Inlägg från: Smalltowngal |Visa alla inlägg
  • Smalltowngal

Julibebis 2014

MiniV skrev 2014-02-12 18:43:36 följande:
    Jag väntar också första, har inte fått större omfång runt magen (har mätt), men magen ser väldigt annorlunda ut, så på så sätt syns det. Är i vecka 20. Längtar tills jag blir lite rund! :)

Jo visst magen ser annorlunda ut för mig också. Har allt en liten kanonkula :)
    lillagreizn skrev 2014-02-12 19:35:18 följande:
    Min mage är inte heller stor, trots att jag väntar andra barnet, hade inte heller stor mage när jag väntade första, men större än vad jag har nu i vart fall.  Syns inte att jag är gravid när jag vaknar på morgonen och har oxå bara gått upp ca 1,5 kg.  Att jag inte hade stor mage oroade mig när jag väntade första, men denna gång njuter jag bara, bebisen växer som den ska iaf och annars upptäcker barnmorskorna det när ni börjar mäta sf-måttet. 

Jag bär min barn långt bak, så säkert därför jag har mindre mage, kanske lika för dig? Försök att njuta.

Tack! :) Jag vet inte hur bebis ligger i magen, har inte varit på RUL ännu. Kan det vara därför jag inte känt något än också? Att hen ligger långt bak?
  • Smalltowngal
    Smum10 skrev 2014-02-12 21:24:27 följande:
    Oj, två timmar? för att det är tvillingar? Låter som väldigt lång tid ändå faktisk.  

På mitt första UL denna gången fick jag i princip skäll för att jag inte tömt blåsan innan jag kom dit och fick gå och tömma nästan direkt. Sjukt sur tant hade jag.

Konstigt hur olika det är från län till län! På infolappen vi fått inför vårt RUL står det specifikt att man INTE ska ha tömt blåsan innan. Man ska dricka ett glas vatten en timme innan och inte kissa efter det.
  • Smalltowngal
    Poison82 skrev 2014-02-14 13:13:27 följande:
    ligger på mage i sängen med huvudet typ upplyft och armbågarna i sängen så det blir en svank och magen trycjs lite ner i sängen. Och plötsligt känner jag faktiskt bebisen för första gången. Vilken helt underbar känsla!

Åh så mysigt!! Jag vill också känna..
  • Smalltowngal

Håller med Passion! Jag skulle vara så ledsen om min sambo inte brydde sig :/ min sambo är så omtänksam och vill smeka och pussa magen varje kväll. Han skulle nog aldrig få för sig att inte följa med till BM eller något annat som har med bebisen att göra :) kan vara att han är 37 och det är hans första barn, han har velat ha barn i tio år. Så lyckan är total här hemma! :)

• Smalltowngal

Varit på RUL idag. Allt såg bra ut!! Svävar på moln just nu :) så duktig BM också som gick igenom allt väldigt noggrant och pedagogiskt så att vi förstod. Och vi ska få en tjej :) stannade och köpte ett par bodys på hemvägen hehe.

• Smalltowngal

Ligger i sängen och känner rejäla sparkar och buffar, så otroligt häftigt! Längtar efter att träffa henne <3

• Smalltowngal
    mamiama skrev 2014-03-07 20:00:51 följande:
    Här är min tvillingmage i v 21+1, sf mått 24, som en enlingsgraviditet i v 27 :)

Så vacker! :)
  • Smalltowngal

Jag studerar på heltid just nu, så kommer att ta studieuppehåll ett år från skolan. Jag är tjänstledig från mitt jobb på industri, kommer vara föräldraledig till och med april sen gå tillbaka och jobba så att sambon får vara föräldraledig tre månader :) sen fortsätter jag programmet i september på hösten 2015 och då blir det dagis. Känns som vi hade bra timing i och med att jag kan gå klart hela terminen och slippa ta studieuppehåll mitt i terminen ;)

• Smalltowngal

Vad jag förstått så baseras SGI på hur du har jobbat. SGIn ändras inte förrän du haft förändrad inkomst i minst 6 månader. Så om du precis börjat jobba dagtid så kommer din sgi inte hinna ändras tills föräldraledigt. Lika för mig då jag en månad innan studieledighet jobbade tvåskift istället för fyrskift = sämre inkomst. Men det räcker inte för att förändra sgi.

Svar på tråden Julibebis 2014