• AAS10

Julibebis 2014

AngelandDevil skrev 2014-01-07 10:26:18 följande:
    Vad tråkigt att höra om era tuffa amningserfarenheter. Vill bara säga att om man gärna vill amma fastän det inte gick bra första gången ska man inte låta ens tidigare erfarenheter göra en missmodig. Bara för att det inte gick första gången betyder det inte att det inte går nästa gång! ? Om man vill amma såklart. Har ni funderat på att gå amningskurs? Finns gratis på de flesta ställen i Sverige och det är guld värt att gå på! Gick själv med första barnet. :) Man kan gå in och hitta info på www.amninghjalpen.se om man är intresserad eller pm:a mig för den delen. Själv vill jag definitivt amma bebisen när den kommer. Jag ammar fortfarande sonen också och om han vill fortsätta genom hela graviditeten så vill jag tandemamma (amma båda barnen samtidigt). :)

Jag hade problem med min amning efter tre månader då fick jag ett nässpray som fick mjölken o komma igång inför varje amning jag skulle göra. Den räddade mig totalt. Kan vara bra o veta att nått sånt finns. Var dock rät dyr o gick åt..... men ammade i tio månader
  • AAS10

Idag drömde jag att mitt kubb resultat kom. Vi var fyra som fick ta emot dom samtidigt. Jag fick 14/40.... jag blev helt förstörd i drömmen o gubben lämnade mig. Jaja jag borde ha svaret innan fredag iallafall. ...

• AAS10
    Malinh skrev 2014-01-07 19:45:05 följande:
    Jag svimmar jätte lätt.. O de beror på lågt blodtryck, troligtvis samma för dig! Försök o vicka på tårna när du står still och ha alltid något du kan stoppa i dig snabbt när det händer, o sätt dig ner!

Dextrosol är kanon o bära med sig
  • AAS10
    klarlack skrev 2014-01-08 00:51:10 följande:
    Finns det flera dom har gjort eller ska göra KUB?

Jag har gjort o väntar på svar
  • AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-01-09 09:07:35 följande:
    Fick någon av er bristningar vid era graviditeter?

Var fläckfri fram till vecka 37 då sprack jag så lite, Dock efter sonen föddes fick jag en enorm bristning på ett ställe o så sprack magen upp ännu mer. Så de där med att spricka för huden töjer sig... de köper jag inte. Såg i spegeln igår att jag har faktiskt en hel del som jag aldrig tänkt på.... men de stör mig inte om jag ska vvara ärlig. Dock uppskattar jag väl om jag inte spricker sååå mycket mer denna gång
  • AAS10

Beklagar verkligen hoppas att dom ändå hittar något ♥slag sen!!

Dimisi skrev 2014-01-09 11:49:47 följande:
    Vi har varit på kub nu. Fostret låg alldeles stilla och bm kunde inte hitta några hjärtslag. Vi ska in på ett vul senare i eftermiddag, men till 99 % är det kört. Känns hemskt!

• AAS10
    Llimen skrev 2014-01-10 05:45:34 följande:
    Välkommen hit! Roligt att vi blir fler! Jag väntar andra barnet m. Bf 11/7 och bor i Falköping. Vi har även en tråd för gravida i Skaraborg som du kan söka på(jag kan tyvärr inte länka från telefonen).

Välkommen då har vi samma bf. Tror dock bara de e vi som bor i Skaraborg o den här tråden
  • AAS10
    gubbenhilfe skrev 2014-01-10 12:18:14 följande:
    Jag är helt lyrisk! Vi kommer precis från KUB och fick sannolikheten 1/20000. Det kan ju inte blir bättre än så. Jag trodde inte att vi kunde få bra siffror. Liten var aktiv och for omkring och vinkade.
    Åh grattis, den sannorlikheten fick jag också =) 
  • AAS10
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 20:02:58 följande:
    Jag hoppas också på ett planerat snitt!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Samma här me verkar jäkligt svårt o få till med dagens läkare...
  • AAS10
    Sorg13 skrev 2014-01-11 09:41:08 följande:
    En fråga till er..socialstyrelsen rekommendera gravida från v 16 att ta influensavaccinet. Jag har aldrig tagit det och har väl haft influensa vid tre tillfällen på tio år. Så jag funderar på att låta bli. Läste i media idag att den är på gång i och med kylan är på väg och de säger att det huvudsakligen är svininfluensan i år. Vad ska ni göra?

Äh det är ingen idé influensa tiden är snart förbi. I november rekommenderas de att man vaccinerar sig om man ska göra de. Sedan e egentligen aldrig vaccin nyttig fö kroppen då de kan vq kvicksilver o sånt i det. Brukar själv alltid ta vqccinet då jag jobbar i vården.
Svar på tråden Julibebis 2014