Inlägg från: Smalltowngal |Visa alla inlägg
  • Smalltowngal

Julibebis 2014

Fikon79 skrev 2013-11-14 22:29:55 följande:
    Tack, och grattis till dig också! :) Slutade med ppiller för tre månader sen. Har inte alls haft koll på ÄL, men det funkade tydligen ändå! Hur länge har ni försökt?

Wow vilken dröm att bli gravid så fort! Vi har försökt i 21 månader, och haft koll på ÄL hela tiden. Så var planerat för infomöte angående IVF nu den 13 december. Hoppas på att fröet håller sig där inne så att vi slipper gå igenom IVF :)
  • Smalltowngal
    MW90 skrev 2013-11-15 11:23:55 följande:
    Då får vi följas åt smalltowngal :)

Absolut det tycker jag! :)
  • Smalltowngal
    Nimah skrev 2013-11-15 12:15:16 följande:
    Det verkar ha utvecklat sig till magsjuka här istället för graviditetsillamående. Fick ont i magen också och blev tvungen att åka hem från jobbet. Har sovit till nu och hoppas det går över snart. För visst blir man inte dålig i magen av graviditeten? Brukar ju bli tvärt om med förstoppning istället.

Jodå, det kan man :) ett symptom för mig har varit bubblig och ont i magen för att sedan bli dålig i magen dan efter. Blev så förra månaden innan missfallet och var så nu också innan jag plussade. Och nu gör jag nr 2 mycket oftare än innan jag var gravid, typ två ggr om dan vilket är mkt ovanligt för mig, varann eller var tredje dag är normalt för mig.
  • Smalltowngal

Usch sitter på tåget och fick värsta känslovågen som sköljde över mig :/ kände bara att jag behövde gråta ut ordentligt men går ju inte här så får snällt kämpa emot gråten..

• Smalltowngal
    HollyH skrev 2013-11-15 16:45:00 följande:
    Jag har defintivt funderat på vagn jag har haft över 60 olika barnvagnar, men itne så många syskonvagnar.

Det blir nog en Bumbleride Indie Twin  här. För syskonvagn behöver vi, även om inte storasyskonet i vagnålder kommer att åka så mkt.

Oj! Varför har du haft så många vagnar? :O
  • Smalltowngal

Gått in i vecka 6 idag :) är fortfarande symptomfri förutom stora och ömma bröst, svullen mage och trötthet tidigt om kvällarna. Hoppas innerligt på att slippa illamående!

• Smalltowngal
    Fiamedbarn skrev 2013-11-17 12:45:51 följande:
    Här i stort sett symptomfritt med. Lite ont i brösten, lite trött och ibland lite känningar i livmodern. Men inte mycket. Dock är jag redan uppsvälld och jag känner att matsmältningen påverkats, antingen är jag JÄTTEhungrig eller proppmätt!

Det låter precis som jag har det :) är det ditt första och vilken vecka är du i?
  • Smalltowngal
    Fiamedbarn skrev 2013-11-17 17:53:44 följande:
    Vad intressant Det är mitt andra barn och jag gick in i vecka 5 idag! Har du barn sen tidigare och vilken vecka är du i?

Ok :) hur gammal är din son/dotter? Detta är mitt första, gick in i vecka 6 igår!
  • Smalltowngal

Har ett dilemma! Jag är tjänstledig och pluggar.. Nyss ringde en jobbarkompis och sa att det är enhetsdag på fredag. Det är middag på kvällen och alkoholen brukar flöda när vi är ute med jobbet.. Och de känner mig så pass bra att de vet att jag brukar vara mest "på" vid jobbfesterna annars. Vill väldigt gärna vara med för jag har inte träffat dem på länge, men är orolig för att de frågar och att jag har dåligt pokerface.. :/ Har ni några råd snälla?

Svar på tråden Julibebis 2014