Inlägg från: Smalltowngal |Visa alla inlägg
  • Smalltowngal

Julibebis 2014

mamiama skrev 2014-01-15 06:15:37 följande:
    Jag ska inte göra rul förräns v 19+5, dom sa att de ville göra det senare för att de såg bättre då, kanske för att det är två? Den 20 feb iaf, känns som en evighet!!

Vi har också fått tid för RUL den 20e februari och jag håller med, känns som en evighet dit! Dock fick vi lyssna på hjärtat igår och fasen vad skönt det var att höra det slå jämnt och starkt :D
  • Smalltowngal

Poison82: vad kul att du hittat hit! Vi var ju med i pergotimegruppen samtidigt :) vilken vecka är du i?

• Smalltowngal

Hej alla! Är det någon annan som har eller nångång i graviditeten haft ont i ländryggen? Det kom idag och har så ont :( det värker som tusan, helst när jag står och går men även när jag sitter. Ömmar även i nedre delen av magen typ blygdbenet till och från.. Stod på crosstrainern i lugnt tempo i tio min men fick onda kramper där i magen så jag var tvungen att vila. Sedan i duschen ett par timmar senare kom ryggvärken och har hållt i sig sen dess..

• Smalltowngal
    Belfen skrev 2014-02-11 11:32:19 följande:
    RUL igår. 

Allt såg helt perfekt ut och jag är i v.19+0 idag :)Någon som kan gissa om det är en tjej eller kille vi väntar? ;)

Vill verkligen se vad ni ser men jag förstår inte ens vad som är upp och ner och fram och bak på bilden :p vart är huvudet på bilden? Måste vara blind!!
  • Smalltowngal
    Belfen skrev 2014-02-11 17:22:02 följande:
    Ja precis, det är inget huvud på bilden.

Bilden är tagen underifrån och han ligger med benen i ett V :)

Ååh vill verkligen fatta haha men ser inte ändå! Det som är störst på bilden, med vitt inuti, vad är det? Ryggen? Jag ser inget V.. Ser till höger en stor cylinderformad massa, en mindre grej som står rakt upp och sen till vänster nånting mindre med ett streck uppepå :p vilket av dessa ska vara snasen? ;)
  • Smalltowngal
    Blivandetrebarnsmor skrev 2014-02-11 21:23:17 följande:
    Jag blir heller inte klok på bilden, ser ut som en jättesnopp :).

Jag kan se fyra saker som skulle kunna vara snoppen :) har verkligen försökt att föreställa mig underifrån och tittat så länge men fattar inte.
  • Smalltowngal
    drömmaromsmått skrev 2014-02-12 05:59:15 följande:
    Det i mitten som står ut (upp på bilden) är snoppen, sedan om du tänker de långa vita strecken på sidorna är lårbenen och det längst ner är rumpa, så man ser ben snopp ben \^/ så ungefär plus rumpan under.

Okej då förstår jag, tack :) han ligger väldigt bredbent hehe!
  • Smalltowngal
    Belfen skrev 2014-02-12 13:21:13 följande:
    Det kan vara så att det vänstra lårbenet förvanskar bilden lite. "Köttet" på benet syns inte lika bra som på det andra benet (det finns där, men tyvärr valde hon att frysa bilden innan det trätt fram ordentligt)Det som är i mitten är alltså pillesnoppen.Blev det tydligare nu? 

Tack för det nu fattar jag vinkeln :) grattis till pojken! Vi ska på RUL om en vecka, första barnet är sååå nervös. I vecka 19 nu och har inte känt några rörelser än vad jag vet :/
  • Smalltowngal

Hej hörni! Jag är lite orolig för att min mage inte är så stor som jag sett att vissas är som lagt upp bilder.. Jag är i vecka 18. Har bara gått upp 1-1.5 kg också. Är det något jag behöver oroa mig över? Det är mitt första barn.

• Smalltowngal
    AAS10 skrev 2014-02-12 17:37:17 följande:
    Tycker inte du ska oroa dig alls utan bara njuta egentligen, vissa ökar mer i början än på slutet och tvärsom. En kompis till mig såg inte gravid ut förns v.32 och sedan sa det PANG som hon exploderade. Du kanske bara har mer magmuskler än vi andra dessutom ;)

Tack för svaren! Man är väl kanske lite allmänt nojig med första antar jag :) haha nja magmuskler vet jag inte, i så fall de väldigt djupa som är bra för det är inget som syns ;) har varit dålig med att hålla igång sedan i våras tyvärr. Och nu är jag slöare än nånsin även fast jag borde röra på mig nu när jag är gravid.
Svar på tråden Julibebis 2014