Fiamedbarn skrev 2014-01-26 14:17:09 följande:
Hade ni sex innan ÄL eller under ÄL? Det sägs ju att om man haft det innan är det troligare att det är en tjej då flickspermierna är uthålligare, medan om det är runt ÄL så vinner pojksperierna för de är snabbare! Det stämnde i alla fall in på mig denna gången
Sen vet jag anektotisk evidens för att cravings på fisk, citron och fräscha saker som sallad kan tyda på tjej (stämmer med mig) medan cravings på kött, apelsinjuice och choklad kan innebära en kille (stämde också på mig).
Vi hade sex innan ÄL och samma dag som stickan visade positivt, vilket ju är 24-36 timmar innna ÄL!
Luck is what happens when preparation meets opportunity
Vi hade sex både innan, under och efter ÄL så det var inte till så mycket hjälp.
När det gäller vad jag är sugen på så är det antingen sallad eller kalla fräscha saker eller en fantastisk ryggbiff från PM.
Vid mina två förra graviditeter har jag bara kunnat äta kall mat till en början. Sen med första sonen ville jag ha gula saker som ananas, gul paprika osv.
Det är nog bara att inse, jag får vänta tills RUL och hoppas att de ser nått då. Eller så blir det en överraskning.