Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

AAS10 skrev 2014-02-03 19:40:10 följande:

Jag brukar ta alvedon faktiskt.....
    Jag tar oxå alvedon. Vad som är farligt och inte farligt varierar hela tiden tycker jag. För mig handlar det om sunt förnuft. Jag kanske inte ska trycka i mig tre alvedon om dagen i några veckor men att ta en tablett för att klara av att somna en kväll tycker jag är helt ok. Bäbis mår ju inte bra av med mamma som lider heller. Så tänker jag i alla fall.
  • gubbenhilfe
    HaBaNiTa skrev 2014-02-04 15:50:59 följande:
    Så fiiiin mage o vilken snygg tatuering smile1.gif vill också ha så smile5.gif
    Tack. Det är min man som gjort dem båda.

Han är en väldigt duktig konstnär och jobbade som tatuerare i några.
  • gubbenhilfe
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-04 16:01:16 följande:

Jättefin mage!! Ska försöka få till en bild jag oxå o lägga upp sen!! Tycker själv inte att det hänt nånting med magen de senaste veckorna... Kan iofs bero på att jag gått ner ca 5 kg sen inskrivningen 17/12!! ????
    Tack. Jag har bara går upp strax under ett kg, men det fanns nog en del plats från början. Tycker inte heller att det händer så mycket men när man jämför så här så syns det en del.
  • gubbenhilfe
    tuvaaan skrev 2014-02-04 19:27:58 följande:

Har inte skrivit nått här på länge. Men har snart klarat av veckan16 (15+4) idag. Tycker själv att jag börjar få liiiiiite mage. Men ingen annan ser, och vågen står på samma som alltid ca 63) nu börjar jag bli nojig när jag ser alla andras bilder. Kan något vara fel? :(

Är det ditt första barn? I så fall är det inget ovanligt alls att det tar lite tid innan det syns.
  • gubbenhilfe

Jag blir så trött på min svärfar att jag kan dö. Hans andra barnbarn (min sons kusin) är så himla bra! Till att börja med träffar han hen 3-5 gånger i veckan, minst. Vår son träffar han typ en gång i månaden. Vi bor alla i samma stad. När vi väl träffas så berättar han hela tiden om hur himla duktig hon är på allt. I dag konstaterade han att hon kommer ju hoppa över krypande och börja gå snart. Det grundar han på att när han ska sätta henne i hennes stol så stretar hon emot och vill stå. Ungen är snart sju månader och kan inte sitta själva än. Nej, jag tror INTE att hon kommer gå snart! Hon är bara som alla andra unga som mycket hellre står i knät och hoppar än sitter själv i sin stol. Morr, morr!

• gubbenhilfe
    mmod skrev 2014-02-05 06:35:41 följande:

Blev hemma från jobbet idag, kommer knappt ur sängen för de gör så ont i varenda kroppsdel....kände att min bebis är viktigare än pengar och att jag måste lyssna på kroppen!

Min mage har växt rätt rejält, men har moderkakan i framvägg så har inte känt tydliga rörelser ännu vad jag vet :) känner mig orolig att nu när de flesta av er börjar känna sparkar så kanske det är något fel på mitt barn....rul om en vecka och tänker bara på att tänk om det inte lever längre...vecka 18 (17+5) idag

Jag är osäker på om jag har känt bäbisen. Jag tror inte att du behöver oroa dig. Det är olika för alla.
  • gubbenhilfe
    Malinh skrev 2014-02-07 12:57:39 följande:
    Hänger inte med hur alla räknar.. Jag har bf 27 juli o byter vecka på måndagar?
    Jag tror det beror lite på vilken app man använder. Jag har BF den 25/7 och byter v. På torsdagar men en app, på fredagar med två andra och lördagar med resten. Men om någon frågar utgår jag från den från 1177 och då byter jag på fredagar. Alltså går jag in i v. 17 idag.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-02-07 14:43:30 följande:

Klurar på babyskydd. Alltid haft akta graco och vart super nöjd. Nu funderar jag dock på om den får platts mellan flickornas stolar. Tror maxi-cosi med bas är smalare... vad andvänder ni??

Vi hade acta graco till sonen men tänker köpa maxi cosi den här gången. Mest för att vi ska ha en bugaboo Buffalo och jag kunde inte se att det fanna fästen till actas babyskydd.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-02-07 17:13:55 följande:

Man räknar olika beroende på hur lång mencykel man har och när man har ÄL osv, sen kan det ju ändras vid ul efter mätningar på barnet.

Fast när man väl är gravid så spela det väll inte längre någon roll hur lång cykel man har. En vecka är ju en vecka, tänker jag.
Svar på tråden Julibebis 2014