Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-03 18:39:04 följande:
    Jag blev som dig men åt dom ändå för alla andra sorter gjorde en hård i magen.

Jag blev dessvärre uttorkade så kunde inte fortsätta med dom... Fick äta MASSOR av broccoli, spenat o sparris istället!! Då mådde jag kanon!!
  • Hilmas Mamma
    mamiama skrev 2014-01-03 19:59:36 följande:
    Nånting jag tycker är lite roligt är föräldrar som ska komma på så ovanliga och konstiga namn som möjligt, typ korsa olika namn med varandra :)

Nej det gillar inte jag heller.... Jag gillar gamla svenska namn, typ Hilma, Edit, Iris, Hedda, Märta... Men det är sååååå mycket svårare med pojknamn.... Samtida namn till pojkar till de flicknamn jag skrev nyss är ju typ Helge, Ragnar, Bertil.... O det är INTE namn jag gillar på pojkar....
  • Hilmas Mamma
    Ssr skrev 2014-01-03 21:29:54 följande:
    Hej! Jag tänkte hoppa in här också! Hänger i en annan tråd för oss med första barnet så känner igen en del som också brukar skiva i den tråden. Är i v 15 nu med bf 3 juli. Har varit på kub och sett den lilla, jättehäftigt! Tycker det är spännande att läsa ifrån er "erfarna" som redan har barn :)

Då har vi samma Bf du o jag!! 😊 Vi väntar vårt andra barn o det är såååå olikt förra gången!! Grattis o välkommen hit till oss! 😊
  • Hilmas Mamma
    sofha705 skrev 2014-01-04 16:05:11 följande:
    Pojknamn som jag gillat länge, men fått nej av min sambo: Emil, Albin och Theo. Motsvarande tjejnamn: Stella, smilla och Signe

Vår dotter heter Signe i andranamn, sambons mormor heter Signe, så det var ganska givet!! 😋
  • Hilmas Mamma
    Bibbo skrev 2014-01-06 11:53:26 följande:
    Inne i v12 (11+6) så snart går vi in i säkrare perioder , vilket känns underbart! Min första graviditet & jag har , ärligt , mått bra. Haft lite illamående (kanske jag som klämt fram de bara för att jag vill må illa) men i grund & botten har jag mått jättebra. Just nu är jag lite mer trött än vanligt. Vilket gör mig så sjukt orolig över missfall då jag inte haft några vanliga illamående symptom. Brösten ömmade i början, men inte längre. Tog ett gravtest idag (CB digital) och den visade vackert gravid 3+ .. Ska på UL på torsdag (KUB) vilket jag både längtar till & fruktar.. Är så rädd att graviditeten avstannat - men gravtestet jag gjorde idag lugnade mig. Men nu till min fråga, hur länge kan man plussa efter ett MF/MA ? Vet inte vart jag ska skjuta undan min rädsla nånstans, sambon säger att allt är bra & att bebis mår bra. Men jag tror inte jag kommer kunna lugna mig förns efter UL :(

Efter mitt mf som jag fick före vi blev gravida med dottern så steg mitt hCg i ca tre-fyra veckor efter att läkaren bekräftat mf... Så tyvärr kan ett gravtest eller ältest ge "positivt" utslag flera veckor efter ett mf... Nör mitt hCg äntligen började sjunka tog det ca tre veckor till innan gravtest o ältest visade "negativt" igen.... Vill verkligen inte skrämmas, men det kan verkligen spöka långt efter ett mf....
  • Hilmas Mamma

Måste fråga... Ni som har barn innan, sitter era barn fortfarande i vagnen? Hur gamla är dom? Var dotter sitter väldigt sällan i vagnen nu för tiden.. Ev sitter hon en liiiiten stund men sen får det vara bra... Hon vill gå själv! Hilma blir 2,5 17/2... Så vi har inga problem med vagnar till bebis, det blir den EmmaLjunga CityCross vi haft till Hilma! O vi ÄLSKAR den! 😊

• Hilmas Mamma

OKI... Ja vi bor ju så till att vi aldrig använder vagnen för att transportera oss, vi måste åka bil... Däremot går vi ofta långpromenader, men då går hon själv, ofta ca 2-3 km!! Hon ör en hejare på att gå vår lilla loppa!! Men så började hon ju gp vid 9 månaders ålder oxå!! 😋

• Hilmas Mamma
    Bibbo skrev 2014-01-06 18:43:43 följande:
    Oj, det är så länge alltså..? Nejdå, det är bra med lite fakta :) Hoppas att allt är som det ska, går ju över den magiska linjen imorrn så hoppas att allt är väl på KUB. Vilken vecka är du i nu?

Det är det säkert inte för alla... Men tydligen kan det ju bli så oxå.... Hoppas naturligtvis att allt är alldeles perfekt med din lilla loppa!! 😊 Jag är i vecka 15(14+3) nu!! Tycker att det gått lite fortare nu de sista 3 veckorna typ!!! .em det är fortfarande låååååångt kvar ju!!! Jag är såååå otålig!!! 😋
  • Hilmas Mamma
    Llimen skrev 2014-01-06 18:05:59 följande:
    Det är ju skillnad förstås. När man går på promenad kan det ju ta den tid det tar. Men när man går till förskolan, till BVC/MVC och så vidare så har man ju inte alltid obegränsat med tid.

Ja det är ju klart!! Vi bor på gt ut på landet o har ca 1 mil till närmsta affär o 2 mil till BVC, 2,5 mil till MVC så då blir det ju naturligtvis bilen!! O när man går på promenad är det ju inte tidspress!!
Svar på tråden Julibebis 2014