Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-01-06 18:38:08 följande:
    Fler än jag som inte kunnat ammat av nån anledning? Inte kunnat med nån då det gjorde så fruktansvärt ont. Grät floder å trodde bröstvårtorna skulle falla av. Med tös nr två blev det samma sak så blev flaska direkt, ska bli spönnande å se denna gång Vägrar pina big igen å flaska funkar kanon.

Jag försökte verkligen amma med dottern.... Hon åt JÄMT tyckte jag, låg vid bröstet typ all vaken tid.... O jag hade HUUUUR mycket mjölk som helst.... På återbesöket på bb tre dagar efter förlossningen hade hon gått ner alldeles för mycket så hon hade ju inte fått i sig nånting stackars liten.... Så vi blev inlagda igen o fick börja koppmata henne.... Jag pumpade o sparade på flaska o värmde var tredje timme i tre dagar, dygnet runt... Efter ytterligare en vecka var vi på BVC o då hade hon gått ner massor igen.... Då såg BVC sköterskan att Hilma hade kort tungband så hon kunde ju inte suga på bröstet... Inget som var runt fungerade att suga på.... Så det fick bli flaska med "platta" o relativt långa nappar, typ mams! Jag tänker prova den här gången oxå, men så fort jag märker att det är minsta lilla tveksamhet om bebis får i sig tillräckligt med mat så åker flaska o ersättning fram igen!! Vill verkligen inte att nästa barn ska behöva gå igenom det Hilma fick utstå pga delvis mig o oss, men även personalen på bb både vid förlossning o när vi blev inlagda igen som sa att allt såg sååååå bra ut när hon tuttade.... Hon måste ju ha varit sååå hungrig o utmattad stackars lilla loppan....
  • Hilmas Mamma
    Frida Andersson skrev 2014-01-06 19:54:08 följande:
    Å men lilla tösen då.... tänk så hungrig hon var. Skönt att ni hittade en lösning så hon fick i sig

Ja... Det var tufft för oss alla då.... Jag tog på mig skulden o tyckte jag var en hemsk mamma som inte ens kunde ge mitt barn mat... Min sambo mådde dåligt för att vi andra mådde dåligt... Men som tur var har vi den mest underbara BVC sköterska man kan ha! Hon sa snällt men väldigt bestämt när vi var hus henne då " Nu är det ni som åker raka vägen till närmsta affär o köper flaskor o ersättning!!"!!! Hon är fortfarande en klippa!! Tänk om alla BVC sköterskor kunde vara som hon!!! Då skulle fler nyblivna föräldrar o bebisar må såååå mycket bättre!!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    Sweet life skrev 2014-01-07 07:10:07 följande:
    Men varför klippte dom inte tungbandet? och varför fick du inte rådet att blockamma? 

Jaaaa du.... Men när det väl upptäcktes så var det brådis med att få henne att börja äta... Så det blev flaska då! O jag ångrar mig inte en sekund!!! Vad är blockamma??
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-07 23:06:26 följande:
    Jag var i vad jag trodde 10+1 men var visst i 10+4. Idag är jag i v 15 (14+4). Och är beräknad till 3/7. Jag går in i ny vecka på fredagar.

Då är du o jag exakt lika!! 😋 Jag är oxå i vecka 15(14+4), byter på fredagar o har Bf 3/7!!! 😊
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2014-01-10 12:18:14 följande:
    Jag är helt lyrisk! Vi kommer precis från KUB och fick sannolikheten 1/20000. Det kan ju inte blir bättre än så. Jag trodde inte att vi kunde få bra siffror. Liten var aktiv och for omkring och vinkade.

Åååh vad härligt!!! Grattis!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Dimisi skrev 2014-01-10 12:31:33 följande:
    Nu lämnar jag tråden. Har nyss kommit hem från en natt på sjukhuset. Var i vecka 13, men fostret hade dött i vecka 11. Fick piller som satte igång missfallet. Känns tomt och sorgligt, men hade nog varit ännu värre om vi inte hade haft våra tidigare barn. Önskar er andra lycka till!

Usch... Lider med dig!!! Fy så hemskt!!!! Massa styrkekramar o lycka till i framtiden!! ❤️
  • Hilmas Mamma

Går in i vecka 16(15+0) idag!! Det börjar hända nåt nu ju!! 😊 Men när i hundan ska det här illamåendet tröttheten o yrseln flrsvinna?? Är bara trött o grinig mestadels av tiden... Vill ju vara en glad o trevlig mamma o sambo!!

• Hilmas Mamma
    Phlippan87 skrev 2014-01-11 03:00:23 följande:
    Kan inte låta bli att undra om jag är den enda som vill föda vaginalt? Snitt är min stora mardröm, värsta tänkbara scenario. Älskar förlossningen
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk

Jooo!!! Jag vill!! Jag hade en snabb o jätte bra förlossning med dottern!! Jag hade vidrigt ont, det ska jag inte sticka under stolen!! Men från att jag kände första värken till att hon var ute tog det ca 9 timmar!! Jag öppnade mig 8 cm på 1 timme o jag var väck pga smärtan, dotterns hjärtljuden försvann o jag var tvungen att ligga o snurra runt från sida till sida i slutet... Men jag vill ABSOLUT INTE ha ks!! Men om det blir nödvändigt så får det ju bli så!! Men det var såååå häftigt att känna nör hon kom ut o precis i samma ögonblick slutade det göra ont!!!😊
  • Hilmas Mamma

Här har vi varit vakna hela natten med magsjuk dotter... 😖😷 Rätt sliten idag.... Såg att ni pratat sex... Här hemma är det lika under graviditerna som alltid annars! Sex ör en viktig del i vårt förhållande, så vi ser till att ha det ca 3-4 ggr per vecka! Men vi är nog inte helt vanliga på den punkten!! 😊😋 Nähä... Jaha.... Hänga mer tvätt o ladda mer kräkgrejer i tvättmaskinen nu då....

• Hilmas Mamma
    klarlack skrev 2014-01-12 14:20:02 följande:
    Urch va jobbigt. Men är ju som ett lik efter sånna nätter. Kanske är bra att förbereda sig på vakna amningsnätter haha

Jaaaa fyyy!!! Är helt urlakad... Hoppas på att få sova inatt!!! 😴😴😴 Jag hade inga vaknätter alls med dottern... Hon har aldrig velat äta på nätterna... O hon har alltid sovit hela nätter, oftast i sin egen säng... Förutom när hon varit sjuk då förstås... Vi har haft en riktig lyxbebis o har det fortfarande riktigt lyxigt på den fronten!!! 😊 Men det lär väl bli precis tvärtom med den här busen kan jag tänka!! 😋
Svar på tråden Julibebis 2014