Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-01-20 21:02:41 följande:

För det är nämligen mitt bekymmer... hund och barnvagn. Visst hundburen är inte stor men osäker på om det kommer få rum. Sen har mina stora töser fortfarande bilstol. Britax med ryggstöd och tror inte dom hinner bli 134 cm så dom får sitta utan innan bebisen kommer så måste ha en bilstol som får rum emellan deras stolar. Vill ha alla barn säkert i bilen och litar inte på att det verklihen går att koppla ur airbag så barnförbjudet i framsätet.
    Jag kan ju inte så mycket om bilar men V70:n är rymlig.

Om du är orolig för airbagen så kan ni köra till verkstaden så kan de koppla ur den ordentligt, inte vara med nyckeln. Men den är ju inte så kul att sitta i mitten som vuxen så det kanske är lika bra att ha alla tre där bak.
  • gubbenhilfe
    EmSaH skrev 2014-01-20 21:19:05 följande:
    Jag vill ha en vinröd v40, tycker de är såå fina! Dock så är den inte så rymlig, så det kommer inte bli en sån. Men hade jag gått efter bara utseende hade jag velat ha en sån smile1.gif de nya volvomodellerna är snygga tycker jag, och särskilt v40n har jag blivit lite kär i smile5.gif
    Jag skulle vilja ha just V40 som andrabil men ska jag ha råd med det behöver jag nog skaffa mig ett jobb till.
  • gubbenhilfe
    EmSaH skrev 2014-01-20 21:58:50 följande:
    Haha, ja. Det är ju tyvärr inte gratis med bilar smile5.gif
    Nä det ju inte det.

Tror inte jag skulle hinna med ett jobb till. Jobbar heltid, pluggar på halvfart, har en son på 5 och är gravid. Nä, ett extrajobb går bort och där med även en V40.
  • gubbenhilfe
    HaBaNiTa skrev 2014-01-20 22:58:08 följande:

Tack alla för välkomnandet ???? någon som mår/mått illa enbart på kvällarna antingen nu eller tidigare graviditeter?

Jag mår illa på kvällarna. Brukar börja när jag kommer hem från jobbet vid fem och sen blir det riktigt illa när jag har ätit. Fast jag är rätt glad ändå. Fram tills för ca två veckor sedan mådde jag så dåligt att jag hade problem att sköta mitt jobb. Känns som jag sov bort hela december.

I mina tidigare graviditeter har jag kunna hålla illamåendet i schack genom att äta men den här gången blir det värre när jag äter.
  • gubbenhilfe
    EmSaH skrev 2014-01-20 23:06:24 följande:
    Jag har med barn på 5 år smile1.gif har ni berättat för sonen ännu? Vi har inte sagt något än, tänkte vänta till efter ultraljudet. Hon kommer bli såå glad!

Jag berättade för min mamma idag. Visade henne några dregglisar jag sytt. Hon undrade vem jag sytt dom till. Mig sa jag. Dig?! Du ska väl ändå inte ha dregglisar?

Nej, men till bebisen sa jag då. Hon blev överlycklig! Är det sant? Ska jag bli mormor igen? Du skojar inte nu va? Du får INTE skoja om sånt. Haha, lilla mamma <3
    Vad härligt med en sådan glad reaktion.

Vi berättade för vår sin rätt tidigt. Jag har mått rätt dåligt och när han sa att mamma kommer aldrig bli frisk och frågar om jag håller på att dö så kände vi att det bar bättre att berätta. Han blev jätteglad. Max är en sådan förståndig liten pojke. Vi var ju gravida 2012 men den graviditeten slutade i v. 17 så Max är medveten om att det kanske inte alltid går som man vill. När han skulle berätta för farmor och farfar så sa han: mamma har en bäbis i magen, vi får hoppas att den vill komma ut den här gången.

Han blev även själaglad efter vi hade varit på KUB och berättade för honom att bäbisen mådde bra och simmade runt i mammas magen och vinkade.
  • gubbenhilfe
    lillagreizn skrev 2014-01-21 11:00:45 följande:
    Gud så skönt, vi hämtade ny bil förra veckan och för oss  blev det en mitsubishi outlander! Superfin! Glad
    Härligt!
  • gubbenhilfe

Idag är jag extra glad att jag har sagt upp mig. Blev rejält osams med en kollega och det ska bli så förbannat skönt att slippa honom! Morr morr.

• gubbenhilfe

Jag har funderat lite på ett babynest men undrar lite när det är tänkt att man ska använda det?

• gubbenhilfe
    Sweet life skrev 2014-01-22 19:12:01 följande:
    När som helst? I sängen om man samsover, i soffan om man inte orkar/kan hålla bebisen hela tiden. Det är ju en lite trängre plats som påminner lite om livet i magen. Bebisar brukar tycka att det är mysigt och rogivande.
    Det var nästan det jag tänkte. Då hoppar jag nog det. Vår son sov inte hos oss jag och mitt mål är att liten i magen inte heller ska göra det.
  • gubbenhilfe
    HaBaNiTa skrev 2014-01-23 09:23:16 följande:
    De trycker inte upp bilderna det är sånt som man kan köpa i affärer som man stryker på. Dessutom har jag namn på den tjejen som syr då hon finns på fb och är med i en grupp där. Tror inte att ,om man är oseriös, att man då vågar visa upp hela sitt liv där med barnen och allt eller??? Jag frågade henne om jag fick lägga ut hennes hemsida här och varför skulle hon tillåta det isåfall? Om folk nu blivit lurade av henne så varför är hon inte anmäld till Konsumentverket?
    Trycken som man köper är ju för privat bruk. Det är en helt annan sak att sälja och tjäna pengar på dem. Om jag inte är helt ute och cyklar så är det Disney som äger Nalle Puh och det är övernitiska i att skydda sina varumärken.
Svar på tråden Julibebis 2014