Frida Andersson skrev 2014-02-02 18:22:48 följande:
Hur lyckas man gå ner? Vill verkligen inte upp massa då jag kämpat för att gå ner. Försöka ut och röra på mig nu när jag är ledig några dagar. Äter inte mer än vanligt men värkar återigen gå upp massa under graviditeten.
Inte en aning faktiskt!! Förra graviditeten mådde jag som en prinsessa hela tiden!! Den här gången mår jag illa ganska mycket, men kräks inte så mycket, så det borde inte ha nån inverkan på viktnedgången... Jag har iofs mått skit sen jag blev gravid, sjukdomar har avlöst varandra, förkylningar, halsfluss, luftrörsinfektion, magsjuka.... Har alltså inte varit helt frisk o kry sen i slutet på september, hinner inte återhämta mig det minsta mellan alla sjukor o nör jag känner att det börjar bli bättre, då får dottern nåt virus eller bakterie o så är vi igång igen.... DET kan ju göra att man går ner i vikt.... Förlåt.... Var visst tvungen att skriva av mig lite... Sitter här i soffan med en nyligen utslagen dunderförkylning, mår skit, är helt utpumpad o känner mig totalt likgiltig... Jag orkar inte mer snart.... Kan man gå in i väggen pga upprepade sjukdomar?? Känns som om ett totalt breakdown hänger över mig o att det när som helst kommer att slå mig hårt i golvet.... Ska man i te njuta nör man är gravid??? Förlåt allihop.... Behövde nog bara få det ur mig....