Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Vad heter salvan man kan få då? Bara nyfiken då jag vet flera som fått salva till sina barn när dom haft vattkoppor tex....

• Hilmas Mamma
    Poison82 skrev 2014-02-22 06:54:38 följande:
    Det här med att bara ha en toalett i hemmet som inte ligger på samma plan som sovrummet är något drygt när man vaknar 3 ggr per natt och behöver gå!!! Får väl flytta ner mig själv på nedanvåningen snart.

Samma här... Måste kliva nerför trappan o genom hela huset för att ta mig till toa... MINST två ggr per natt redan... Inte skoj alls....
  • Hilmas Mamma
    Blivandetrebarnsmor skrev 2014-02-23 15:38:47 följande:
    Vi är med totalt oense om namn... Vi vet att det är en flicka och jag vill gärna Hilma. Båda gillar Myra, men vet inte. Jag tycker även att Flora är kärt!

HILMA är väldigt fint!!! 😋
  • Hilmas Mamma
    trz skrev 2014-02-23 21:15:56 följande:
    18+5 idag och graviditeten är fortfarande inte officiell.. Inte ens mina föräldrar vet om det.. Och nu har det gått så lång tid att det bara känns konstigt att ringa och berätta.. Stor som ett hus är jag också. Drygt att man inte kan lägga upp bilder här via mobilen.. Annars funderar jag lite över hur mycket kläder som kommer behövas i juli.. Det är ju rätt varmt då..
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Hur har du kunnat vara tyst?? 😱 Jag plussade i slutet på oktober o berättade för de närmsta (familj o närmsta vänner) på Farsdag i mitten på november!! 😊 Men jag beundrar dig o er andra som kan hålla på det!! 👍 Det här med att ladda upp bilder... Man måste använda appen... Inte från webbläsaren...
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-28 19:58:35 följande:
    Det är en lång historia som bottnar i att jag stod upp för min familj mot min svärmor.

Men så hemskt... Taskiga människor.... Tycker oxå att du ska tala om för svärmor att det "bara" är hennes son o barnbarn hon straffar o gör ledsna!! Undrar om hon tänkt så långt... Vill verkligen en mamma göra så mot sitt barn?? 😱
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-28 19:58:35 följande:
    Det är en lång historia som bottnar i att jag stod upp för min familj mot min svärmor.

Men så elakt! Hur kan en mor vilja vara så elak mot sitt egna barn? Tycker som andra att du ska tala om för svärmor att det "bara" är sitt eget barn o barnbarn hon gör illa!!! 😱
  • Hilmas Mamma

Nån som har nån erfarenhet av foglossning o stödbälte? Jag fick rådet att skaffa ett stödbälte av bm i fredags när jag ringde.. Är lite skeptisk då hon sa att jag kan använda det när jag står o går mycket... Men i mitt jobb så står o går jag iofs väldigt mycket, men jag sitter o böjer mig oxå en hel del... Känns som om det kommer bli ett heltidsjobb att bara ta på o av bältet.... Hur gjorde ni?

• Hilmas Mamma
    Mamma05081214 skrev 2014-03-10 19:50:27 följande:
    Hej! Här kommer en till med bf 23 juli. Väntar fjärde barnet som enligt rul blir en liten kille har sen tidigare kille född -05 tjej född -08 och minstingen en tjej född -12.

Välkommen o grattis till bebis! 😊
  • Hilmas Mamma
    trz skrev 2014-03-10 17:14:14 följande:
    Åh torsdag är det dags för första besöket hos bm sen inskrivningen, känns som att det tagit jättelång tid, går ju trots allt in i vecka 21+0 i morgon..
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Jag ska inte till bm förrens 25/3, då blir det första besöket sen inskrivningen, var iofs hos min bm när jag gjorde sockerbelastningen, men då gjorde vi ju inget annat än lyssnade på hjärtat eftersom jag var orolig... Tycker att det är alldeles för lång mellan besöken nu när jag väntar andra barnet! Med första var det mycket oftare... Jag är ju mer nervös den här gången....
  • Hilmas Mamma

Här är det jag som blir hemma hela tiden! Minst blir det 1 år o tre månader! Innan dess vill jag inte lämna mitt barn på förskolan! Anledningen till att vi inte delar är ekonomin! Jag är ju "bara" vikarie så vi skulle inte fixa det ekonomisk om jag gick hemma arbetslös o sambon var föräldraledig samtidigt... Dessutom tjänar sambon så pass mycket mer än mig ... Tyvärr ser det ut så...

