• AAS10

Julibebis 2014

Satt o lipade till hela sverige bakar idag..... något e totalgalet med mina hormoner haha

• AAS10
    dåligfantasi skrev 2013-11-17 09:48:52 följande:
    Är det någon som har haft svår huvudvärk? Igår började min och symtomen jag fick var dunkande huvudvärk, yr, illamående, min syn blev rubbad (suddig och blinkade) samt helt ostadig på benen. Tänkte att det kunde vaa pga grav. Men inte så extremt på samma gång så Ringde 1177. Hon tyckte jag skulle åka till akuten Eller ringa 112! för det lät allvarligt. Men avvaktade eftersom jag hatar sjukan och la sig lite. Men nu på morgonen hade jag huvudvärk när jag vaknade.. Och vill inte släppa. Nojjar såå eftersom just mamma dog i stroke för 5 veckor sedan :/ Någon som känner igen sig och får det i graviditeten? V 7 (6+4)

Tycker du ska följa 1177s råd
  • AAS10

Försökte ringa för att få tid till KUB test, men självklart så har dom stängt just idag. Nu jobbar jag ju dag i två dagar, så kan ju inte ringa från jobbet utan och avslöja mig direkt =(

• AAS10
    mamiama skrev 2013-11-19 10:38:29 följande:
    Min fd svägerska gjorde två ks, kom ihåg hur jäkla ont hon hade när vi hälsade på henne på bb, verkar inte vara någon picknick!! Folk fattar inte hur glada vi ska vara för att vi har denna möjligheten till ks... Hur skulle det ha slutat annars i många fall?? Ni har fött barn MINST lika mycket som jag :)

Illamåendet håller i sej här, det där bakomliggande envisa illamåendet, å det är välkommet!

Tack för svar på min fråga! Nu känner jag mej liiite visare ;)
    Jag akutsnittades med min son, och jag hade inte alls ont faktiskt, var öm o så men jag var på fötterna jättesnabbt =)
  • AAS10
    Katharina85 skrev 2013-11-20 17:25:27 följande:
    Tips mot illamående mottages med förtjusning!!

jag köpte en clearblue enhet för illamående för 319kr värd pengarna men kan tyvärr inte ha den på jobbet dels för hygien o dels att det låtef som en mobil vibrerar hela tiden. Men fungerar o tar bort de värsta av illamåendet. Hade apt hela dagen idag så igår kväll tog jag en åksjuketablett så höll den på förmiddagen då de brukar vara som värst o tröttheten som brular komma med den sov ja bort. Skulle visserligen kunna somna nu på stående fot, men ändå...
  • AAS10
    Surrih skrev 2013-11-21 10:08:13 följande:
    Har inte funderat på vaccin ännu.. Blir nästan aldrig sjuk när jag väl blir det blir jag dock jätte sjuk. Låg skit dålig i influensa förra vintern dock.. Kan det bli biverkningar av vaccin? Har ingen koll på det där :p
    får man ta det när man är gravid? tror bara det är efter 2 trimestern?
  • AAS10
    Enenina skrev 2013-11-21 11:16:35 följande:
    läste att man kan ta det i andra eller tredje trimestern. Jag ska fråga om det på inskrivningen. 
    då e de nog försent o ta ;)
  • AAS10

Godmorgon tjejer. Börjar jobba om 30 min känner mig totalt omotiverad. Igår kunde jag knappt hålla ögonen öppna på jobbet så hoppas de känns lite bättre idag. Igår kom min sambo o tog mig för magen o sa beror detta på att du är gravid. Höll på o dö av skratt lät så skoj. Magen går helt klart inte o gömma länhre. Lie mindre idag tack o lov.

• AAS10
    Surrih skrev 2013-11-25 13:56:35 följande:
    Får man göra tidigt vul överallt?! Förutom här i Etuna verkar de som. Är ju evigheter kvar till vanligt UL :( stod med mina ömma korv fingrar och drömde mig bort bland nappar å blöjor igår på Ica haha
    Här får man inte heller det. bor i skaraborg, dock har jag fått beviljat en kub så jag får se bebis i vecka 13.
  • AAS10
    Surrih skrev 2013-11-27 07:40:00 följande:
    Det känns som mina gravsymptom har exploderat haha, igår mådde jag så illa att jag tackade nej till Max mat! Då äre faaan illa haha, så sambon fick snällt handla postafen och de hjälpte :) så fick i mig pizza ist senare på kvällen, maha. Tröttheten har också blivit värre. Somnar tidigt som en gammal tant känns det som. :p

Åh de lät inte som någon höjdare :( själv e de tvärs om är bara trött o ont i brösten såå skönt
Svar på tråden Julibebis 2014