Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2014-01-26 18:59:37 följande:
    Jag tycker jättemycket om den båda! Framförallt Holger.

Tack! Ja Iris är efter min mammas moster som jag stod väldigt nära!! Vi hade egentligen bestämt oss för Edit, (efter min mammas mormor) men tyckte inte att det passade in i vår familj på nåt sätt... Pojknamn hade sambon som förslag Melker från början eftersom vi hade det som spikat namn på dottern innan hon kom, men jag tyckte det var " förbrukat" på måt sätt.... O jag hade Loke, men det gillade inte sambon.... Men så säger sambon en kväll för ett par veckor sen helt apropå "Holger då? Det hette min morfars bror!" O jag blev kär direkt!!! Passar ju dessutom ypperligt ihop med Hilma!!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2014-01-26 19:17:33 följande:
    Ja det gör det verkligen. Min son är döpt efter min farfar Max. Hade han blivit en flicka så hade han hetat Edith som min mans farmor hette i mellannamn. När vi var gravida 2012 så var det tänkt att det barnet skulle ha hetat Sixten. Jag älskar verkligen det namnet men jag kan inte med att det här barnet skulle heta Sixten det är för mycket tunga känslor förknippat med det. Och som du säger, det är liksom förbrukat. Den här gången hoppar vi släktnamn även om jag är väldigt förtjust i idéen. Får vi en flicka så är vi lite inne på Alice eller Selma. Jag gillar Molly men vi har ett par vänner vars dotter heter Molly så mannen vägra.

Vi var inte heller ute efter att ta släktnamn från början, men när vi berättade att dottern skulle få heta Hilma så fick vi veta att sambons morfars faster hette det!! Så då känns det lite naturligt på nåt sätt att fortsätta på det spåret! O att vi hittade ett bra pojknamn är verkligen kul! För alla gubbar i våra släkter har bara enligt oss "tråkiga" namn så som Per-Olof, Lars-Göran, Karl, Jan, Rolf, Ingemar.... I get jag skulle kunna tänka mig att döpa mitt barn till.... Men Holger blev jag som sagt förälskad i på en endaste gång!! Sixten hette min mammas morfar o jag gillar verkligen namnet, men sambons förra katt hette det, så det blev lite knasigt!! O jag förstår precis vad du menar!! Selma är verkligen jätte fint!! O Molly oxå!! Men det har vi flera stucken runt omkring oss som heter!!
  • Hilmas Mamma
    Smalltowngal skrev 2014-01-29 18:17:35 följande:
    Hej alla! Är det någon annan som har eller nångång i graviditeten haft ont i ländryggen? Det kom idag och har så ont :( det värker som tusan, helst när jag står och går men även när jag sitter. Ömmar även i nedre delen av magen typ blygdbenet till och från.. Stod på crosstrainern i lugnt tempo i tio min men fick onda kramper där i magen så jag var tvungen att vila. Sedan i duschen ett par timmar senare kom ryggvärken och har hållt i sig sen dess..

Jag.... Hade det även i förra graviditeten... Min bm trodde det kunde vara foglossning förra gången... Blygdbenet kändes som om det var kallt o typ blödde... Svårt att förklara... O det blev hundra gånger värre efter förlossningen tyvärr o höll i sig i nåt år... Inget trevligt alls.... Hoppas ditt hör över!!
  • Hilmas Mamma

Så tyst det var här idag!! Brukar ju få läsa ikapp flera sidor så här på eftermiddagen!!! Hoppas att ni alla mår bra o att magarna växer o frodas!! Här är det vab idag igen för lilla fröken.... Mån o tis var pappan hemma, ons o Tors var mormorn o morfarn hemma med loppan o idag var det nin tur.... Vi har varit sjuka till o från ända sen i början på oktober o det börjar vara vääääldigt segt o tråkigt både för psyket o plånboken!!!! Nu hoppas jag att jag snart får börja njuta av att vara gravid o glädjas åt att Hilma ska bli storasyster o att hi ska bli fyra i familjen!!! På torsdag är det dax för RUL!!! Ååååh vad vi längtar!!! ❤️❤️❤️

• Hilmas Mamma

Jag gjorde oxå bikarbonat testet nu ikväll!! Ska göra om det imorgon bitti så att jag gör det med morgonurin! Men nog pös det o skummade lite!! Så det kanske blir en liten pojke iaf!! Ringtestet visade ju oxå på en pojk!! 😊

• Hilmas Mamma

Gjorde testet i morse igen, med lika delar bikarbonat o morgonurin, i plastmugg o vanligt glas glas o det blev samma resultat som i går kväll !! Så jag tror inte att det har nån som helst betydelse när o hur man gör testet!! Det bubblade lite o pös o fick ett litet lager skum! Så om vi ska tror på testet så kommer det en liten Holger till oss i början på juli!!! 😋

• Hilmas Mamma

Gick ner ca 12-13 kg förra graviditeten o hittills har jag gått ner ca 5-7 kg den hör graviditeten! Jag är lite överviktig sen innan så mig gör det inte ett dugg!! 😉

• Hilmas Mamma
    Frida Andersson skrev 2014-02-02 18:22:48 följande:
    Hur lyckas man gå ner? Vill verkligen inte upp massa då jag kämpat för att gå ner. Försöka ut och röra på mig nu när jag är ledig några dagar. Äter inte mer än vanligt men värkar återigen gå upp massa under graviditeten.

Inte en aning faktiskt!! Förra graviditeten mådde jag som en prinsessa hela tiden!! Den här gången mår jag illa ganska mycket, men kräks inte så mycket, så det borde inte ha nån inverkan på viktnedgången... Jag har iofs mått skit sen jag blev gravid, sjukdomar har avlöst varandra, förkylningar, halsfluss, luftrörsinfektion, magsjuka.... Har alltså inte varit helt frisk o kry sen i slutet på september, hinner inte återhämta mig det minsta mellan alla sjukor o nör jag känner att det börjar bli bättre, då får dottern nåt virus eller bakterie o så är vi igång igen.... DET kan ju göra att man går ner i vikt.... Förlåt.... Var visst tvungen att skriva av mig lite... Sitter här i soffan med en nyligen utslagen dunderförkylning, mår skit, är helt utpumpad o känner mig totalt likgiltig... Jag orkar inte mer snart.... Kan man gå in i väggen pga upprepade sjukdomar?? Känns som om ett totalt breakdown hänger över mig o att det när som helst kommer att slå mig hårt i golvet.... Ska man i te njuta nör man är gravid??? Förlåt allihop.... Behövde nog bara få det ur mig....
  • Hilmas Mamma
    Frida Andersson skrev 2014-02-02 20:27:55 följande:
    Förstår dig helt vem f*n skulle inte bli galen av att vara konstant sjuk. Hoppas verkligen du snart får bli ordentligt frisk så du får lite energi tills den lilla kommer!!

Tack!! ❤️ Ja jag är bara såååå trött på allt som har med sjukor att göra nu.... Är klippt slut både fysiskt o psykiskt.... Men nu kan det väl ändå bara bli bättre!!?? Nu blir det go'natt!! Sov gott!! 😴
Svar på tråden Julibebis 2014