Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Blev så överraskad idag. Plockade fram skötväskan som vi köpte när jag var gravid 2012. Vi hann ju köpa på oss litegrann innan det gick år skogen. Bärbar tittade igenom den så hittade jag tio helt oanvända haklappar från IKEA som jag inte har något minne av att jag köpt. Det bästa med det hela är att dessa haklappar inte längre säljs och det har retat mig rätt mycket. Nu kan jag strunta i det då tio stycket bör tillräckligt.

• gubbenhilfe
    gubbenhilfe skrev 2014-02-02 12:49:02 följande:

Blev så överraskad idag. Plockade fram skötväskan som vi köpte när jag var gravid 2012. Vi hann ju köpa på oss litegrann innan det gick år skogen. Bärbar tittade igenom den så hittade jag tio helt oanvända haklappar från IKEA som jag inte har något minne av att jag köpt. Det bästa med det hela är att dessa haklappar inte längre säljs och det har retat mig rätt mycket. Nu kan jag strunta i det då tio stycket bör tillräckligt. smile2.gif

Jäklar vad konstigt det kan bli när man skriver på telefonen. Hoppad ni fattar vad jag vill säga i alla fall.
  • gubbenhilfe
    Euphemia skrev 2014-02-02 14:19:45 följande:

Har någon av er gått upp något än? Jag har fortfarande inte gått upp, men äter för glatta livet smile1.gif

Jag har gått upp ett kilo tror jag. Är i v. 16. Med mitt första barn gick jag upp 20 kg. Har inga planer på att gå upp lika mycket den här gången. Den sista månaden med första barnet åt jag minst en liter gräddglass om dagen, supergott men kanske inte det bästa för vikten.
  • gubbenhilfe
    Kaninkokerskan skrev 2014-02-02 17:55:39 följande:

Hej! Kikar in här för första gången. Jag har Bf 16 juli, har 3 MA/MF bakom mig. Men jag har även ett barn född 08. Jag har spytt sedan vecka nio tills nu. Jag mår mycke bättre nu, men spyr ibland bara. Kul att få läsa och få skriva av sig i forumet!

Välkommen. Jag har oxå ett barn fött -08 och hoppas på ett andra nu i juli.
  • gubbenhilfe
    Kaninkokerskan skrev 2014-02-02 18:19:46 följande:

Va roligt, då har/får vi jämn gamla barn gånger 2!! Jag ville haft barn tidigare, men tyvärr så har det vart lite svårt att behålla graviditeterna.
    Vi har oxå velat ha ett andra barn ett tag. Började försöka i september 2011. Det här är tredje gången under den tiden vi är gravida och den här gången känner jag på mig att allt kommer gå vägen.
  • gubbenhilfe
    Poison82 skrev 2014-02-03 13:12:11 följande:

Har ni instagram? Och vad heter ni där i så fall?

Jag heter gubben_hilfe på Instagram.
  • gubbenhilfe

Nu har shoppingdjälvulen fått tag i mig. Jag visste att det här skulle hända när jag började må bättre. I helgen beställde jag täcke, kudde och lakan till vagnen. Och idag kompletteringsbeställde jag en solsufflet till vagnen. Var på IKEA i lördags men där lyckades jag i alla fall lägga band på mig.

• gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-02-03 16:51:44 följande:

Vill oxå handla men måste vänta till efter ul
    Vi har haft tre UL redan så jag kör på. Men jag väntar lite med kläder till efter RUL då jag förhoppningsvis får veta vad det är för sort. Jag vill så gärna köpa en massa klänningar men av någon konstig anledning tycker min man att det är dumt att göra det innan man vet att det verkligen är en liten tjej... Så jag får snällt vänta.
  • gubbenhilfe
    drömmaromsmått skrev 2014-02-03 17:31:45 följande:

Vi hade rul idag och det var en liten tjej (vad bm kunde se) som låg och kliade sig på örat och kissade för fullt där inne.

Var oense med vulet i v6 som sa att idag var 17+3 Medan mensen sa 18+0 och mensen stämde bäst och jag är nu i 17+6 med bf 7e juli :)

Åh! Grattis till en liten tös. Jag är supernyfiken och tycker det känna som en evighet tills RUL den 27/2.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-02-03 17:49:49 följande:
    Att killar ska vara så irriterande logiska jämt! ;-09
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Eller hur?!
Svar på tråden Julibebis 2014