Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

johannatys skrev 2014-01-19 22:52:35 följande:
    Hade hoppats att ni skulle svara babynest, är sugen på ett köpa ett :) 

Jag har bett min mamma göra ett åt oss tills bebis kommer!! Vill bl.a. ha den i sängen på natten eftersom dottern oftast kommer in till oss oxå så då kan nog ett babynest vara ett litet "skydd"!!! Men det kan ju vara bra att ha även dagtid i soffan, på golvet eller så oxå!!
  • Hilmas Mamma
    Linda 147 skrev 2014-01-20 18:26:55 följande:
    Lyckas inte lägga upp någon bild.. Trodde det berodde på storleken på filen men det fungerar ändå inte. Går det inte att lägga upp bilder från iPhone/iPad? Någon som vet hur?

Går inte lägga upp bilder via webbläsaren... Måste gå via familjelivs app för att kunna lägga upp bilder!
  • Hilmas Mamma
    Fiamedbarn skrev 2014-01-21 18:20:52 följande:
    Haha Vi har också en drickande släkt på båda sidorna, och jag känner ofta inte av alkohol även när jag inte är gravid, och en gång frågade svärmor med en bekymrad ton - Är det så att du varit med om något allvarligt? Typ alkoholism på nära håll antar jag att hon menar. För i deras värld finns inte att man spottar i glaset! Hos min familj är de okej med att jag inte alltid vill pimpla vin hela somrarna, men att jag "fortfarande" inte dricker kaffe ska roat kommenteras nästan varje gång!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Precis samma här! Sambons släkt tjatar sig blåa över att jag inte tar nåt alkoholhaltigt till maten eller så ( jag dricker alkohol IBLAND, Men vääääldigt sällan...) o att jag inte dricker kaffe gör dom sig lustiga över MINST en gång varje gång vi träffas, typ " Du har FORTFARANDE inte blivit vuxen va?" när det blir dax för fika.... Lite tjatigt o barnsligt kan jag tycka....
  • Hilmas Mamma
    Bettan1975 skrev 2014-01-21 17:47:29 följande:
    Å vilken dag ! Skulle på i skrivning i en annans kommun då jag inte vill byta läkare så då får man åka sitter å väntr på att hon ska ropa upp mig sitter en halvtimme sen car jag å knackar på å frågar om dom glömt mig nå du skulle ha varit här kl 10 jag hade en tid 13 på min lapp står de 13.00 . Bara att åka hem igen ! Sen har men in dag inte varit bra nu är jag så sur så jag inte vet vad jag ska göra tur att ingen är hara man ska vara själv i natt....

Hmmmm... Förstod inte inlägget riktigt.... Men antar att du inte fick träffa nån bm idag??
  • Hilmas Mamma
    Fiamedbarn skrev 2014-01-21 19:17:59 följande:
    Ja visst är det fånigt! Vad skönt att uppleva någon som har samma erfarenheter!! Just det är med kaffet handlar ju om att man inte blivit vuxen än...mormor tjatade alltid om "Har du inte LÄRT dig dricka kaffe än?" sådär på ett lagom arrogant sätt som bara hon kunde. Jag säger ofta att många i min ålder föredrar te, att kaffe inte är så utbrett längre men det spelar ingen roll vad jag säger. Pappa kanske börjar bli dement Tänk om man på motsvarande sätt skulle ge pikar till att dom minsann ligger i farozonen för att bli alkoholister varje gång de tjatade om spriten. DET hade nog inte varit populärt Men hos svärföräldrarna är det fördrink, vin till maten och drink efter maten. VARJE gång! Trots att det är barn med! Och är del fler än vi där ska de gärna sjungas massa fåniga snapsvisor för att legitimera alla huttar. Och jag är inte ens nykterist! Jag har festat mycket i mina dar men efter att jag blev gravid första gången tycker jag att det finns något oerhört ofräscht i att dricka. Jag har också börjat med parfymfria duschtvålar... Ytterligare en sak som gör mig irriterad är att min pappas familj alltid ska kommentera att man inte ska äta massa choklad och sånt (som jag är svag för) medan de själva alltid pimplar alkoholhaltiga drycker när det är mys på kvällarna. Sån trist dubbelmoral! 

Jag dricker inte te heller så jag är väl super bebis då?.. 😋
  • Hilmas Mamma
    o0Mia0o skrev 2014-01-23 22:23:05 följande:
    Appråpå felskrivningar, någon annan som haft lite "gravidhjärna" än? Jag är lite små förvirrad titt som tätt och tror att hormonerna ligger bakom. Haha. Jag hoppas det i alla fall.

Japp!!! Här är det förvirrat mest hela tiden!! Glömmer saker, gör vissa saker två gånger på kort tid, som att borsta tänderna i morse... Det gjorde jag två gånger... O så massa förvirrade saker på jobbet o när jag svamlar om saker... Som nu då ungefär!! 😋
  • Hilmas Mamma

Har gjort ringtestet både över mage o handled både när jag väntade dottern o nu o det visar att det den här gången ska bli en tjej över magen men pojke över handleden... När jag väntade dottern visade det pojke på båda ställena... O nu visar det över handleden att dottern skulle vara en pojke... Så nääää... Tror inte ett dugg på det!! 😋 har inte testat bikarbonat testet än.... Kanske ska göra det...

• Hilmas Mamma
    trz skrev 2014-01-24 20:22:26 följande:
    Hej får jag hoppa in här? Var på ul i torsdags och blev tillbakaflyttad en vecka. Så nu är Bf den 24e juli.
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Klart du får! Välkommen o grattis!!! Första barnet??
  • Hilmas Mamma
    trz skrev 2014-01-25 22:56:24 följande:
    Har ni några namn utvalda ännu? Känner mig lost och sitter och lusläser eftertexterna på alla filmer jag ser för att få nya idéer
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Vi hade bestämt tjejnamn, men har ångrat oss o oxå bestämt nya namn både till pojke o flicka!! IRIS eller HOLGER blir det!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Fiamedbarn skrev 2014-01-26 12:48:33 följande:
    Nu går ju 50% av namnen bort för att vi vet att det är en tjej! Men just nu är vi mest inne på Klara. Jag gillar massa namn men har svårt att komma på alla, borde skriva upp det nånstans så man inte missar nått. Molly, Moa, My, Nora, Dora, Wilma, Anja, Vanna, Vanja, Hilda, Hilma, Matilda, Lisa, Disa, Lea, Thea och Rut är några. Vi har så många fina pojkkläder som jag inte vill göra mig av med, men jag tvivlar på att jag vill använda alla med tjejen samtidigt som det känns helt vansinnigt att köpa allt nytt! Det blir till att skaffa ett barn till snart

Hilma är ju vääääldigt fint tycker jag!! 😋 Hihi!!!' Men... Ingen har ju kommenterat mina namn på bebis.... Är dom sååååå hemska?? 😱
Svar på tråden Julibebis 2014