Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

drömmaromsmått skrev 2013-12-08 18:32:42 följande:

Det blir en värmeökning av dopplern så de brukar råda att inte lyssna för mycket.

Ja just det var så det var ja. mindes inte riktigt... men vad är att inte lyssna för mycket? Vad sker om man nu gör det för ofta?

Var ju sugen innan hon sa att det inte var bra
  • Frida Andersson
    drömmaromsmått skrev 2013-12-08 19:14:21 följande:

någon minut då och då är nog ingen fara, vet faktiskt inte hur det påverkar, minns att det var prat om doppler och ultraljud när jag väntade tvåan men då kunde de varken säga bu eller bä när de gick ut och sa att man skulle vara sparsam med ul och doppler.
    Jag har väl lyssnat en gång typ varannan vecka eller om jag känt mig orolig av någon anledning fram tills rörelserna märks och sen bara om det inte känts något från magen på lång tid.

tittar man utomlands används doppler flitigt i vissa länder.

Hörs det tydligt?? Måste erkänna att man är grymt nyfiken...
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2013-12-08 19:16:08 följande:
    Åh! Jag skulle nog lyssna ständigt och jämnt! Bara för att man hör att hjärtat slår i ena sekunden vet man ju inte om det gör det i nästa....

Förra gången såg jag ett hjärta i vecka sex-sju, och bara några dagar senare hade graviditeten avstannat.

Mm är just det, skulle man kunna motstå att lyssna oftaTungan ute
  • Frida Andersson
    drömmaromsmått skrev 2013-12-08 20:21:36 följande:

Kolla Youtube-länken i sidfoten det är inspelningen från idag :)

Tack måste kollas!
  • Frida Andersson
    Bettanspettan skrev 2013-12-09 10:41:12 följande:
    Min mage idag v 8+2. Den är mycket större nu fjärde gången än tidigare...

Du var inte så stor innan va? Jätte fin mage=)
  • Frida Andersson
    Lorvan skrev 2013-12-10 10:58:55 följande:
    Då går jag ur den här gruppen. Var på ul idag v 9+4 o fostret levde inte. :(
    Beklagar verkligen !
  • Frida Andersson

Någon som vet om man kan få sluta jobba lite tidigare om man jobbar men personer med autism?
    Den killen jag tar hand om kan vara extremt utåtagerande, han har visserligen ALDRIG under mina två år gett sig på mig med fysiskt våld men däremot slåss han massor med mina två manliga kollegor....

• Frida Andersson
    Pluttan skrev 2013-12-10 15:24:35 följande:

Det kan du nog. Ansök om graviditetspenning. Sedan får du skriva ett brev där du berättar om din arbetssituation. Jag blev beviljad förra graviditeten och jag jobbar på äldreboende med dementa som också kan bli våldsamma.
    Hur tidigt fick du gå??
  • Frida Andersson
    gräddnoz skrev 2013-12-10 16:20:08 följande:
    Frida: Jag blev avstängd från min förra arbetsplats direkt min chef fick reda på att jag var gravid. Det är din chef som ska skriva intyg om att du inte kan arbeta på grund av arbetsmiljön, såvida hon inte kan omplacera dig? Det ska även skrivas under i så fall att du inte kan omplaceras.
    Aha okej, för fick nämligen fast tjänst då jag berättade för henne...
  • Frida Andersson
    Pluttan skrev 2013-12-10 15:56:32 följande:

Ja gick fyra månader innan. Man får gå tre månader innan har jag för mig. Med jag hade lite påsamlad semester som jag tog ut i samband.
    Ska kolla upp det där lite bättre
Svar på tråden Julibebis 2014