• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

Maajsi: för mig krånglade ÄL efter storasyster. Fick kämpa i 1,5 år med lilleman.. Troligen oregelbunden eller utebliven ÄL. Både test och tempning tydde på det...

Jag förlorade min första.. inte i magen men var tvingad till sen abort pga kromosomfel. Hade vi inte upptäckt det med tester hade jag nog också förlorat i magen. Fruktansvärt. Glad ändå att vi upptäckte med tester då det finns ärftlig risk (translokation). Hoppas verkligen inte samma sak händer igen...

• minneli
    Maajsi skrev 2014-03-01 10:25:54 följande:

Minelli; Ja, det är hemskt jobbigt och inget någon ska behöva uppleva. Förlåt för frågan men hur långt gången var du? Du behöver inte svara om du inte vill.

Jag var i vecka 20, det upptäcktes på rul i vecka 19 och sen fick jag vänta i en vecka. Du då?

Jag är inte medlem i fb-gruppen, vad heter den? Det som hjälpte mig mest var änglarummet här på fl. Träffade en kurator på sjukhuset en gång och hon var värdelös. Alldeles efter förlossningen sa hon "ja nu är det som att börja om på noll igen, eller vänta, ännu mer än noll, minus!"... Kommer aldrig glömma den meningen och jag och min sambo började tom skratta för hon var så kass!
  • eko my

ja jisses, det är inte lätt med bebisverkstad alltid. Beklagar för er som varit med om att förlora barn. Ingen ska behöva uppleva sånt tycker jag. Har folk runt mig som gjort det med. Det  är fruktansvärt att bara vara bredvid och jag kan inte tänka mig hur det känns att uppleva det.. Hua...{#emotions_dlg.flower}

Härligt att se att det inte fick er att ge upp i alla fall.

• uteungar

Om det går bra med jobb och hus så börjar vi juni/juli. Sambon har flera jobb att välja mellan men väntar ett tag till. Vi vet ännu inte vad det blir för pris för huset vi ska köpa och om vårt hus blir såld. Så håll tummarna för oss att allt går som planerat så vi kan börja bebistillverkningen i juni/juli :) När vi ska börja bebisverkstad 2014 Januari Februari Mars: eko my, April Maj Juni Juli: Smulan89, uteungar Augusti: Titt ut, September Oktober November December

• uteungar

Oj, blev visst konstigt att lägga in via telefonen. Kanske någon kan lägga in mig på juli? :) sitter så sällan vid datorn!

• Smulan 89
    När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari
    Februari
    Mars:
    eko my,
    April
    Maj Maajsi
    Juni
    Juli: Smulan89, uteungar
    Augusti: Titt ut,
    September
    Oktober
    November
    December

Jag la till dig uteungar =)
  • novsep

beklagar verkligen sorgen för er som har förlorat ett barn. Det måste vara nåt av det värsta som kan hända... Hjärta

uteungar: kul för din sambo att ha många alternativ! hoppas ni hittar ert drömhus! vi hittade vårt absoluta drömhus i helgen men tyvärr så är inte området så som vi vill ha det. vi körde förbi det igår och njae, tyvärr, trots drömhus så funkar verkligen inte området...
    vi får leta vidare....

på onsdag ryker min spiral!!!! jag längtar så mycket, pirrar i hela kroppen över att vi snart ska börja! vi har tänkt att börja i april eftersom vi inte vill ha ett december barn, men jag börjar allt bli lite otålig nu.. hihi

har ni börjat äta folsyra?

• uteungar

Novsep: jo det känns riktigt skönt på ett vis men det är alltid lite nervöst att innan allt blir klart :) vi har redan "hittat" vårt drömhus. Vi ska köpa sambons mormors hus. Hon gick bort i början av februari och vi kommer köpa de huset. Dock har inget pris satts och de har inte tömt huset än :) kan bli lite problem om man både ska flytta och börja bebisverkstad ;) har ett garage på 190kvm som är proppat med verktyg, olika maskiner osv. Dit vi flyttar har inget garage. Så vi kommer få de vi gör. Sedan pluggar jag och ska börja jobba också ;) eftersom det blir sista barnet vill jag inte känna någon stress och att vi bara ska ha sex för att bli gravid. Skulle vara himla kul att få bli gravid i de nya huset också. För vi har mer eller mindre väntat i 5-6 år på att få flytta :)

• gladamamsen

Jag vill inte fylla ilistan än..Jag velar och velar..börja iMars?eller iMaj..enmånad hit eller dit spelar ju ingen roll?!? men det rullarsåmycet ihuvudet just nu..husbygget som börjar ijuli..började nytt jobb ihöstas och har kontrakt till augusti,troligen blir det fast tjänst efter det då..blir jag gravid så kanske de inte ger mig fast?7kg övervikt anserjag mig ha eftersom det är kilon somkom på efter att ja slutat röka före vi blev gravida medförsta barnet..idag känns det såhär..men jag är en sån funderare..

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)