Julibebis 2014
Frida Andersson skrev 2014-01-06 18:38:08 följande:
Fler än jag som inte kunnat ammat av nån anledning? Inte kunnat med nån då det gjorde så fruktansvärt ont. Grät floder å trodde bröstvårtorna skulle falla av. Med tös nr två blev det samma sak så blev flaska direkt, ska bli spönnande å se denna gång Vägrar pina big igen å flaska funkar kanon.Jag försökte verkligen amma med dottern.... Hon åt JÄMT tyckte jag, låg vid bröstet typ all vaken tid.... O jag hade HUUUUR mycket mjölk som helst.... På återbesöket på bb tre dagar efter förlossningen hade hon gått ner alldeles för mycket så hon hade ju inte fått i sig nånting stackars liten.... Så vi blev inlagda igen o fick börja koppmata henne.... Jag pumpade o sparade på flaska o värmde var tredje timme i tre dagar, dygnet runt... Efter ytterligare en vecka var vi på BVC o då hade hon gått ner massor igen.... Då såg BVC sköterskan att Hilma hade kort tungband så hon kunde ju inte suga på bröstet... Inget som var runt fungerade att suga på.... Så det fick bli flaska med "platta" o relativt långa nappar, typ mams! Jag tänker prova den här gången oxå, men så fort jag märker att det är minsta lilla tveksamhet om bebis får i sig tillräckligt med mat så åker flaska o ersättning fram igen!! Vill verkligen inte att nästa barn ska behöva gå igenom det Hilma fick utstå pga delvis mig o oss, men även personalen på bb både vid förlossning o när vi blev inlagda igen som sa att allt såg sååååå bra ut när hon tuttade.... Hon måste ju ha varit sååå hungrig o utmattad stackars lilla loppan....