Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Är det möjligt att känna fosterrörelser i v. 10+3? Jag tycker att det känns som om den lille vänder sig där inne. Jag känner inte sparkar eller fladder utan mer som om den vänder sig. Är lite svårt att förklara känslan. Jag har fått för mig att det är ofta är lättare att känna barnet om man har fått barn tidigare. Detta är min 4:e graviditet men jag har bara ett barn sedan tidigare.

• gubbenhilfe
    Bettanspettan skrev 2013-12-31 14:52:25 följande:

Lämnar er nu då jag fått ma. Skrapning på tisdag. Lycka till.

Åh nej! Jag blir så ledsen för er skull. Ta hand om er.
  • gubbenhilfe

Jag oroar mig lite för magens storlek. Jag tycker inte att den växt något alls och vikten är den samma. Jag mår illa men annars är alla symptom helt borta. Har UL igen den 10/1 men just nu känns det som en evighet tills dess.

• gubbenhilfe
    Pluttan skrev 2014-01-01 21:28:40 följande:

Vilken vecka är du i nu? Jag har också stått stilla på vågen. Det är först nu i vecka 14 som jag hade gått upp nåt kilo..
    ~pojke 2000 flicka 2012~?
    Jag är i v. 10+5. Med första barnen tog det lång tid innan det syntes något. Men i graviditeten därefter så hade jag mammabyxor i v. 11. Och man brukar ju bli större snabbare för varje graviditet därav min oro.

Var inte alls orolig för något när jag väntade sonen. Nu hittar jag på nya saker att oroa mig för varje dag. Dumt att man inte bara kan stänga av.
  • gubbenhilfe

Idag ska vi åka och kika lite på vagnar och hoppas att det blir lite mer verkligt då. Vet ju redan vilken vagn jag vill ha men tänkte att jag kanske skulle provrulla den lite innan.

• gubbenhilfe
    Sweet life skrev 2014-01-02 13:14:34 följande:
    Åh! Jag kollar på priser just nu. Blir att beställa från Holland, men vet inte vilken butik än bara. :) 

Det får bli en ståbräda till storebror och en dubbelvagn av billigare begagnad här hemma.
    Vi tänkte med beställa från Holland. Gör galet stor skillnad på priset.
  • gubbenhilfe
    yoshimi skrev 2014-01-02 13:35:19 följande:
    Jag är sugen på en Kronan Duo S, vi kommer köra ganska mkt i skogen och är ute på landet en hel del så behöver en vagn som klarar det.

Men ska bli kul att kolla runt på vad som finns på marknaden nu, var ju över fem år sen sist. :)
    Det är nästan sex är sen vi var inne i vagndjungeln men jag har vetat att jag vill ha en Bugaboo sedan vi började försöka få barn och det är mer än två år.
  • gubbenhilfe

Tycker att det där med namn är jättesvårt. Min man och jag är inte alls överens. När vår son föddes hade vi hans namn klart sedan länge. Jag har alltid vetat att om jag någon gång får en son ska han döpas efter min farfar. Men nu står det helt stilla. Men med lite tur så kommer det med tiden.

• gubbenhilfe

Det här är min mage i v11+2. Jag tycker inte att det är någon större skillnad mot förut. Var rätt rund om magen innan oxå. Kanske att den har blivit lite ner rund nedtill.

Svar på tråden Julibebis 2014