Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

AAS10 skrev 2014-01-11 16:29:00 följande:

Min son har frågat mig väldigt ofta det senaste om det finns en bebis i min mage, vi har ju velat vänta så långt det bara går då väntan ska bli mindre för honom (han är 5) och självklart sedan risken för missfall osv. Är ju 14+0 idag och idag hintade han det igen, och frågade om det var säkert att det inte fanns en bebis i magen. 

så nu har jag och sambon bestämt oss. vi ska berätta men hur berättar man???

Vi sa det bara. Typ, mamma har en liten bäbis i magen och du ska bli storebror.
  • gubbenhilfe
    Phlippan87 skrev 2014-01-11 21:50:45 följande:

Bryter snart ihop av bristen på sex här hemma, tror vi fått till det 2 gånger sedan pluset och det är inte för att jag inte vill eller försöker. Blir helt knäckt av sambons ointresse, något är rejält fel när han väljer att prata i 2 timmar i telefon med sin pappa när jag föreslagit sex och försöker förföra honom

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Hemma hos oss blir det inte heller så mycket sex. Men jag tror att både min man och jag tycker det är rätt skönt. Vi har försökt bli gravida i två år och det sista året har sex mer blivit ett nödvändigt ont för att kunna få barn. Vi behöver nog ta en lite paus för att få tillbaka glöden.

Men jag förstår din frustration.
  • gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2014-01-11 22:38:22 följande:

Tråkigt att erat sexliv inte riktigt vill funka. Här e de som vanligt kanske något mer. Skulle aldrig klara ett sexlöst förhållande även om de bara var en månads uppehåll så efter förlossningen ska bli en riktig prövning för oss då de aldrig gått så lång tid emellan gångerna under tre år

Jag kände som du när jag väntade vårt första barn men när han väl dök upp så var sex det sista någon av oss tänkte på. Den första tiden var vi så utmattade så när sonen väl sov så gjorde vi det med.
  • gubbenhilfe
    Phlippan87 skrev 2014-01-12 08:02:33 följande:

Att yngsta dottern finns till är imponerande då vi bara fick till det en gång den månaden, och väldigt sällan både innan och efter. Denna är också imponerande, dels fick jag mf månaden innan, efter att ha tagit ut spiralen samma dag som ÄL och fått till det en gång, sedan blev det kanske 3 ggr totalt månaden efter. Nog kan det vara skönt att man har lätt att bli gravid men det vore samtidigt lite skönt att ha en "anledning" till mer regelbundet sex

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Det finns en baksida med allt verkar det som. Men känna att man "måste" ha sex är inget att önska.

Jag hoppas att det löser dig för er i alla fall.
  • gubbenhilfe
    Enenina skrev 2014-01-12 17:31:43 följande:
    Meen va mysigt:) Måste vara härligt att se magen växa så :) Jag vill att min ska växa mer också :) På tisda ska bm leta rätt på hjärtat så vi ev får höra det. Hoppas såklart att det dunkar ett hjärta i magen. Och får se om magen börjar växa mer nu :) Vecka 15 nu (14+2)  Jag har gått ner 7,5 kg sedan jag plussade men jag tror att jag har lite gravidmage:P
    Ja det är riktigt mysigt att se att det händer något. Har inte gått upp något än. Är på min startvikt. Gick ner lite i början men känner jag mig själv rätt så kommer det nog bli en hel drös med kilon innan liten är ute. Med sonen gick jag upp över 20 kilo och lyckades bara gå ner fem av dem. Med andra ord inget alls! Bara bäbis och lite vatten.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-12 17:43:02 följande:
    Vi hälsade på svärföräldrarna igår och berättade vid maten och visade ultraljudsbilden. Det var inte vad vi väntat oss, de var mest tysta och sa inte ens grattis! Mycket märkligt. Undrar just vad de tänkte.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Fy vad trist! Det blir ett sådant antiklimax. Man är ju så glad själv och vill ju att alla andra oxå ska bli glada.

Det händer titt som tätt att jag retar ihjäl mig på mina svärföräldrar men de har i alla fall blivit glad de gånger vi har berättat. De är inte helt galet översvallade i sina känsloyttringar men de är inte sådan som personer. Min mamma där emot grinar alltid av lycka. Når jag ringde och berättade om KUB-resultatet var hon på jobbet och började storlipa. Hon jobbar i kundtjänst i en butik så kunderna måste trott att hon var tokig.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-12 18:35:17 följande:
    Det låter som du har bra föräldrar!!

Ja det blev verkligen ett antiklimax. Visste liksom inte hur man skulle gå vidare...de sa "jaha så du har en bulle i ugnen" och det var väl allt! Nu börjar jag fundera på om de tycker att vi har det för stökigt hemma, att jag är för gammal eller om det är "dumt" med tanke på att vår 4-åriga son har ett funktionshinder...

Tråkigt i alla fall att man inte ens kan bjuda på ett litet grattis oavsett vad man själv anser!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Ja ett grattis är inte för mycket begärt tycker jag.

Sen måste jag säga att huruvida ni har det rörigt hemma, eller din ålder eller i fall ert första barn har ett funktionshinder inte har något alls att göra med om ni är bra föräldrar. Jag är helt övertygade om att ditt barn är efterlängtat av er och att ni kommer att älska ert barn och bara det är fantastiska förutsättningar för att ni ska kunna bli bra föräldrar.

Försöka att inte fundera allt för mycket på deras reaktion och fokusera på er istället. Vet att det är lättare sagt än gjort...
  • gubbenhilfe
    Bibbo skrev 2014-01-12 22:32:32 följande:

Ja, det har varit jättejobbigt att inte berätta, men vi var överens om att vänts tills det var "säkert". Så det är så skönt att det är ute nu :) Vilken vecka är du i? Vi har valt att avvakta lite till innan vi lägger ut det på FB. Familj & vänner vet, det är officiellt, men inte på FB - än :) Ja, det är många som gläds :)
    I dag är vi i v. 12+3.
  • gubbenhilfe
    mussepigg skrev 2014-01-12 23:31:10 följande:
    Hej tjejer, får jag haka på här? :)
    Självklar. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Julibebis 2014