Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Blivandetrebarnsmor skrev 2014-01-23 09:59:14 följande:

Jag kan heller inte se att det är olovligt. Jag arbetar i en butik där vi säljer tex oblatbilder till bakverk med både Musse pigg och nalle puh. Många gör bakverk och säljer. Samma sak med påstrykbara bilder för textil. Så länge det är i mindre summa ( kommer inte ihåg vilken) så behöver man inte ha ett företag med f-skattesedel. Så bildmässigt är det säkert inga problem. Huruvida företaget sköter leveranserna är en helt annan sak enligt mig. Nästena är en både fina och prisvärda om jag får tycka!

Fast om man måste ha företag eller om man säljer upphovsrättsskyddat material är ju två helt olika saker. Både trycken och oblaten är avsedda för privat bruk och inte för vidareförsäljning. Sen är väll sannolikheten att man ska åka dit minimal men oavsett så är det inte tillåtet.
  • gubbenhilfe
    gubbenhilfe skrev 2014-01-23 14:35:51 följande:
    Fast om man måste ha företag eller om man säljer upphovsrättsskyddat material är ju två helt olika saker. Både trycken och oblaten är avsedda för privat bruk och inte för vidareförsäljning. Sen är väll sannolikheten att man ska åka dit minimal men oavsett så är det inte tillåtet.
    Och jag menar så klart varumärkesskyddat.
  • gubbenhilfe

På tal om något mycket roligare än varumärkesskydd. Vi har fått tid för RUL, den 27/2 är det dags. Längtar tills dess. Hoppas att de kan ses om det är en pojke eller en flicka.

• gubbenhilfe
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-23 15:50:58 följande:

Måste bara fråga. I vilken vecka har ni fått/ska göra RUL?

Jag har fått en tid den 5/2 och är då i v 19 (18+5). Tycker det är lite väl sent om de skulle upptäcka något fel.

Jag kommer vara i v. 20, 19+5. De vill väll helst göra VUL någon gång mellan 18-20 fullgångna veckor.
  • gubbenhilfe
    gubbenhilfe skrev 2014-01-23 16:02:17 följande:
    Jag kommer vara i v. 20, 19+5. De vill väll helst göra VUL någon gång mellan 18-20 fullgångna veckor.
    Och jag menade ju så klart RUL och VUL...
  • gubbenhilfe
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-23 16:05:35 följande:
    Men skulle de upptäcka något fel så måste man ju ha Socialstyrelsens tillåtelse att avbryta. När jag väntade mina tre första 1995-2000 så gjorde de RUL i v 16+0 till 17+0.
    Jo, så är det ju men när jag väntade sonen 2007 så kom vi in i vad vi trodde var 18 fullgångna veckor men blev flyttad 11 dagar så jag var bara i v 16+3 så vi gick göra ett nytt UL eftersom allt inte var färdigutvecklat än. Och kan man ändå inte se allt som ska ses så känns det ju lite onödigt att göra det tidigare.
  • gubbenhilfe
    EmSaH skrev 2014-01-23 19:15:41 följande:

Ska ni ta reda på könet? Vi ska inte göra det, fast jag är lite sugen denna gången smile5.gif men sambon vill inte, och så stor roll spelar det inte för min del att få veta innan smile1.gif

Jag vill veta. Jag är på tok för nyfiken för att inte fråga.
  • gubbenhilfe
    o0Mia0o skrev 2014-01-23 22:23:05 följande:

Appråpå felskrivningar, någon annan som haft lite "gravidhjärna" än? Jag är lite små förvirrad titt som tätt och tror att hormonerna ligger bakom. Haha. Jag hoppas det i alla fall.

O ja! Jag säger och gör en massa inte så speciellt smarta saker. Vilket min man tycker är mycket underhållande...
  • gubbenhilfe

Vi försökte göra ringtestet men ringen rörde sig inte alls. Undrar vad det innebär. Att den är en hen kanske...

• gubbenhilfe

Om jag trycker lite lätt på magen där jag tror att livmodern är så får jag en lätt obehaglig illamående känsla. Är det någon mer känt så?

Svar på tråden Julibebis 2014