• Hilmas Mamma

Däremot tar min sambo ut nån extra vecka eller två på sommaren vid semester o till jul, så visst ör han hemma o tillsammans mycket med sin/vår dotter iaf!! 😊

• Hilmas Mamma
    Passion skrev 2014-03-17 13:52:04 följande:
    Eftersom jag stämplar just nu så är det inte ekonomisk försvarbart att låta sambon som har 100% arbete vara hemma med vår kommande bebis mer än vad han "måste". Han arbetar dagtid och är alltid ledig på kvällar och helger - så det är skönt! Han har lagt in sin semester i samband med BF också, vi har BF på en fredag så han har sin första semestervecka på måndagen samma vecka. Så vi blir hemma ett bra tag tillsammans i samband med att vår lillkille vill komma till världen ändå Sen så sparar han ca 1-2 veckor semester beroende på när bebisen vill komma till världen, som han kan ta vid jul tex Så tanken är att jag ska vara hemma så länge som möjligt, och det har jag inget emot alls

Hihi!! Kunde ha varit jag som skrev det här i lägget!! 😊 Precis samma här!! Sambon har gjort en överenskommelse med sin chef att han börjar sin semester med de två veckorna f-ledig o sen ska han ha 4 veckor semester på det o sen ta ut 2 veckor f-ledigt för dottern!! Så vi kommer ha måååånga låååånga härliga o lediga veckor tillsammans hela familjen i sommar!!! Ska bli gör skönt!! Men det är som sagt inte ekonomiskt försvarbart att han som har 100% fast tjänst att vara hemma längre o sammanhängande f-ledighet när jag inte vet om eller hur mycket jobb jag får som vikarie!!
  • Hilmas Mamma
    Poison82 skrev 2014-03-19 07:21:43 följande:
    Jag har jätteproblem med att hitta amningsbehå. Jag måste ha med byglar, avskyr de andra och typ ingen säljer med byglar . Bara de där väldigt dyra butikerna. Tror jag ska klara mig i klädväg annars. Har 9 par av dessa underbara www.meandi.se/sv/women/141801.aspx att strosa runt höggravid i sommar

Dom har jag oxå ett gäng av!!! Sååååå underbart sköna!! O Yogapantsen har jag nu o både jobbar o slafsar runt i hemma!!! GÖÖÖÖÖR SKÖNA!!!! 😋
  • Hilmas Mamma
    o0Mia0o skrev 2014-03-19 09:21:10 följande:
    Åh, dom såg ju sjukt sköna ut! Hur är storlekarna?

Ta en storlek mindre än du brukar ha! Fick jag göra!! O dom sitter som en smäck!! 👍
  • Hilmas Mamma
    Poison82 skrev 2014-03-19 21:46:38 följande:
    Yogapantsen, knickersen, fluid pants, alla kjolar denna kollektionen. Helt perfekt både under och efter graviditet

Ska på Me and i party på lördag! Kommer bli dyrt den här gången oxå!! 😋 😊
  • Hilmas Mamma
    Poison82 skrev 2014-03-19 22:31:12 följande:
    Börja sälja

Njae... Var inne på det ett tag för ett par år sen, men tycker nog att det tar för mycket tid iväg från familjen då de flesta partyn är på kvällar o helger... Så jag nöjer mig med att gå på partyn!! 😋
  • Hilmas Mamma

Hinner inte med att läsa både här o på fejjan!! 😖 så jag finns mest på Facebook! Hoppas att allt är bra med er alla!! KRAM!!! ❤️❤️❤️

Svar på tråden Julibebis 2014