Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

jag märker verkligen att jag är gravid när jag ställer mig och kokar palt halv nio bara för att jag var sugen! Hehe Glad

• lillagreizn
    Veronica1 skrev 2013-12-22 01:00:25 följande:
    Fy fan va livet känns orättvist nu! Fick en liten brun flytning idag & lite ont i magen, vecka 12+1. Fick komma på gynakuten & fostret lever inte! Har gråtit i 6 timmar känns som att vi aldrig kommer bli glad igen. Ska tillbaka imorgon kl 11 för att få tabletter eftersom inte kroppen vill stöta bort det själv. 10:e IVF försöket & vi trodde att nu blir det som vi så länge väntat på men tänk va fort lycka kan ändras till djupaste sorg!

Lycka till tjejer!
    Beklagar, livet är verkligen orättvist! Ta er tid och sörja och jag hoppas att ni försöker igen när ni känner att ni orkar. Hjärta
  • lillagreizn

Till alla er som inte på göra vul/ul ännu, hade gärna hört till er istället, har blödningar till och från hela tiden men ändå känner jag mig relativt lugn å  att allt är som det ska. Blev inbokad på vul pga, väldigt kraftiga blödningar, där det visade sig att det var som det skulle då, men väntar gärna snällt till RUL nästa gång, jag råkar höra till den kategorin som tycker det är jobbigt med vul/ul då det gör det mera mer verkligt och skulle jag förlora det vill jag gärna hålla lite distans.

• lillagreizn

Vet inte vars all energi kommer ifrån och jag mår hur bra som helst förutom lite yrselattacker i mellan åt, känns otroligt skönt efter ett jävulskt illamående och enorm trötthet.

• lillagreizn

I min mage rör det sig för fulla muggar, började här för några dagar sen, så underbart nästan mer underbart än första gången, nu när man känner igen allt och kan minns tillbaka Glad 

Ser att ni pratar namn, flicknamn är spikat, pojknamn har jag oxå förslag på, vill ha ett samiskt traditionellt namn men sambon vägrar samiska namn så det kommer nog komma upp på tapeten mer än en gång innan vi kommer överens :P 

Dimisi skrev 2014-01-03 23:23:41 följande:
    Vi har både ett pojknamn och ett flicknamn. Om det blir en flicka ska hon heta Melanja (efter min mormor). Fast min mormor stavade det Melania.

Vi har ett pojknamn vi verkligen gillar, men vet inte om vi vågar döpa barnet till det. Det är ett lånenamn, alltså inte ett svenskt namn. Folk hämtar namn från USA hela tiden (Liam, Kevin osv) och en del från Frankrike och andra länder. Men vi har fastnat från ett arabiskt namn, och det har ju inte alls samma status att låna därifrån om man inte har anknytning till landet. 
    Jag skulle använda pojknamnet ni gillar och skita i vad folk tycker och tänker, anknytning eller inte! Tycker det är bra när man vågar använda namn från andra länder, så om ni känner er säkra på att ni hittat ert namn, använd det för guds skull  Skrattande
  • lillagreizn

Dags att göra sig klar för att åka på inskrivning, skönt att få den bortgjord! V.13+2 idag oxå, tycker veckorna rusar iväg denna gång, går så mycket fortare att vara gravid när man har en liten grabb som går på turbo hela tiden. 

• lillagreizn
    Pluttan skrev 2014-01-07 19:54:23 följande:
    Hört att lakrits kan va bra vid lågt blodtryck. Så ni som har de och gillar lakrits..bara ät :)
    Dom säger att lakrits är bra men på mig märktes det ingen skillnad, hade jätte lågt blodtryck i början och fram till mitten av graviditeten när jag väntade sonen, hade yrsel hela tiden och var nära på att svimma flera gånger. Åt iaf en påse lakrits om dagen för att det var det enda som höll mitt illamående i schack men hjälpte inte :) 
  • lillagreizn

Inskrivningen igår gick bra, bokat tid för rul den 10/2 :) och sedan ska jag få ett extra ul denna grav för att se så denna bebis inte oxå blir tillväxthämad. 

• lillagreizn
    Ssr skrev 2014-01-09 21:28:36 följande:
    Jag funderar på en grej. Jag är väldigt pälsdjursallergisk, har aldrig kunnat klappa katter osv (har alltid gjort det ändå, går ju inte att motstå :D ) men har alltid reagerat. Sen jag blev gravid reagerar jag inte längre. Min sambos föräldrar har två katter och jag klappar alltid massor på dom såfort vi är där.
    Är det möjligt att allergin dämpas under graviditeten? Någon som varit med om eller hört nått liknande?
    En del av mina allergier blir bättre när jag är gravid medan dom andra blir sämre. Jag har hört både och å min läkare sa att det är vanligt att allergierna kan förändras vid graviditet. 
Svar på tråden Julibebis 2014