:58:08 följande:
    Tack alla för välkomnandet ???? någon som mår/mått illa enbart på kvällarna antingen nu eller tidigare graviditeter?
    Jag mådde enbart illa på kvällarna när jag väntade sonen. 
  • lillagreizn
    gubbenhilfe skrev 2014-01-20 19:13:36 följande:
    Iiiii idag har vi äntligen hämtat vår nya bil. Ska bli så skönt att kunna välja precis vilket babyskydd som helst för nu har till och med vi sådana där nymodigheter som isofix.

Såg att ni prata om vad man inte skulle klarar sig utan. Min pryl är amningskudden. Min rygg och axlar hade varit döda utan den.
    Gud så skönt, vi hämtade ny bil förra veckan och för oss  blev det en mitsubishi outlander! Superfin! Glad
  • lillagreizn
    Linda 147 skrev 2014-01-21 10:55:37 följande: 
    Så här blev mitt babynest! Kan rekommendera att använda vadd på rulle istället för vadd från ex.vis ikea-kuddar då den lösa vadden klumpar sig när man tvättar den. 

Superfint :) Är själv sugen på att sy ett babynest men får se om det finns tid, just nu virkar jag iaf en babyfilt och en mössa. 
  • lillagreizn
    o0Mia0o skrev 2014-01-22 17:40:10 följande:
    Hej hej! Här kommer en till blivande julimamma. 29 år och andra barnet. Varit på kub/nupp test idag och sett bebis vinka och sparka runt. Så nu känns det äntligen på riktigt. Vecka 13+0 idag med BF 29 juli. Har varit här inne och läst en del men har inte vågat hoppas alltför mycket innan jag sett hjärtat slå. Så nu känns det hur bra som helst. :)
    Välkommen Glad
  • lillagreizn

Babynest är jag själv sugen på att sy men tror dock inte den kommer användas så mkt, då jag inte tänker ha bebisen i sängen och sonen hade jag i en rottingkorg med fårskinn i som jag flyttade runt lite överallt :) 

Svar på tråden Julibebis 2014