Julibebis 2014
Här blir det dop nu den 27 sept. Ska bli kul!
Här blir det dop nu den 27 sept. Ska bli kul!
Lyssna på välkommen till jorden med lotta ahlin den är underbar! !
Vår Lucas hade massa hormonprickar men köpte en salva som jag smorde med morgon/kväll så nu är han fin och len
Den hette lumene köpt på öob funkar kanon
Ok! Axels mormor är sjuksköterska och hon kom hem (är hos dem över helgen) med Decubal 70%. En snöröjning och han är superlen!
Idag har jag utökat ersättningen till 180 se hur han får behålla det. Hur mycket ger ni? Lucas blir 2 mån den 10/9
Hejhej! Finns det någon möjlighet att hänga med i den här gruppen? Fick en liten tös den 1 juli BF+11. Skulle vara kul o prata med andra i samma sits :)
Ja den är receptfri! Kan verkligen rekommendera decubal. Fri från parfym, färgämnen och parabener. Har deras handkräm till mina händer som får för sig att torka ut och bli såriga på vinterhalvåret och decubal lindrar enormt mycket, andra krämer hjälper inte alls.
Allt bra med oss annars bortsett från frågetecknen kring Axels mage. Pappan är just nu i Italien på jubileumskonferens med sitt jobb så vi har passat på att åka "hem" till Hälsingland där all släkt bor.
Hur är det med er? Hur stor är killen? Spännande med våra två som är exakt lika gamla! Axel vägde i onsdags 5115 g och var 56 cm lång. Er var ju dock mycket större än våran lille krabat när de kom :)
den här helgen har Axel fått tre ersättningstillägg vid amning. Två av gångerna har han kaskadkräkts bara någon minut efteråt. Bara en rejäl sprutspya (ursäkta ordvalet) per tillfälle, alltså inte flera spyor vid samma tillfälle. Efteråt har han varit pigg och glad som vanligt. BVC trodde inte på mjölkallergi.. Erfarenheter någon? Ger BabySemp 1.
Fått prata med BVC idag och nu ska vi testa BabySemp Lemolac för känsliga magar och se hur han reagerar.
Hur har det gått för er med vikten efter bebisen? Här kämpar jag på har några kilon kvar att få bort. Försöker gå varje dag när lillen och jag lämnat barnen på skolan
Sj får jag alltid kämpa massa för att gå ner. Jag försöker nu gå en mil om dagen och hoppat på en viktminsknings kurs på 12 v. Så hoppas det händer grejor snart. Mm med haft sex några ggr sen bebis kom men jag är ju snittad så kändes inget konstigt. Ska med på efterkoll i slutet av månaden och blir då även en ny spiral. Haft min första mens redan och det var hemskt då jag blödde en hel sjö!!
Blev snittad senast och då var sex efteråt inte heller något som gjorde ont. Ska också sätta in spiral igen, hormonspiral. Hoppas den liksom senast tar bort mensen
Jag är verkligen ingen träningsmänniska så just nu kör jag och bebisen promenad när jag lämnar de stora barnen i skolan. Just nu blir det en mils promenad på morgonen sen en 30 min efter lunch och sedan 30 min på kvällen. Känner att jag inte vill lägga kvällstid på träning då jag vill umgås med hela familjen.
I natt har barnens farmor lämnat oss.. 59 år.. Hon har varit sjuk länge men blev riktigt dålig när Sixten var en vecka. Har varit jobbigt att hantera denna lycka och sorg samtidigt. Men nu får hon vila.
Inte kunnat amma någon av våre tre barn men jag är helt nöjd med det då jag inte alls är bekväm med amning.
Lucas bajsar 1 gång per dag