• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

Uteungar: du kunde ha beskrivit mig med ditt illamående. Första grav. som inte gick som det skulle - Konstant illamåendekänsla. Andra gången illamående med uppkast fast bara dagtid. Tredje gången spydde jag dag och natt till mån 5-6 något.

Hormoner mymlar det om här i a fall. Eftersom vi bjudit över vänner på vinkväll i dag kände jag mig tvungen att testa Stenblankt så ingen bebbe på G, bara hormoner :-P

• uteungar

Ja det var inte alls roligt med illamående och spya. Okej, men håller tummarna att mensen kommer så det går lättare att ha koll. Ibland tror jag att jag är gravid trots kopparspiral. Igår kväll blev jag helt plötsligt sugen på ost. Getost, mögelost osv. Sånna ostar som jag egentligen inte gillar. Sökte på google och det börjar rinna från munnen typ ;) Jag få dilla på andra saker också. Vi sitter och funderar och funderar på när jag ska ta ut spiralen. Men vi får vänta tills vi vet i april hur det blir med jobb för sambon och hur det blir med huset. Sambons mormor somnade in för 1,5 vecka sedan. Så i april borde vi få tillgång till huset.

• SommarDahlia

Har nu i veckan fått ett vik på ett toppenställe efter min uppsägning. Det finns goda chanser för fast anställning och jag är förstås jätteglad! MEN nu måste vi nog vänta med bebis :( Jag vill inte bli gravid under en eventuell provanställning och även om jag har jobbat inom samma område innan så vill man ju arbeta in sig ordentligt innan man ska gå hem isåfall... Angenäma problem egentligen jag vet! Jag är under 30 och barnen är fortfarande rätt små även om vi väntar ett år, men lite snopet på nåt vis när vi planerat att börja göra bebis april 2014 sen över ett år tillbaka..

Hur är det för er andra nu? Börjar ni klättra på väggarna snart i väntan på att få försöka? :)

• Titt ut

Kul att du fått nytt jobb! Förstår att det känns snopet att vänta ett år. Jag har inte börjat tillåta mig själv att klättra på väggarna än då vi inte ska börja förren i augusti Men längtan är stor!

• uteungar

Grattis till det nya jobbet! :) men förstår att det blir lite kenpigt att bli gravid nu. Jag klättran inte på väggarna än och vi har inte riktigt bestämt än när vi ska börja. Vi måste som sagt se hur allt blir med jobb för sambon och när vi får tillgång till huset. Men hoppas på att börja bebistillverkningen i juni :)

• minneli

Vi har inte riktigt bestämt oss för trean än. Jag var helt säker för bara någon vecka sedan och sen tänker jag på att jag inte vet om jag orkar. Och att yngsta precis fyllt ett och att det är så skönt att hon är mer ett barn än en bäbis...

• chiqita

Igår fick jag andra dagen på raken höra frasen "your glooming" direkt efterföljt av "are you pregnant". Exakt samma ordföljd båda gångerna. När jag berättade för min bästa väninna sa hon, "fick sama känsla när jag såg dig, men vet ju att ni inte försöker"... Men det är ju det vi gör... Har gått å känt mig småkymig ett tag men kollade ju för en vecka sedan för att vara säker då vi skulle dricka vin. Ingen mens efter stavuttag. Inte det minsta sugen på godsakerna igår på födelsedagsfest, tyckte inte vinet smakade gott också dessa kommentarer. Borde jag testa igen? Haha!

• eko my

Hej! Jag hakar gärna på i denna gruppen! Vi har iofs precis börjat tänka på att en trea vore på sin plats men det är rätt fint att kunna dela tankarna med något.

Har en son innan på 3,5 och en dotter på 16 månader. Skulle gärna haft en decemberunge, men jag antar att det är mycket att önska.. hihi..Gift sedan 6,5 år tillbaka (omg va tiden går).. Drömmer om ett hus lite på landet..

Vilka är ni?:)

• eko my

never mind.. jag läste ikapp lite så nu vet jag lite hur det ligger till med er i gruppen.. :)

här har graviditeterna varit ganska lika innan.. 08 hade vi ett tidigt mf men sen har båda graviditeterna varit ganska milda. Mår illa men har aldrig spytt, får foglossning på slutet men inte så jag behöver kryckor liksom.

Samma förlossningarna.. helt ok måste jag säga.. med sonen låg vi inne på bb i ca 9 timmar.. med dottern (2an) 28 minuter.. så även där verkar det bättra sig..haha!

Jag har inte ätit några piller eller något eftersom jag bara mår dåligt av dom, därför har jag bestämt mig att aldrig äta p-piller igen. Vet dock inte om jag ska ge spiral en chans den dagen jag bestämt mig att nu är det nog.
    Är 31 år och med sonen tog det kanske tre månader eller något tror jag. Med dottern tog det på första försöket. :P Så där är jag i det ni pratat om.. :D

• Titt ut

Chiqita: ojdå vad härligt att få höra det. Ja du kanske borde testa igen. eko my: Hej! Vilka månader är dina barn födda i? Varför vill du ha barn i december?

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)