Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

klarlack skrev 2014-01-14 21:24:38 följande:
    Hihi det skulle låta som ni ska på blinddejt:) två Prego tjejer på dejt haha:)
    Hahaha!
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-01-15 06:15:37 följande:

Jag ska inte göra rul förräns v 19+5, dom sa att de ville göra det senare för att de såg bättre då, kanske för att det är två? Den 20 feb iaf, känns som en evighet!!

Jag tror att man brukar göra RUL mellan v. 18-20 men inom sjukvården räknar man ju fullgångna veckor så det blir ju mellan v. 19-21 om man räknar som vi så att du UL när du är i v. 19+5 stämmer ju jätte bra. Men jag håller med om att det känns som en evighet tills dess.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-01-15 06:31:43 följande:

Ska oxå ansöka om havandeskapspenning. Jobbar på ett lls bornde med autistiska personer. Den unga man jag tar hand om är starkt utåtagerandr mot mina två medarbetare mrd slag sparkar och kastar föremål efter dom. Dock aldrig inder mina 2 1/2 år gett sig pp mig så är eg inte orolig men nu har jag bebisen som jag måste skydda. Är väl eg bara 60 dagar innan som man kan söka för men jag ska ansöka om mer.
    Jag jobbar på kontor så jag får snällt jobba fram till semestern.

Men jag byter arbetsgivare nästa månad och vet inte riktigt hur de resonerar kring förskottssemester. Har jag riktig otur får jag gå hem utan betalt. Lite klantigt av mig att inte fråga det under någon av intervjuerna. Men, men inte mycket att göra åt det nu. Det får helt enkelt bli som det blir och på nått sätt löser det sig nog.
  • gubbenhilfe
    Bettan1975 skrev 2014-01-15 02:42:10 följande:

Har inte varit inne på länge pga misstänkte missfall men i dag fick vi se de lilla hjärtat slå blev flyttad framåt en vecka så de e så skönt att veta att de finns en liten tok där inne !

Grattis! Ja det är verkligen skönt att få bekräftat att det lilla livet har det bra där inne.
  • gubbenhilfe
    MiniV skrev 2014-01-15 20:04:39 följande:
    Då baseras din SGI på din inkomst när du jobbade, tror jag...
    Om de inte har ändrat på det så måste man oxå ha tagit studielån under studietiden.
  • gubbenhilfe
    MiniV skrev 2014-01-15 20:28:22 följande:
    Min systers kille pluggar nu, men var sjukskriven innan dess och kommer att få SGI på det han tjänade innan sin sjukskrivning. Däremot vet jag inte om han tar lån eftersom man får så högt bidrag när man pluggar på komvux och är över 25.

Annars är det ju bara att ringa försäkringskassan och höra. Skadar ju inte.
    Då är det möjligt att de gjort om det sen jag fick min son. Jag jobbade och pluggade samtidigt men sen sa jag upp mig från jobbet i november men valde att inte ta studielån förrän terminen efter. Det ledde till vad FSK kallade för ett glapp och där med baserades min SGI inte på det heltidstjänst som jag haft innan.

Men som sagt det är bäst att ringa till FSK och se vad som gäller just nu.
  • gubbenhilfe
    Sweet life skrev 2014-01-18 14:37:05 följande:

Är det någon som börjat handla till bebis än?

Jag har vart hos en kompis och hämtat ett babyskydd som hon skulle sälja. Men jag fick det gratis istället då hon tyckte det var bra om det kunde användas igen. Så nu har jag precis tvättat klädseln eftersom det stått i deras källare i 1 år. smile1.gif

Vi var gravida 2012 men den graviditeten slutade i v. 17. Men hur som helst så hann vi köpa en hel del då som vi forfarande har kvar. Så det som ska köpas nu är säng, vagn och babyskydd och det tänkte jag vänta lite med. Men efter RUL kommer det vara svårt att hålla sig.
  • gubbenhilfe
    Dream team skrev 2014-01-18 15:32:31 följande:

Vad konstigt mitt inlägg blev gubbenhilfe
    Vi avbröt själva. Fick jätte dåliga siffror på KUB och fick vidare med FVP och det visade sig att vårt barn hade en kromosomavvikelse. Det är nog det värsta jag gått igenom i hela mitt liv. Jag har dock aldrig ångrat mitt beslut med känner fortfarande en stor sorg och saknad.

Jag älskar att shoppa så även om jag säger att vi inte ska köpa så mycket så vet jag hur det kommer att sluta. Vill mest vänta tills efter RUL för att får veta om det är en liten flicka eller en liten pojke.
  • gubbenhilfe
    Dream team skrev 2014-01-18 16:13:45 följande:

Okej. Kan bara föreställa mig hur det är att få de nyheterna. Kan inte heller säga var i den situationen jag skulle stå. Måste vara ett svårt beslut. Vi tänkte inte titta könet men det lockar otroligt mycket. Jag älskaratt handla barnkläder.
    Nä, man kan nog aldrig veta innan man själv hamnar där. Jag fick omvärdera alla mina grundprinciper och vem jag var som människa. Men nog om det. Nu ägnar vi oss åt roligare samtalsämnen.

När vi väntade vår son ville vi veta om det var en pojke eller flicka men hon som gjorde ultraljudet var så jäkla otrevlig och vägrade säga något. I vårt landsting så berättade man inte det sa hon. Även fast jag vet flera andra som fått veta. Men nu vet jag att de inte har det som policy längre. När vi gjorde KUB den här gången så sa hon som gjorde det ultraljudet att vi bara skulle säga till.

Om man får önska så önskar jag mig en lite flicka. Vill så gärna köpa en massa söta klänningar men jag har på känn att det är en pojke till.
  • gubbenhilfe
    Dream team skrev 2014-01-18 16:35:14 följande:

Nämen viljen tråkig tant som vägrade säga!!

Då hade jag blivit riktigt sur om de vägrat.

Under snittet med sonen som vi inte visste var han var för kön, så utbrast ena sköterskan. Men gud vilken perfekt pojke!!

Är de en pojke? har han snopp var min första fråga. Stackaren skämdes så efter, men för oss var de helt okej när han endå var ute ur magen.

Vet inte varför jag kom in på detta nu men haha jaja.

Jag vill gärna veta denna gg men inte sambon. Och om bara jag vet kommer jag försäga mig 1000gg om. Och då droppar jag bara namnförslag på de könet de är om jag känner mig rätt smile5.gif
    Hahaha! vilken härligt fråga.
Svar på tråden Julibebis 2014