Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Sweet life skrev 2014-01-22 18:55:11 följande:
    Det är ju enkelt att sy själv. Annars finns jättefina på annatotti.se
    Jag har precis köpt en symaskin men jag känner mig inte redo att slänga ihop ett nest...

Samtidigt tänker jag att jag använde babyliften från liggvagnen så, som resesesäng, för att flytta barnet ibland...men inte i sängen bredvid mig, där hade det blivit för otympligt. Men jag funderar starkt på att köpa ett. Är bara så DYRT och jag tänker att man nog bara använder det precis i början...
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

Vad jag är knäpp! Jag satt imorse med en man som visste vilket kön det är på barnet och som kunde säga det till mig i telefon. Men då blev stressen så stor att jag bangade ur!! Så nu ska de skicka informationen på brev vilket ju tar några dagar. Och vi har dessutom inte kommit in i brevlådan på en vecka eftersom den frusit fast....gaah!!

Jag får bryta mig in där på måndag och vi inte får upp den på annat sätt!

• Fiamedbarn

Fick i veckan reda på att snabbtestet visar normala fynd, så de vanligaste kromosomavvikelserna finns inte. I samband med att jag fick beskedet hemskickat bad jag om att de skulle skriva ner könet också eftersom jag var för feg att fråga om det i telefonen. Han skickade det i torsdags och det skulle komma nästa vecka. Men vi fick hem det redan igår!! Och det är en liten tjej Solig Idag gick jag därför och köpte flera bebiskläder - bara klänningar och sånt i gammelrosa och brunt Inte så praktiskt kanske men sååå sött! Det är ju inte så mycket som kan gå fel nu. Visst kan man alltid få missfall. Och sen är ju svaret från den fullständiga kromosomanalysen kvar och likaså det syndrom som screenats speciellt för, men risken för dessa avvikelser är mycket liten! Och KappAhl har ju öppet köp i en månad så jag behöver inte bli påmind via kläderna om det inte går vägen. För dessa svar borde vi ha inom två veckor. Ja jag reserverar mig fortfarande för OM det blir ett barn. Men oj vad verkligt det blir med alla kläder!!

• Fiamedbarn

Nu går ju 50% av namnen bort för att vi vet att det är en tjej! Men just nu är vi mest inne på Klara. Jag gillar massa namn men har svårt att komma på alla, borde skriva upp det nånstans så man inte missar nått. Molly, Moa, My, Nora, Dora, Wilma, Anja, Vanna, Vanja, Hilda, Hilma, Matilda, Lisa, Disa, Lea, Thea och Rut är några.

Vi har så många fina pojkkläder som jag inte vill göra mig av med, men jag tvivlar på att jag vill använda alla med tjejen samtidigt som det känns helt vansinnigt att köpa allt nytt! Det blir till att skaffa ett barn till snart

• Fiamedbarn
    trz skrev 2014-01-26 13:10:33 följande:
    Jag skriver upp alla namn jag har i telefonen, och alla jag kommer på som känns okej. Sen kollar jag ibland och tar bort namn som inte känns rätt längre. Då kan man liksom fundera lite hela tiden :)
    Bra tips! Det ska jag kanske börja med.
    som en sol skrev 2014-01-26 13:16:03 följande:
    Elliot tror jag det blir om vi får en pojke. Jag tror det blir en pojke, få se om vi kan få reda på det på rul om ett par veckor.
    Det är så fint!!
    Teereseee skrev 2014-01-26 14:12:13 följande:
    Vi ska iväg och kolla på vagnar nu. Wii så spännande! Skrattande
    Vad härligt! Det är ju det största inköpet av alla och man kommer ju göra vagnen till en extra kroppsdel eftersom man är så mycket tillsammans med den Vad lutar det åt? Du måste berätta vad det blev sen! Om jag inte redan hade en Teutonia hade jag gärna köpt en härligt stor Emmaljunga med lufthjul
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-01-26 10:38:05 följande:
    Vi har namntorka. Om det blir en flicka har vi kanske några förslag men blir det en pojke så är det helt tomt. Med första barnet var det tvärtom då hade vi pojknamn men inte flicknamn. Med andra graviditeten som inte gick vägen hade vi oxå pojknamn men inte flicknamn. Både gångerna har det varit pojkar så vi får väll hoppas att det är en liten flicka den här gången.
    Hade ni sex innan ÄL eller under ÄL? Det sägs ju att om man haft det innan är det troligare att det är en tjej då flickspermierna är uthålligare, medan om det är runt ÄL så vinner pojksperierna för de är snabbare! Det stämnde i alla fall in på mig denna gången Sen vet jag anektotisk evidens för att cravings på fisk, citron och fräscha saker som sallad kan tyda på tjej (stämmer med mig) medan cravings på kött, apelsinjuice och choklad kan innebära en kille (stämde också på mig).

Vi hade sex innan ÄL och samma dag som stickan visade positivt, vilket ju är 24-36 timmar innna ÄL!
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-01-27 18:53:25 följande:
    Känns som tiden står still...
    Ja visst gör den! Fort går det inte fast det är andra barnet. Många säger ju att de inte hinner läsa om vad som händer i magen men jag har läst den lilla beskrivningen på vecka 15 till förbannelse Vecka 16 på fredag men det är lååångt tills dess! Och så ska man jobba under tiden. Jag vill bara grotta in mig i en egovärld där jag tar hand om mig, går promenader, vilar, äter bra och fixar i ordning hemma innan bebis!
  • Fiamedbarn

Jag har gått upp 3-4 kg och är bara i vecka 15! Förra graviditeten gick jag bara upp 6 kg så jag är ju lite oroad eftersom jag redan är överviktigt...

• Fiamedbarn
    mmod skrev 2014-01-28 19:15:32 följande:
    Berättade för vår samordnare idag och hon sa att de kan inte vara snällare mot mig på schema bara för jag är gravid...ursäkta uttrycket men de flesta på jobbet är fittor....arbetar med mer eller mindre endast utländska och jag är inte rasist eller något men de är så elaka många av dem...klart som fan de kan lägga schemat snällare för min skull....ska jag behöva få fyra duschar på en och samma dag eller städa och ha inköp varenda dag, gå in i lägenheter som folk röker sönder i så du knappt kan andas?! Hur svårt kan det va att ändra lite för min skull när jag är ärlig och säger ifrån....men de ger bara order, du sliter ihjäl dig från morgon till eftermiddag och du har ingen tid hos de gamla och råkar du ha en liten tid över så kastar de något annat som måste göras i ditt ansikte utan att någon säger tack eller så....så enligt henne så var det att va gravid inte märkvärdigt...men jag sa att det kommer sluta med att jag kommer sjukskriva mig om de fortsätter såhär! När de lägger schema så är det enligt favoriter, de som är gullegrisarna får aldrig slita medan vi andra Får så mycket att du ens funderar på om du blir färdig i tid eller hinner med rast idag....

Förlåt men är så besviken på det stället
    Det låter ju jättetrist!! Kan du inte prata med samordnarens chef? Det låter verkligen som du har skäl att få ett bättre schema, det kan kanske jämföras med omplacering vilket man ju försöker göra med de som har ett fysiskt tungt jobb och är gravida!
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-30 16:46:40 följande:
    Konstigt! Min mamma åt apelsiner när hon väntade min storebror. Han är rödlätt, min farmor åt apelsiner min farbror är rödlätt. Är du helt säker att en klementin eller apelsin aldrig slank ner under graviditeten
    Jag drack otroligt mycket apelsinjuice när jag väntade Lukas. Och han är hur rödlätt som helst
Svar på tråden Julibebis 2014