Inlägg från: Smalltowngal |Visa alla inlägg
  • Smalltowngal

Julibebis 2014

Jag kanske inte skulle behöva att min sambo gullade med magen som han gör eller pratar med bebis varje dag som han gör. Kanske inte heller att vara påläst om allt. Men det känns som det grundläggande är att den du lever ihop med och ska ha barn med bryr sig om dig och bebis, att han är omtänksam för dina behov och är lyhörd, att han försöker förstå dig och att du känner att han finns där för dig och allt man går igenom som gravid. Jag hade känt att det var ett grundläggande problem i förhållandet ifall min sambo inte var omtänksam och var okänslig med ord och beteende. Usch nej det hade jag aldrig klarat av. Min sambo är ju min kärlek, min trygghet och mitt stöd inte bara nu när jag är gravid utan varje dag. Det är något jag behöver i alla fall, kärlek och omtanke, behöver man inte det så kanske man klarar sig ändå men det låter ganska ledsamt för min del att inte ha en sådan relation :/ min sambo var inte som han är nu mot mig i början av förhållandet, han gjorde mig ofta ledsen genom att slänga ur sig vissa kommentarer, inte visa lika mycket intresse osv. Men det har förändrats sedan vi verkligen lärde känna varandra på djupet, sedan han började älska mig djupt. Skulle inte flyttat in hos honom och skaffat barn med honom ifall han varit som i början.

Som ni säger allihop också är ju att alla är olika vilket stämmer, så är inte dum nog att tro att alla behöver eller ens vill ha det som vi :) Nu blev det en hel roman :p men jag skriver aldrig något annars.

• Smalltowngal

Jag kanske inte skulle behöva att min sambo gullade med magen som han gör eller pratar med bebis varje dag som han gör. Kanske inte heller att vara påläst om allt. Men det känns som det grundläggande är att den du lever ihop med och ska ha barn med bryr sig om dig och bebis, att han är omtänksam för dina behov och är lyhörd, att han försöker förstå dig och att du känner att han finns där för dig och allt man går igenom som gravid. Jag hade känt att det var ett grundläggande problem i förhållandet ifall min sambo inte var omtänksam och var okänslig med ord och beteende. Usch nej det hade jag aldrig klarat av. Min sambo är ju min kärlek, min trygghet och mitt stöd inte bara nu när jag är gravid utan varje dag. Det är något jag behöver i alla fall, kärlek och omtanke, behöver man inte det så kanske man klarar sig ändå men det låter ganska ledsamt för min del att inte ha en sådan relation :/ min sambo var inte som han är nu mot mig i början av förhållandet, han gjorde mig ofta ledsen genom att slänga ur sig vissa kommentarer, inte visa lika mycket intresse osv. Men det har förändrats sedan vi verkligen lärde känna varandra på djupet, sedan han började älska mig djupt. Skulle inte flyttat in hos honom och skaffat barn med honom ifall han varit som i början.

Som ni säger allihop också är ju att alla är olika vilket stämmer, så är inte dum nog att tro att alla behöver eller ens vill ha det som vi :) Nu blev det en hel roman :p men jag skriver aldrig något annars.

• Smalltowngal
    trz skrev 2014-04-15 13:29:22 följande:
    Haha duschade idag och insåg att det inte går att raka sig där nere längre. Gjorde ett tappert försök men insåg efter att det nog bara ser ut som jag fått skabb haha, så nu hoppas jag att jag slipper gynundersökningar inom det närmaste :P vissa.. Delikata problem har jag nog förträngt sen förra graviditeten

Jag har inte kunnat se min mus på 1,5 månad, så kan inte heller raka mig. Jag slipper i alla fall se eländet men tycker mer synd om sambon ;p
  • Smalltowngal

Fiamedbarn: då du är i den vecka du är så kan du nog höra av dig till förlossningen om du är orolig? Inte bra att gå och tänka på det där och oroa dig :/

• Smalltowngal
    trz skrev 2014-05-22 07:56:02 följande:
    En unge i minuten har några gamla avsnitt på Youtube. Har sett dom massa gånger. Extra kul blir det eftersom det spelas in i västerås, där jag ska föda :)

Jag ska också föda i Västerås :)
  • Smalltowngal
    trz skrev 2014-05-22 14:55:58 följande:
    Nej för tusan! Varje gång jag är där spanar jag runt efter kameror, ifall att, även fast jag vet att dom sen länge är borta. Dock så fick dom som var med 10.000 och en barnvagn

Kul! Vart bor ni och när hat ni Bf?

Fagersta har bf 20/7 :) vart bor du?
  • Smalltowngal

Blödning med färskt slemmigt blod i förmiddags så åkte in. Allt såg bra ut och läkaren hittade igen orsak till blödningen. Barnmorskan sa "ja nu vet du vad som är normalt".. Känns konstigt att säga så, som att säga att man inte ska höra av sig eller få åka in om det händer igen :/ man har ju hört hela tiden att är det färskt blod så åk in i sen graviditet. Och skräckhistorier som man hört. Så känner mig ändå lite nervös över det, trots att det såg bra ut nu :(

• Smalltowngal
    Ssr skrev 2014-06-11 18:22:42 följande:
    Men klart man ska få åka in! Det står ju precis som du säger att man ska kontakta förlossningen vid blödningar. Konstigt att en bm skulle uttrycka sig så.. Man vill ju känna sig trygg när man är orolig.

Ja men precis så tycker man ju att det ska vara. Får hoppas att det inte är hon som svarar i telefon ifall det händer fler gånger!
  • Smalltowngal
    Ponyo skrev 2014-06-19 13:01:41 följande:
    V.38 sfmått 35,5 - har förvärkar då och då i form av ryggvärk men det kommer och går. Bebis är fixerad. Funderar på att börja färdknäppa lite, det är ju prat om igångsättning pga Hepatosen så varför inte testa...

Måste fråga vad du menar med "färdknäpp"? Har sett att du skrivit så förra gånger men fattar inte :p
Svar på tråden Julibebis 2014