Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

trz skrev 2014-01-24 22:05:22 följande:

Jag får det, blir yr och får hjärtklappning. Har en del sammandragningar också och min livmoder går upp till naveln.. Det känns tydligt när den blir så hård.. Tycker det är lite tidigt då jag tydligen bara är i vecka 14+1 enligt ul.. Men det kanske ska vara så, vad vet jag smile5.gif

Någon annan som har koll på vart livmodern slutar runt den här veckan?
    trz.blogg.se Amy 111019
    När jag väntade son så kändes det på samma sätt fast då mycket senare. Då tänkte jag att det var den tunga magen som tryckte mot nått. Men än så länge är den ju inte så tung så det borde ju inte vara anledningen nu.
  • gubbenhilfe
    MiniV skrev 2014-01-25 09:14:21 följande:
    Jag får det också. Så jag har slutat att peta på den. :P
    Jag kan ju inte låta bli. Vill ju lixom känna att den är kvar och växer.
  • gubbenhilfe
    HaBaNiTa skrev 2014-01-25 18:56:34 följande:

Ja jag är så sugen på en donkey. Men de är så jäkla dyra och vi köpte ju en ny för 1år sen när lillan föddes. Så känns surt att lägga ut så mkt pengar på en ny igen. Blir nog en begagnad isåfall eller en som jag beställer från Miami när morsan kommer tillbaka från sin resa. Hmmmm vet att det går att beställa billigare via nätet från ex Holland osv. Vi får se.

Jag tänker beställa vår Bugaboo från Holland. Blir drygt 20% billigare.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-25 21:28:55 följande:

Fick i veckan reda på att snabbtestet visar normala fynd, så de vanligaste kromosomavvikelserna finns inte. I samband med att jag fick beskedet hemskickat bad jag om att de skulle skriva ner könet också eftersom jag var för feg att fråga om det i telefonen. Han skickade det i torsdags och det skulle komma nästa vecka. Men vi fick hem det redan igår!! Och det är en liten tjej Solig Idag gick jag därför och köpte flera bebiskläder - bara klänningar och sånt i gammelrosa och brunt smile1.gif Inte så praktiskt kanske men sååå sött! Det är ju inte så mycket som kan gå fel nu. Visst kan man alltid få missfall. Och sen är ju svaret från den fullständiga kromosomanalysen kvar och likaså det syndrom som screenats speciellt för, men risken för dessa avvikelser är mycket liten! Och KappAhl har ju öppet köp i en månad så jag behöver inte bli påmind via kläderna om det inte går vägen. För dessa svar borde vi ha inom två veckor. Ja jag reserverar mig fortfarande för OM det blir ett barn. Men oj vad verkligt det blir med alla kläder!!

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Åh grattis! Både till trevliga besked och en liten tös.
  • gubbenhilfe

Vi har namntorka. Om det blir en flicka har vi kanske några förslag men blir det en pojke så är det helt tomt. Med första barnet var det tvärtom då hade vi pojknamn men inte flicknamn. Med andra graviditeten som inte gick vägen hade vi oxå pojknamn men inte flicknamn. Både gångerna har det varit pojkar så vi får väll hoppas att det är en liten flicka den här gången.

• gubbenhilfe

Förutom namn så funderar jag på inredning till barnrummet. Jag har tusen olika idéer och ju mer jag berättar för mannen desto blekare blir han. Jag tror att när jag ser ett fantastiskt barnrum så ser han bara pengarna försvinna. Mitt stora dilemma är att bestämma mig för vilken stil jag vill ha. Planen är i alla fall att ta första steget nästa helg och åka och inhandla säng, madrass och spjälskydd.

• gubbenhilfe
    trz skrev 2014-01-26 12:04:19 följande:

Åh finns det något roligare än att inreda barnrum?! När dottern kom bodde vi i en etta så hon fick inget eget rum. När hon var ett flyttade vi till en trea och jag fick äntligen inreda det rummet. Jag körde på flickigt med mycket vitt och rosa, ljust och fint. Sen har ju alla leksaker som har en tendens att fylla upp hennes golv så mycket färger att det liksom jämna ut sig
    Nu när nästa kommer blir det samma igen, han/hon (nej jag tycker inte om ordet hen) får inget eget rum från början, eftersom vi bara bor i en trea, men vi letar större lägenhet och börjar spara till hus så någon gång, snart hoppas jag, får jag äntligen inreda ett till barnrum. Cant wait!
    Ja, det ä verkligen det roligaste som finns. När vår son föddes hade vi inte heller något rum till honom så därför ska det bli extra kul den här gången. Jag är lite sugen på att scanna in en bil från en bilderbok som vi har och ha som fondvägg. Vi gjorde så till sonens rum när vi flyttade till vårt radhus och det blev jätte bra. Men sen så älskar jag tapeterna från Ferm Living så jag kan inte riktigt bestämma mig. 

Vi ska göra om sonens rum i sommar också. Han ska börja förskoleklass till hösten så vi tyckte att det var dags att hans rum fick en uppdatering. Så jag har två roliga projekt framför mig.

När det gäller färg så älskar jag rött och grönt så rummet kommer säkert att ha inslag av de färgerna i alla fall.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-26 14:17:09 följande:
    Hade ni sex innan ÄL eller under ÄL? Det sägs ju att om man haft det innan är det troligare att det är en tjej då flickspermierna är uthålligare, medan om det är runt ÄL så vinner pojksperierna för de är snabbare! Det stämnde i alla fall in på mig denna gången smile1.gif Sen vet jag anektotisk evidens för att cravings på fisk, citron och fräscha saker som sallad kan tyda på tjej (stämmer med mig) medan cravings på kött, apelsinjuice och choklad kan innebära en kille (stämde också på mig).

Vi hade sex innan ÄL och samma dag som stickan visade positivt, vilket ju är 24-36 timmar innna ÄL!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Vi hade sex både innan, under och efter ÄL så det var inte till så mycket hjälp.

När det gäller vad jag är sugen på så är det antingen sallad eller kalla fräscha saker eller en fantastisk ryggbiff från PM.

Vid mina två förra graviditeter har jag bara kunnat äta kall mat till en början. Sen med första sonen ville jag ha gula saker som ananas, gul paprika osv.

Det är nog bara att inse, jag får vänta tills RUL och hoppas att de ser nått då. Eller så blir det en överraskning.
  • gubbenhilfe
    HaBaNiTa skrev 2014-01-26 15:23:24 följande:
    Vi var precis o titta men jag blev bara irriterad . Känns som att allt som finns ute på marknaden nu är antingen skit i kvalité eller asdyrt!!! Ingen bra dag idag smile4.gif tjafsa t.o.m med maken. :'(
    Vad tråkigt att det blev så. Titta på vagn ska ju vara något kul.
Svar på tråden Julibebis 2014