Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Surrih skrev 2013-11-15 07:51:54 följande:
    förstår det måste varit jobbigt, är också rolig för vikten trots jag bara gick upp 12 kg med första, har hört så mkt om att det andra brukar bli mer, haha. Men det är ju för en god sak så att säga, haha. Har sånt aptit nu och är ju hungrig hela tiden känns det som. Morotstavar till mellis känns långt bort då magen skriker efter mat och mackor. :p Hur gamla är dina andra barn? Min första är 5. :)
    Haha samma här får försöka stilla mig =)

Största blir åtta i mars och den lite mindre blir sju nu i januari... Blir en riktig liten sladdis. 
    Fast jag är ju inte riktigt 30 än så känner mig fortfarande ung hehe Tungan ute   
  • Frida Andersson
    Surrih skrev 2013-11-15 08:05:29 följande:
    Mysigt med en liten sladdis ju! :D Går tydligen in i v 10 idag enligt mina appar, haha, så väntar på magen ska börja komma snart hoppas jag, känner mig som en något överviktigt bumbibjörn bara just nu! Vilken vecka är du i? Vi berättade faktiskt för vår barn, sambon har en 6åring sen tidigare, att dom skulle få ett syskon. Glada vart dom :) Tänkte skulle något gå fel så blir man ju ledsen och då borde dom ju få veta varför. Kändes som rätt sak iaf. :)

Jag borde vara typ i v tre bara... skulle fått mensen idag.  Barnen har tjatat så om en bebis så var också tvungen att berätta, dom är så stora nu och jag vill låta dom vara delaktiga.

Känns iaf skönt att magen inte gör ont idag även om det gör mig lite orolig. Jobbar 14 timmars pass så är skönt att inte ha ont.  

v tio... oj du närmar dig mål =) Jösses så länge man ska vänta egentligen...  
  • Frida Andersson
    Surrih skrev 2013-11-15 09:31:23 följande:
    Frida, jaa jag räknade ju fel först haha. Trodde man räknade från mensen som inte kom! Haha. Så de va kul att de gått lite längre än jag trodde :)

oj jasså så då är du i vecka???? 
  • Frida Andersson
    HollyH skrev 2013-11-15 16:45:00 följande:
    Jag har defintivt funderat på vagn jag har haft över 60 olika barnvagnar, men itne så många syskonvagnar.
    Det blir nog en Bumbleride Indie Twin  här. För syskonvagn behöver vi, även om inte storasyskonet i vagnålder kommer att åka så mkt.

oj det var otroligt många, varför??

Hur gammal är storasyskonet, finns ju stå brädaTungan ute   
  • Frida Andersson
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-15 18:15:32 följande:
    Vagn är redan klar här!! Detaljer vår EmmaLjunga CityCross som vi hade/har till dottern!! Jag har ÄLSKAT den sen jag såg den i affären o ÄLSKAR den fortfarande!!!

Har med haft Emmaljunga och kommer bli denna gång med skulle jag tro=)
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2013-11-15 19:15:32 följande:
    Vi hade med Emmaljunga till första barnet men jag tycker att de är så stora o otympliga så det blir ingen Emmaljunga för oss den här gången. Vi hade CityCerox 365.

Jaha jaså tyckte den var kanon, hade även Emmaljungas syskonvagn. Smaken är som baken och tur är väl det
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2013-11-15 21:20:31 följande:
    Ja visst är det tur. Jag gillade den så långe vi hade liggdelen i men så fort vi bytte tyckte jag den kändes så stor och det är ju trotts allt sittdelen som används längst. Men jag skulle gärna ha tyget på en annan vagn. Vår var alldeles prickig och fin.

har inte hunnit iväg och kikat än på vagn men ska göra det snart, kanske behöver förnya mig. När mina var små var det ju jätte poppis med just Emmaljunga.
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2013-11-16 17:38:37 följande:
    Vi har försökt få barn i över två år och har under en tiden varit gravid tre gånger (med denna inräknat) så jag har haft gott om tid att planera.  Förhoppningsvis ska det gå lite längre än bara till planeringsstadiet den här gången. Jag kommer beställa både vagn och babyskydd från Holland. Sparar lite över 3 000 kr!
    Hoppas att det går bra denna gången för er!!

Å så spännande vad blir det för vagn??

Oj först v 18... en evighet... ska på första samtalet den 25e, ska bli kul. Glömt på sju år så bäst att uppdatera sig hehe     
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2013-11-17 00:00:23 följande:
    Det hoppas jag med. Det blir en Bugaboo Buffalo.

Dom är läckra!!!
Svar på tråden Julibebis 2014