Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn
    Euphemia skrev 2013-12-12 17:09:39 följande:
    Hej allihopa! Beklagar till er som fått missfall och gratulerar till er som plussat! Visst är det ovisst!? Jag vaknade härom natten och fann blod i trosorna, fick åka in och allt såg så bra ut! Är i vecka 9, 8+5 tror jag. Fler som haft blödningar under tidigare graviditeter? Har läst att det inte är helt ovanligt, men självklart oroligt! Jag har inte ont eller så, förutom spänningar etc..
    Jag har haft blödningar hela förra graviditeten och denna till och från såhär långt är i v.10.
  • lillagreizn

Nyss varit på sonens lucia firande, imponerande att höra dom sjunga på tre språk å med dessa hormoner i kroppen så kunde jag inte hålla mig från att börja gråta. 

• lillagreizn
    Enenina skrev 2013-12-14 14:48:47 följande:
    Vågen visade att jag gått ner ännu ett kg. Blir lite orolig nu att inte bebisen får det den behöver när jag äter så dåligt. Många år sedan jag vägde såhär lite.

Tror inte du behöver oroa dig, jag har gått ner två kilo sedan jag blev gravid och jag hade en startvikt på 46 kilo.

Gick bara upp 6 kilo under hela graviditeten när jag väntade sonen och slutade på en vikt på ca 53 kg, denna gång hoppas jag dock på att gå upp minst det dubbla" Glad Då jag gick ner mer än jag hade gått upp direkt sonen var ute och sedan ytterligare lite till.

• lillagreizn
    Miriria skrev 2013-12-15 10:48:52 följande:
    Hej hej
    Ny här och hoppas få vara med :) Är i v. 10+6. BF 7 juli och det är andra barnet :)
    Välkommen! Glad
  • lillagreizn

Fy tusan vad tungt det är att gå heltid just nu, helst när man jobbar 7.00-16.45 med två vikarier, usch vill bara kräkas över hela dagen är helt slut! 

• lillagreizn
    Memories skrev 2013-12-18 12:19:13 följande:
    Hej igen.

Igår var vi på inskrivningen vilket gick bra.
    Typiskt nog så var det samma kväll (igår) som jag upptäckte blod på papperet efter att jag varit och gjort nr 2. Blodet kom från vaginan, eller det var snarare rödfärgade flytningar. Det blödde inget mer efter toabesöket och idag har jag bara haft minimalt med svagt brunfärgade flytningar.

Jag har läst en massa på internet och det är ju mest troligt ingen fara, men jag är ändå riktigt orolig. Har någon av er upplevt något liknande? Står att 20-40% av alla gravida någongång blöder under graviditeten.
    Har oxå haft blödningar, med sonen menslikande i början till att sedan bara bli lite rött/rosa på pappret och denna gång verkar jag oxå ha denna otur med blödningar, men allt verkar vara fint ändå då dom såg ett foster och hjärtat slå när jag var på VUL. Ofta beror blödningar på torra slemhinnor eller lättblödande livmodertapp, i mitt fall både och. 
  • lillagreizn
    Memories skrev 2013-12-18 12:47:31 följande:
    Tack snälla för alla snabba och lugnande svar!

Glömde säga att jag igår var i v 7+6 och jag hade ingen som helst smärta i samband med blödningen. Jag har haft mycket molvärk till och från, men som sagt ingen smärta igår eller idag.

Så ni tror att jag kan andas ut? Ska skicka mail till min BM så att det förs in i mina journaler, men kommer inte ringa gyn så länge det inte blir mer. Bokade in tid för privat UL som kommer ske i v 13. Kan nog inte vänta till RUL v. 18 :P

Första graviditeten så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig, då är det extra tur att man har er! :)
    Jag tror absolut att du kan andas ut, ett missfall som kommer igång ordentligt går inte att ta miste på, har ju haft mycket blödningar och missfall man märker skillnaden ganska markant, tycker jag. 
  • lillagreizn
    LovisaC skrev 2013-12-18 20:01:29 följande:
    Ja det måste ju vara så! Jag blev bara livrädd när jag tog upp appen i måndags och läste "Det är nu du mår som mest illa" och jag ba "eeeeh näää, jag mår som MINST illa?!". Sure, jag vill spy av cigarettrök men vilken gravid kvinna klarar av det?! 

Hehe, man ska alltid ta i trä innan man säger sådana saker vettu ;)
    Här är en till som inte känner av symtomen :P På tal om lukter cigarettrök rör mig inte i ryggen men däremot min sambos snus, snusdosan kan inte ens stå på bordet utan att jag mår dåligt av det och våra renskinnskor får mig att vilja kräkas pronto! Så så fort jag går förbi hallen är det bara hålla andan Kräks
Svar på tråden Julibebis 2014