-
Förstår det. var det någon speciell vagn som du fastnade för? Tänkte att de flesta kan man ju hitta på Blocket och då får man ju ner priset ordentligt.HaBaNiTa skrev 2014-01-26 15:51:35 följande:Ja jag vet är så himla ledsen
-
Jag tycker jättemycket om den båda! Framförallt Holger.Hilmas Mamma skrev 2014-01-26 00:35:16 följande:
Vi hade bestämt tjejnamn, men har ångrat oss o oxå bestämt nya namn både till pojke o flicka!! IRIS eller HOLGER blir det!! ???? -
Ja det gör det verkligen. Min son är döpt efter min farfar Max. Hade han blivit en flicka så hade han hetat Edith som min mans farmor hette i mellannamn.Hilmas Mamma skrev 2014-01-26 19:11:37 följande:
Tack! Ja Iris är efter min mammas moster som jag stod väldigt nära!! Vi hade egentligen bestämt oss för Edit, (efter min mammas mormor) men tyckte inte att det passade in i vår familj på nåt sätt... Pojknamn hade sambon som förslag Melker från början eftersom vi hade det som spikat namn på dottern innan hon kom, men jag tyckte det var " förbrukat" på måt sätt.... O jag hade Loke, men det gillade inte sambon.... Men så säger sambon en kväll för ett par veckor sen helt apropå "Holger då? Det hette min morfars bror!" O jag blev kär direkt!!! Passar ju dessutom ypperligt ihop med Hilma!!! ??
När vi var gravida 2012 så var det tänkt att det barnet skulle ha hetat Sixten. Jag älskar verkligen det namnet men jag kan inte med att det här barnet skulle heta Sixten det är för mycket tunga känslor förknippat med det. Och som du säger, det är liksom förbrukat.
Den här gången hoppar vi släktnamn även om jag är väldigt förtjust i idéen. Får vi en flicka så är vi lite inne på Alice eller Selma. Jag gillar Molly men vi har ett par vänner vars dotter heter Molly så mannen vägra. -
Jo, den är ju det. Vi ska köpa en Buffalo och tänker beställa den från Holland. Där kommer den att kosta ca 9 200 kr. Vilket egentligen är galet mycket pengar men å andra sidan så är andrahandsvärdet väldigt högt också så när vi väl säljer vagnen så kommer vi att få tillbaka rätt mycket av de pengarna. Så i slutänden kommer vagnen att ha kostat oss mellan 3-4 000 kr. Visst får man ligga ute med pengarna men jag tycker ändå att det känns rätt så ok.HaBaNiTa skrev 2014-01-26 22:45:04 följande:Donkey är ju bäst men så jäkla dyr hur man än vrider o vänder tycker jag
Om du skulle beställa en Donkey från Holland skulle den kosta ungefär 11 800 kr, säljer du den sen på Blocket om 2-3 år så får du, som det ser ut idag, ut ca 7-8 000 kr och då har den ju inte kostat er mer än 3-4 000 kr. -
Då får man reklamera. Normalt tar det en vecka. Efter vad jag har kunnat läsa mig till så har det varit lättare för dem som köpt från Holland direkt än för de som behövt vända sig till butik i Sverige.AAS10 skrev 2014-01-26 23:11:06 följande:
Jag e lite nojig jahmg när de gäller köp utomlands, vad händer om vagnen går sönder? -
Vad jag har kunnat läsa mig till så ska du ha den inom en vecka om de har den på lager. Och på den sida som jag tänkt beställa från så står det om den finns på lager eller ej. Men jag kommer att beställa vår i april i alla fall.HaBaNiTa skrev 2014-01-27 01:15:02 följande:Jo det är sant ska nog kolla upp och om jag nu säljer våran Emmaljunga 2012 så kan man ju lägga de pengarna på den oxå. Vet du hur lång leveranstiden är om man beställer från Holland?
-
Jag är ju av den åsikten att ärlighet varar längst och för min del har det alltid fungerat. Börjar en nu tjänst om tre veckor och var väldigt tydlig med att med att jag var gravid och bara skulle hinna jobba i fem och en halv månad innan jag går på föräldrarledighet. De ville ha mig ändå.mmod skrev 2014-01-27 19:34:49 följande:
Behöver era tips nu :)
Det är såhär att jag är månads anställd och har schema tills 9mars...chefen vet inte att jag är gravid och dessutom ska hon sluta nu det närmaste (fortsätter tills vi fått en ny chef) och jag vet inte hur jag ska göra ?! Mina planer är att OM jag inte får fast kan jag se om jag kan få arbeta tills maj kanske även juni sedan ta ut havandeskap penning då min bm sa att jag garanterat kommer få det med tanke på mitt jobb (jobbar i hemtjänsten 100% tjänst). Men om jag berättar ni kommer jag troligtvis inte få förlängt eller fast och berättar jag inte kanske jag inte Heller får förlängt eftersom jag har en del frånvaro pga mycket migrän som tyvärr blivit sämre sedan graviditeten :( är så kluven just nu om hur jag ska göra :(
Vecka 17 (16+3)
-
Ja det är inte lätt att veta hur man ska göra. Jag resonerade som så att om jag inte får jobbet för att jag är gravid så vill jag inte jobba där ändå. Men å andra sidan så hade jag ett fast jobb när jag sökte den här tjänsten och då är det kanske lättare att resonera så.mmod skrev 2014-01-27 20:19:54 följande:
Jo absolut men jag har en känsla av att De Inte kommer ge mig fast om jag är gravid, då tjänar de mer på att anställa någon ny när jag ändå försvinner i maj/juni typ :/
-
Herre Gud! Ni har ju gått igenom alla föräldrars värsta mardröm. Jag kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste vara.Det gör ont i hela mitt hjärta att läsa om er dotter.Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-28 22:32:26 följande:Vi har inte datorn längre.
-
Jag har det så till och från. Vissa dagar är det jättejobbigt och andra dagar känner jag knappt av det alls.Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-28 22:36:53 följande:Nån som får extremt ont i ligamenten om ni ligger för länge i en ställning i sängen. Jag har extremt ont när jag rör mig i sängen från fosterställning till raklång. Hugger nått fruktansvärt.