• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • gladamamsen

sh1980 -Roligt?eller hur man ska säga medfler som gör mycket på en gång ;) Närplanerar ni börja försöka?

Vi börjar i augusti men vill inte närmare säga vart så jag hålls anonym en stund till;)

• gladamamsen

Alltså vi börjar bygga iaugusti..bebisverkstan funderar jag på än..jag vill men jag vill också gå ner 7kg först.:(..

• SH1980

Jo det är roligt! Vi bygger ju egentligen inte själva då vi endast betalar några andra som gör det. Vi köper dock in mycket material på egen hand och det är många beslut som ska tas så det tar tid ändå. Vi har inte bestämt oss till 100% om vi vill ha ett tredje barn, men vi tror det. I så fall börjar vi i fr.o.m. Augusti kanske. Går tillbaka till jobbet i september.

• chiqita

Novsep: började med multivitamin för kvinnor i höstas redan, men är "periodare" så glömmer ta var dag numer... :-/

Osäker på vad som räknas som börja. Staven ute i jan men fortsatt ingen mens och innan kroppen fattat galoppen kan vi ju inte köra på. Skulle det bli så blir det.. Förhoppningen var dock april-maj..

Ligger just nu hemma med magsjuka.. Vill inte kasta upp (har inte gjort sedan jag var gravid sist), men känner hur det närmar sig.. Urk!!

• gladamamsen
    SH1980 skrev 2014-03-03 16:11:19 följande:
    Jo det är roligt! Vi bygger ju egentligen inte själva då vi endast betalar några andra som gör det. Vi köper dock in mycket material på egen hand och det är många beslut som ska tas så det tar tid ändå. Vi har inte bestämt oss till 100% om vi vill ha ett tredje barn, men vi tror det. I så fall börjar vi i fr.o.m. Augusti kanske. Går tillbaka till jobbet i september.

Ah precis :) Mannen är inom brancen och vill göra det mesta själv..vi har bara beställt skalet påhuset och fortsätter därifrån..räknar med att bygga 1,5år.Jag började jobba deltid kvällstid ihöstas å e på såvis hemma med barnen på dagarna.Vi vill ha ett tredjebarn och visst skulle det vara roligt att börja på nu med detsamma..vi villgärna ha dem ganska nära vi har en tjej född2010ijuni och en kille född 2012januari så de är ingabebisar mera ;)
  • Maajsi

Chiqita; Åh beklagar sorgen. Det är jobbigt oavsett. Blir ju ännu jobbigare för er när risken finns att det händer igen. Fick du gå länge innan du gjorde ett avbrytande?

minelli: Gruppen är hemlig. Skickar ett meddelande till dig privat här på familjeliv. Usch vilken hemsk kurator. Våran kurator vi hade först var också kass. Satt mest och kollade klockan och frågan när det nu var som vi skulle börja betala för besöken. Och prästen var ännu mer hemsk. Hon förstörde hela upplevelsen om man säger så. Blandade in hennes privata åsikter i hur vi ville göra och försökte ändra och bestämma själv över huvudet på oss vilka som skulle få se vår son och inte.

Åh, verkar inte som att äl krånglar trots allt. Fick positivt på ältestet idag så då blir det med säkerhet tidigast  i maj vi börjar. Visst är det dagen efter positivt ältest som man har ägglossning?

• uteungar

Åhh vad jag vill börja baka bebis :) jag är så himla bebissjuk så det heter duga. Men vill inte vara så gravid till hösten. Har sista praktiken v.45. Hoppas månaderna fram till juni/juli går FOOOORT!!

• gladamamsen

Jag är också jätte sugen!!!Vi fick baby nyheter av ett annat par igår och jag blev så svartis ;)

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)