Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-02-08 22:01:57 följande:

Ja just det minns jag du skrev. Japp här blir det fyra tjejer som åker. Tog övernattning då det bara är jag som kör
    Kul. Vi har inte så långt att köra så blir det av så blir det nog bara över dagen.
  • gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2014-02-09 09:59:58 följande:

Vecka 19 idag och i morgon är det dax för rul. Ska bli så spännande men ändå läskigt med tanke på om nått e fel.

Åh vad spännande! Det kommer säkert att gå jättebra.
  • gubbenhilfe
    JarmoRocker skrev 2014-02-09 09:02:46 följande:

Jag väntar också första barnet! Läser varje dag men skriver aldrig...

I torsdags var vi på Rul, allt såg bra ut & bm trodde det var en tjej! Vecka 20 idag och jag är vrålförkyld. Tråkigt som sjutton ????.

Apropå på vagn så fick vi syn på en svindyr Emmaljunga. Mondial delux classic tror jag den heter. Kostar över 9000. Så mycket pengar vill vi inte lägga. Attans att vi såg den bara! Sååå snygg, nu har vi fastnat för den...

Det finns en grupp på Facebook som heter barnvagnar, du kan ju alltid kolla där om det är någon som har en till salu. Man brukar ju komma lite billigare undan om man kan tänka sig en begagnad vagn. Många som är med i den gruppen är helt barnvagnstokiga och byter rätt ofta så chansen att hitta en är nog rätt stor.
  • gubbenhilfe
    AAS10 skrev 2014-02-09 11:03:08 följande:
    Det gör det säkert, men man nojar sig ändå, hoppas liten vill skylta med vad det är för kön, jag och en kompis kallar den för göran idag, men blir de en tjej så får den heta Astrid till den har fått ett riktigt namn..... 

så vem vet, vad det blir....
    Jag vill oxå veta. Skulle det vara en blyg en där inne så har vi sagt att vi åker till Malmö och gör ett könsultraljud. Jag kommer dö av nyfikenhet om jag inte får veta.

Vi kalla liten för ärtan men det känns lite missvisande nu när den faktiskt börjar bli rätt stor.
  • gubbenhilfe
    Kaninkokerskan skrev 2014-02-09 11:14:17 följande:

Jag googla och kikade lite på barnvagnar, visste ni att det går att köpa skidor till barnvagn? :)

Jag har läst det men aldrig sett det på riktigt. Kan säkert vara användbart lite mer uppåt i landet men i Småland lyser snön med son frånvaro.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-02-09 11:21:26 följande:

När jag väntade sonen var jag typ yngst med mina 38 år i den tråden jag var i, och nu är jag äldst. Hade varit kul att vara mitt emellan nån gång!

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Då får satsa på det till bästa barn.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-02-09 11:28:50 följande:
    Det blir nog svårt! Om jag inte hittar en pensionärsgraviditetssida
    Hahahaha!
  • gubbenhilfe
    lillagreizn skrev 2014-02-09 12:32:56 följande:
    Måste väl vara fler än jag som känt sparka, tänkte ligger ju i mitten? Kände första igår Glad
    Jag har precis gått in i v. 17, tror att jag kanske kan ha känt bäbisen men är ändå lite osäker. Med första barnet dröjde det rätt länge, min förra graviditet avslutades i v. 17 och då hade jag inte känt bäbisen alls. Jag vill gärna börja känna den snart. Man blir ju lite nojig när man inte längre har kvar några symptom och inte heller känner bäbisen. 
  • gubbenhilfe
    trz skrev 2014-02-09 15:43:04 följande:

Någon som vet ifall moderkakan oftast sitter på samma ställe? Hade den i framvägg sist, tänkte om det är större risk att den sitter där nu med eller om det bara är en tillfällighet?

trz.blogg.se Amy 111019
    Med fösta hade jag den bak, vid andra graviditeten var den fram och när vi var på UL i v. 12 i den här graviditeten så var den bak. Så i mitt fall har det varit varannan gång.
  • gubbenhilfe
    klarlack skrev 2014-02-09 17:20:30 följande:

Det är lustigt det där med moderkakan fram eller bak tycker jag. Alla verkar ha sån stenkoll men detta är min 3e graviditet och har inte fått reda på det en enda gång. Frågade sist men det är ingen som dom säger här utan att man frågar. Hur vet dom det? Känns det eller ser man det på UL? Haha bra koll jag har.

Med första och tredje frågade jag. Med nummer två gjorde vi fostervattenprov och då berättade han att han var tvungen att sticka genom moderkakan.
Svar på tråden Julibebis 2014